koko ajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virtsatulehdus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

virtsatulehdus

Vieras
Hei!

Onko kellään muilla teillä odottajilla vaivana virtsatulehdusta? Minulla raskaus on 18+2 viikolla nyt ja olen syönyt jo kaksi lääkekuuria tulehdukseen. Kukapa kertoisi mikä pitäisi sen loitolla ja voiko luontaistuotekaupan karpalo strong-kuuria käyttää raskauden aikana?

Minä sain tällaisia neuvoja neuvolasta samaan vaivaan:
uimista pitäisi välttää, yhdynnässä pitäisi käyttää kondomia, pissaa ei saisi pidättää vaan pitäisi mennä heti kun pissattaa.

Niin ja muistat kitata sitä vettä koko ajan ja litra tolkulla, itselläkin ollut pari kertaa (ennen raskautta) ja muistaakseni lääkäri sanoi että kaikki hapan(?)auttaa ja neuvoi juomaan kuumaa teetä heti kun rupeaa siltä tuntumaan..
Ja kannattaa pitää paikat puhtaana ;)

Mulla on auttanut 500 mg C-vitamiinia iltaisin (happamoittaa virtsan yön ajaksi, jolloin se on rakossa kauemmin) ja rakon tyhjennys seksin jälkeen. Nyt raskauden aikana juon lisäksi hirveästi vettä ja käyn vessassa aina tarpeen vaatiessa, siis hyvin usein.

mulla on menossa rv 28 ja olen syöny kans 2 lääkekuuria virtsatulehdukseen. nyt tuntuu jälleen ""oireita"" .. tuntuu ikävältä vaivalta kun jatkuvaan on kirvelyä ja alamaha kipuja =/ neuvolassa sanovat että toisilla nää tulehdukset vaan lisääntyy raskaana ollessa. ei auta kun kärsiä :( pääasia että saa lääkkeet ja tulehduksen hoidettua ettei tule ennen aikaista synnytystä tms....
tsemppiä!

Minulla oli samoin täsä viimeisessä raskaudessa, tulehdukset alkoivat siinä 20- viikon vaiheilla ja söin muistaakseni neljä lääkekuuria peräkkäin.
Sitten sain estolääkityksen ja se piti tulehdeukset poissa kokonaan.
Virtsatulehdukset loppuivat kun seinään synnytyksen jälkeen. Yhtään tulehdusta ei ole ollut.

Yhteistyössä