Kokemuksia vauvan allergiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pesco
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pesco

Jäsen
23.06.2011
125
0
16
Satakunta
Olen nyt alkanut miettimään, voiko olla mahdollista, että 8kk poikamme olisi jollekin allerginen. Vatsa on ollut löysänä noin kuukauden lähes kokoajan. Kakka ei ole siis mitään ihan ripulia, muttei sellastakaan kuin ennen ns. normaalia kakkaa. Löysää, muttei mitään "vettä"

Pojalla on ollut vaikeuksia nukkua päivisin ja öisin. Hän heräilee pieniin kitinöihin monesti yössä ja ähkii ja vääntää. Joskus suorastaan räjähtää itkuun. Joskus nukahtaa heti itsekseen, joskus joudun vähän hyssyttelemään. Toisinaan nukkuu koko yön kuin tukki, mutta viimeaikoina on ollut paljon huonoja öitä.. Mitään iho-oireita ei ole, enkä ole lisännyt mitään uutta ruokavalioon silloin kun vatsavaivat ilmaantiuvat. Ilmavaivojakin on ollut normaalia enemmän. Minun arvioni mukaan tilanne ei ole ollut kovin paha niin en ole vienyt lääkäriin. Lääkärineuvolakin on tämän kuun loppupuolella ja yleiskunto pojalla on hyvä niin en ole hosunut asian kanssa.

Voiko siis allergia yhtäkkiä vain puhjeta, ja voiko ilmaantua vain tällaisena oireena? Voiko esim hampaiden tuleminen oireilla näin pitkään? Kokemuksia, kiitos!

korvatulehduksetkinhan voivat esiintyä ripulina ja kuten kerroit lapsesi nukkuuhuonosti, käyttäisin korvien tarkastuksessa. Meidän pikkumiehestä tietää siitä että korvatulehdus kun nukkuu huonosti ja maha löysällä.

Annatko vauvalle relatippoja? ne vois ainaki auttaa ja niitähän saa semmosena jossa on se d-vitamiini samassa. Kyselin itekin eilen vähän samoja asioita, mutta meillä tuli yhtäkkiä iho-oireita, lähinnä kasvoihin, mietin että oisko voinu johtua tuttelista, kun normaalisti oon antanu nannia tai semperiä.Parina päivänä annoin tuttelia ja heti sen jälkeen alkoi kasvot punottaan ja oli vähän muuallakin vartalossa ja selvästi maha kipeä. Heti kun jätin sen pois niin poika on selvästi parempi, eli ei tainnu tutteli sopia. Neuvolassa sanoivat että joillakin hampaiden tulo aiheuttaa iho-oireita mutta uskon kyllä enemmän omaan arviooni.
Voihan olla että hampaiden tulo aiheuttaa teidän vauvalla tuota? Koita vaikka laittaa suppo ens yöksi, oisko siitä apua. :)

Yhteistyössä