Kokemusta kreikassa asumisesta tai matkailusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nikola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nikola

Vieras
Mies otti vastaan vuoden työkeikan kreikkaan. Syksyyn mennessä olis tarkoitus meidän perheen lähteä sitten sinne(mies minä ja 2 ja 5vuotiaat pojat). Itse en oo siellä edes käynyt joten kaikki tieto ja kokemus maasta on tervetullutta.

Ajateltiin itse vuokrata talo sieltä jossa lasten kanssa on kivempi olla eikä otettu firman tarjoamaa asuntoa ellei sit löydetäkään tilalle mitään. Onko kukaan tietoinen mitä pitäis ottaa huomioon kun ulkomailta vuokraa kämppää?

Sijainnilla ei ole merkitystä kunhan on mantereella että on kulkuyhteydet hyvät. Mies siis joutuu olemaan monen eri kaupungin sairaalassa ympäri maata joten hän joutuu liikuskelemaan enemmänkin..

Ollaan oltu monen monta kertaa Kreikassa, ja pelkkää hyvää sanomista. On enemmän meidän tyyppisiä ihmisiä, kuin esim. espanjalaiset, siis mun mielestä. Nythän Kreikassa aikamoinen poliittinen kaaos raha- ja veroasioiden suhteen, lukisin aika paljon etukäteen, jotta tietäis mistä siellä puhutaan jne. Asuntojahan voipi kattella netistä, mutta aluksihan voitte mennä hotelliin ja etsiä rauhassa mieluista asuntoa.

me ollaanki katseltu netistä aika paljon asuntoja ja monta kivaa tullu jo vastaan mutta sopimusten kanssa tuntuis kuitenkin kivemmalta nähdä ensin vuokrattava talo ja vuokraaja paikanpäällä ku ei oo aikaisempaa kokemusta.
Itse oon myös miettinyt et minkälainen sää siellä talvella on kun ei ole turistikausi?

mun isovanhemmat on kreikassa joka talvi lokakuusta-toukokuuhun. tätini asuu siellä vakituisesti.
talvet on kosteen viileitä,ei kuitenkaan mitään pakkasia.
asuminen siellä on edullista,mutta muutenhan kreikka ei ole halpa,ainakaan tuo rodos.
aattelitteko te ateenaa vai mitä?
kattelkaa niitä asuntoja ja lentäkää paikanpäälle taloa katsomaan,varmaan riittää jos jompikumpi vanhemmista menee.
maksaako työnantaja asumisenne vaikka ette ota heidän tarjoamaa asuntoo?
toinen tätini asui 2 vuotta amerikassa miehensä työkomennuksen ajan ja he valitsivat itse asunnon,ja lensivät sinne sitä katsomaan. muuton yms maksoi työnantaja.

No ei ainakaan liian kuuma. Ehkä syys-lokakuussa on vielä kuumempi, mutta kyllä talvella saa jo takki päällä kulkea. Tietysti riippuu talvesta, jos samanlainen kuin edellinen, niin kylmähän siellä on. Talot siellä päin ei sitten ole kovinkaan hyvin eristetty, vaan niissä on talvisaikaan kostea ja kylmä, eli paljon pyjamia mukaan..:)

Maksaa tietyyn summaan asti työnantaja asumiskuluja mutta ollaan kyllä itse valmiita maksamaan jos löytyy hyvä asunto. mehän ollaan lasten kanssa vähän tyhjän panttina ja tullaan viettämään aika paljon talossa aikaa joten halutaan ihan viihtyisä talo... Monessa talossa mitä ollaan katseltu on toi ilmalämpöpumppu viilentäjänä ja ilmeisesti talviaikaan sitten sillä voi lämmittääkin että kosteus häipyy.. Mä en tosiaan tiedä edes mistä kaupungista halutaan kämppä, noi mitä ollaan katseltu on vähän siellä sun täällä. Kun miehen työn kanssa sillä sijainnilla ei oo just merkitystä kun joutuu kuitenkin kiertelemään. Haluaisin kyllä johonkin turistikohteeseen niin olis helpompi houkutella ystäviä käymään. Missä paikoista luulette että olisi viihtyisää lasten kanssa? Vai onko toi ateena ainut missä on palvelut kohdillaan ja kulkuyhteydet? Espanjan komennus olisi ollut meille helpompi kun se on meille tutumpi mutta tänne lähetään nyt vähän sokkona =)

Minulla ei sinänsä ole mitään vinkkejä, joskus Rodoksella vain käynyt "etelänlomalla" =)
Mutta hieno tilaisuus teillä! Meilläkin isäntä on ilmoittanut että on valmis työkomennuksille jos tulee. Toivottavasti tulee mukava vuosi teille.

Yhteistyössä