koko asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kahden äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kahden äiti"

Vieras
Minkä ikäiset teillä on käyttänyt kokoa 110 ulkovaatteissa? Mä oon pähkäillyt et uskallanko ostaa 110 cm haalarin ja housut varastoon nyt 3 täyttävälle pojalle..nyt ulkohaalarina 92 ja 98 cm haalarit....Mun esikko on nyt 6 vuotias ja hänelle menee 116/122 vaatteet...hmmm

6v käyttää 110cm vaatteita nyt, siis myös ulkovaatteissa.

Mutta mites toi 98cm haalari, onko tosi nafti vai reilunkokoinen? Jos sekin on reilu niin ehkä korkeintaan 104cm

riippuu niiiin lapsesta ja vaatemerkistä.

meillä oli 5 veellä 110 kokoa ulkovaatteissa. kesäkuussa 3 täyttävälle pitkähkölle pojalle on ens talveksi 104 ticket haalari.

Meillä 4v. käytti syksyn 110 kokoa (joulukuussa vasta täytti 4). Ja 1v8kk käyttää 98 koon haalaria (saattaa mahtua vielä syksylläkin hyvällä tuurilla). Lapset kasvaa niin eri tahtiin, että hankala tietää mikä koko sopii kenellekin ja milloin.

Vaikea sanoa. Meillä 4v. käyttää 104:sta (oli juuri neuvolan mittauksessa 103,5cm) ja kaverin poika saman ikäinen ja hänellä taitanee olla 110. Oisko kuitenkin periaatteessa n.5-vuotiaan koko 110, mutta riippuu toki vaatteiden omista mitoituksista onko reilua tai pientä. Meidänkin poika käyttää sitten taas joistain kaupoista ostettuja vaatteita peräti 116 kokoa (sisävaatteita), joten vaihtelee koot aika suuresti.

Siis reilu on tuo 98 mutta mulla on ensi talveksi ostettu jo 104 cm haalarit mut mää elelenkin jo sitä seuraavassa talvessa :D Eikun saisi tosi edullisesti ihan uudet tamineet niin sillä mietin kun kuosikin oli ihan ok...kun eihän ne kaapissa miksikään mene mut mietin et tuleeko niitä sitten käytettyä..Poika on tosi tasaseen kasvanut pikkasen keskikäyrän alapuolella tai keskikäyrällä

Puku on yksivärinä en joku pikkunen printti siinä on..joten ei nyt kauhiasti voi ehkä tympääntyä...ja housut on mustat joten sekään ei mikään ohimenevät muoti hökötys ole

Yhteistyössä