Koko Trumpin ja Zelenkyin Valkoisen talon keskustelu suomeksi J. D. Vance provosoi tilanteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
+ että iso osa USA:n lähettämästä tuesta on tavaraa jonka he ovat hinnoitelleet itse

voitaishan mekin lähettää ukrainaan 1000 kiinalaista rynkkyä ja miljoona patia ja väittää sinne läks 100 miljoonaa juuroa

No nyt ainakin selvisi Yhdysvaltain turvatakuut, jotka Trump lausui: "Putin kunnioittaa minua". Tämän takia jo kannattaakin luovuttaa sopimuksella 50% Ukrainan luonnonvaroista.

+ että iso osa USA:n lähettämästä tuesta on tavaraa jonka he ovat hinnoitelleet itse

voitaishan mekin lähettää ukrainaan 1000 kiinalaista rynkkyä ja miljoona patia ja väittää sinne läks 100 miljoonaa juuroa
Niin. Esim. Euroopassa 155 mm tukinammusten hinta on kysynnän takia pompannut parista tuhannesta eurosta 8000 euroon. Tukea saa siis sodan alkuajan hintaan 4 kertaa vähemmän. Tällä tavalla Eurooppa ei Ukrainaa pysty tukemaan riittävästi tai kasvattamaan omaa puolustuskykyään. Eurooppaan pitää saada nopeasti ja paljon valtiollista puolustustuotantoa, jossa ammuksia ja aseita tuotetaan Ukrainaan ja Euroopan maiden varustautumiseen omakustannehinnoilla ilman kaverikapitalistien rikastamista siinä sivussa. Vain näin voimme kehittää puolustuskykyämme ja antaa Ukrainalle riittävästi tukea. Euroopan pitää rahoittaa Ukrainan ilmapuolustusta ensin myös Natomaiden ostoilla mm. tehokkaaksi todettujen NASAMS II & III ilmatorjuntajärjestelmien ja torjuntaohjusten, mutta aseistus on mahdollisimman nopeasti ja laajasti saatava pikaisesti Euroopan itse tuotettavaksi, ettemme maksa maltaita rapakon takaisille kaverikapitalisteille.

Katsokaapa youtubesta bodylanguageguy: what's going on with Zalensky's face.
Monet veikkaavat krapulaa tai muuta päihdeongelmaa, mutta onhan se takaisku jos rauha tulee ja samalla loppuu rahantulo. Suomesta on kuitenkin annettu zalelle yli kolme miljardia ja saman verran on luvattu vielä lisää. Oli korruptiota tai ei, suomalaispolitiikkojen antamisenhaluun se ei vaikuta.

Katsokaapa youtubesta bodylanguageguy: what's going on with Zalensky's face.
Monet veikkaavat krapulaa tai muuta päihdeongelmaa, mutta onhan se takaisku jos rauha tulee ja samalla loppuu rahantulo. Suomesta on kuitenkin annettu zalelle yli kolme miljardia ja saman verran on luvattu vielä lisää. Oli korruptiota tai ei, suomalaispolitiikkojen antamisenhaluun se ei vaikuta.
Tule rajan yli, niin saat leivän päälle vielä voitakin!