kokemusta virtsatietulehduksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuorinainen-96
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuorinainen-96

Vieras
APUA! minulla on virtsatie tulehdus ollut alle puolen vuoden aikana n. 6 kertaa. Syön nyt estolääkitystä, mutta siitä huolimatta tuli taas oireita. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa puoli vuotta ja olemme olleet yhdynnässä väh. kerran viikossa. Oireet alkavat aina seksin jälkeen. Huolehdin hyvästä hygieniasta (ehkä jopa liian hyvin?) mutta sekään ei tunnu auttavan! Tämä tauti alkaa jo viedä järjen. Ei ole elämässä enää kohta mitään makua, kun koko ajan pelottaa millon oireet taas alkavat. Enkä haluaisi kuitenkaan elää selibaatissakaan! Olemme puhuneet poikaystäväni kanssa asiasta ja hän ymmärtää minua, mutta haluan tähän jotakin apua!

Yhdyntä vaatii tottumista elimistöltä. Joillakin se tuottaa tämän virtsatietulehduskierteen. Yhdynnässähän on kova mekaaninen paine ja hinkkaus, joka tuntuu myös virtsaputken puolella.

Tärkeää on muistaa pissaaminen ennen ja jälkeen yhdynnän.

Esileikissä ja yhdynnän aikana on tärkeä vähän rajoittaa sormien liikettä. Tällä tarkoitan sitä, että huoleton poikaystävä voi tahattomasti koskettaa peräaukkoa ja sieltä tulee niitä pöpöjä, jotka helposti aiheuttat hiivatulehdusta ja miksei virtsatietulehdustakin.

Liika hygienia. Yhdyntää kuuluu peseytyminen. Tarkoitus ei kuitenkaan ole hinkata limakalvoa pois. Haalea vesi kerran päivässä, jos yhdynnän takia ei tarvita lisäpesua. Pelkkä vesi riittää.

Käytä tarvittaessa voiteita. Jos kosteutta ei ole omasta takaa, niin liukuvoiteita. Jos on tulehdusta, niin Bebanthenia tai vastaavaa apteekista. Jos tunnut tarvitsevan jotain perusvoidetta, niin Ceridal löytyy myös apteekista.

Yleisestä vastustuskyvystä kannattaa huolehtia terveellisellä ravinnolla sekä riittävällä liikunnalla ja unella.