Koliikki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apua!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apua!"

Vieras
Onkohan meidän vauvalla koliikki... (?) Iltapäivällä yleensä alkaa semmonen rauhattomuus, itkeskelee vähän väliä, mutta ei vielä ihan totaalisesti ryöstäydy käsistä, mutta sitten, kun pitäisi nukkumaan mennä niin alkaa sellanen 2-3 tunnin toivoton huutokohtaus. Ja ikää vauvalla 1 kk. Käy niin sääliksi kulta pieni, kun toisella on niin paha olla. Ja miestä en viiti pyytää apuun... Joten se on mun tehtävä toi pienen nukuttaminen. Onko mitään keinoja koliikkivauvan rauhoitteluun?? Kokemuksia kaipaan kovasti!

Vaikeaa sanoa onko koliikki vai nukkumaanmenoon liittyvää itkua. Meillä itkettiin syntymästä-4kk asti joka päivä täyttä kurkkua n. 17.00-02.00. Ei tarvinnut miettiä onko koliikkia vai. Omasta kokemuksesta sanon, ettei koliikkikipua itkevää lasta saa rauhoittumaan, jotta lapsen saisi rauhoittumaan pitäisi kivun lakata ja koliikkiin ei tepsi mikään. Meillä hytkyttely ym. hiljensi lapsen itkua, eivät lopettaneet.

Parasta opetella "vaivaamaan" miestä, kyseessä ihan yhtälailla miehen lapsi. Teet tuolla vain hallaa miehellesi, lapsellesi ja itsellesi.

Mulla ei mitään vippaskonsteja ollut, ehkä muilta löytyy...

Kokeile vauvan rauhoittamiseen you tubesta: baby got colic (white noise for babies) http://m.youtube.com/watch?v=QQUjMtQRUbg

Vauva lehden mukaan tehosi 3/4 koliikkivauvasta. Meillä toimii vaikka ei koliikkivauva olekaan. Paljon jaksamista sinne! Muista että se huuto helpottaa kyllä vaikka ne illat tuntuvat ihan kauheilta ja toivottomilta. Mies ehdottomasti mukaan kanniskeluun!

Toivottavasti on ohimenevää

Selvästi on meidänkin vauva kipeä, ihan tärisee hiestä märkänä ja huutaa kurkku suorana. On koliikkipullot ja kaikenmaailman tipat ja kapalo käytössä, ei oo kyl apua niistä. Vyöhyketerapia vielä kokeilematta.

"Miestä en viitsi pyytää apuun.." !!!! Nyt kun ensin kuukauden verran "et viitsi" ja sitten kun epätoivon-väsymyksen-raivon-kurimuksessa teet jotain vauvallesi tai itse romahdat niin syytät miestäsi kun on jättäny sut yksin vauvan kanssa.. Ihan oikeasti,teidän kaikkien hyvinvoinnin ja turvallisuuden tähden,opettele vaivaamaan miestäsi.

[QUOTE="Apua!";29037245]Selvästi on meidänkin vauva kipeä, ihan tärisee hiestä märkänä ja huutaa kurkku suorana. On koliikkipullot ja kaikenmaailman tipat ja kapalo käytössä, ei oo kyl apua niistä. Vyöhyketerapia vielä kokeilematta.[/QUOTE]

Voi pientä! Voisit kokeilla muutaman päivän ilman mitään tippoja. Jos se on vatsaperästä. tiedäthän myös, mitä ruoka-aineita kantsii välttää, jos imetät? Ja kanniskeluun syviä joustoja mukaan. Meillä tepsi se. Kyllä sen miehen pitää nyt vähän ryhdistäytyä. Oikeesti toi tilanne on paljon helpompi kokea kun pääsee edes hetkeksi irti kokoamaan itseään taas uuteen yritykseen.

Mua ei millään tavalla onneksi hermostuta toi pikkunen vaikka huutaakin, ainut, että sydän särkyy, kun kuuntelee sitä pahaa oloa. Muuten toinen on niin ihana pojan pallero. Esikoisella epäiltiin myös koliikkia ja oli muutenkin hieman haasteellinen tapaus, nyt onneksi jo niin iso, että ei tarvi kahta pientä stressata. Mutta joo en täällä kyselis taas neuvoja jos sillon oisin jo keksiny mikä auttais.

hiero jalkapohjia suht voimakkaasti, sen pitäis rauhoittaa. lisäks mahaa ja pumppaa jalkoja, jos on ilmavaivoja. sitterissä kiikuttelu saattaa myös rauhoittaa + tutti.

[QUOTE="vieras";29037406]Koitappa kuule ihan antaa lisää ruokaa, vaikka olisi juuri syönyt.:)[/QUOTE]

Höm, tein juurikin tuon virheen esikoisen kans ja sitä pahempi huuto jos menee tarjoamaan lisää ruokaa. Säännölliset syöttövälit ennemmin. Vatsa ehtii rauhottua paremmin.

äkkiä ostamaan jauhemaista maitohappobakteeria luontaistuotekaupasta, biolatte-merkkistä. juuri pienille vauvoille tehtyä. olen kuullut erittäin hyviä kokemuksia siitä. vyöhyketerapiaa kans kannattaa pian kokeilla. minä kans oon sitä mieltä, et monet tipat aiheuttaa enempi vain kipuja. meillä esim. disflatyltipat sai aikaan viel paljon pahemmat kivut, ku muuten oli. onnea vauvasta! toivotaan, et pian helpottaa. pakko viel sanoa, et rotarokotekin voi valitettavasti saada suoliston todella kipeäksi ja sekaisin, jos olet sen antanut. itse en ole rotaa antanut ollenkaan. :)

Joo huomenna ajettelin heti suunnata luontaistuotekauppaan. Ja opiskella itekki vauvahierontaa, voipahan sitten ainakin todeta että on tehnyt kaikkensa. Se siinä onkin kun koko ajan miettii että mitä mä teen väärin kun toinen on niin kipeä tai enkö mä vaan osaa hoitaa mun lasta.

[QUOTE="aapee";29037617]Joo huomenna ajettelin heti suunnata luontaistuotekauppaan. Ja opiskella itekki vauvahierontaa, voipahan sitten ainakin todeta että on tehnyt kaikkensa. Se siinä onkin kun koko ajan miettii että mitä mä teen väärin kun toinen on niin kipeä tai enkö mä vaan osaa hoitaa mun lasta.[/QUOTE]

joo kiva kuulla! uskon, et oireet helpottaa ainakin, jos ei vät kokonaan poistu. viesteistä huomaa miten paljon rakastat lastasi, kun teet kaikki mitä vaan pystyy. jos ei mikään auta, niin sitten vois käydä otattaan allergiatestitkin. mutta muista, että olet paras äiti lapsellesi, vaikka mikään konsti ei tepsisi. :)

Meillä alkoi vatsakivut muutamia päivä sitten, ikää vauvalla tuolloin alle 2 viikkoa. Tiedä sitten onko kyse koliikista, mutta sellaisena me sitä lähdimme "hoitamaan".

Syöttövälit kuntoon, eli ei liian tiheää syöttämistä. 2,5 tunnin välit ihan minimissään, mieluummin sen 3 tuntia. Kun vauva ensimmäisen kerran näyttää tyytyväiseltä maitomäärään, syöttäminen lopetetaan. Ei siis "tuputtamista". Aloitettiin myös Disflatyl-tipat, joita annetaan aamuyöstä, päivällä ja illalla.

Näillä on menty ja huutoa ei ole 1,5 vuorokauteen ollut. Tiedä sitten, että oliko kyse ylipäänsäkään koliikista, koska ikää oli kuitenkin aika vähän, kun masuvaivat alkoivat. Vatsaansa kuitenkin selvästi kipuili.

Meillä alkoi vatsakivut muutamia päivä sitten, ikää vauvalla tuolloin alle 2 viikkoa. Tiedä sitten onko kyse koliikista, mutta sellaisena me sitä lähdimme "hoitamaan".

Syöttövälit kuntoon, eli ei liian tiheää syöttämistä. 2,5 tunnin välit ihan minimissään, mieluummin sen 3 tuntia. Kun vauva ensimmäisen kerran näyttää tyytyväiseltä maitomäärään, syöttäminen lopetetaan. Ei siis "tuputtamista". Aloitettiin myös Disflatyl-tipat, joita annetaan aamuyöstä, päivällä ja illalla.

Näillä on menty ja huutoa ei ole 1,5 vuorokauteen ollut. Tiedä sitten, että oliko kyse ylipäänsäkään koliikista, koska ikää oli kuitenkin aika vähän, kun masuvaivat alkoivat. Vatsaansa kuitenkin selvästi kipuili.

Joo se on hyvä ettei ähkyyn syötä, entistä tuskaisempi olo tulee. Mä oon huomannu että jos vauvan saa kerralla syömään tarpeeksi ja sitten kunnon unille niin on tyytyväisempi. Jos on pitkiä aikoja hereillä ja syöpöttelee vähän väliä niin menee ihan pipariksi koko touhu.

[QUOTE="Apua!";29037185]Oon vähä tämmönen jännä luonne, en pysty vaivaamaan ihmisiä vaikeilla asioilla, en ees omaa miestäni.[/QUOTE]

Joo ymmärtäisin tämän, jos olis kyse jostain omasta, henkkoht. jutusta, mutta oletko ymmärtänyt että lapsi on teidän YHTEINEN?????

Helvetin outoa myöskin se, jos lapsen isä ei ymmärrä tarjoutua kaveriksi tuollaisessa tilanteessa. Ettekö te osaa keskustella? Onko taas tullut tehtyä lapsi ennen kuin tuntee toista kunnolla?

[QUOTE="vieras";29039010]Joo ymmärtäisin tämän, jos olis kyse jostain omasta, henkkoht. jutusta, mutta oletko ymmärtänyt että lapsi on teidän YHTEINEN?????

Helvetin outoa myöskin se, jos lapsen isä ei ymmärrä tarjoutua kaveriksi tuollaisessa tilanteessa. Ettekö te osaa keskustella? Onko taas tullut tehtyä lapsi ennen kuin tuntee toista kunnolla?[/QUOTE]

Höpönlöpön. Kuinka näitä meuhkaajia tänne aina eksyy. Kyllä meillä on ihan hyvä avioliitto, älä sitä pelkää. Ja mies rakastaa meidän lapsia. Minä ite vain usein haluan hoitaa vaikeat tilanteet, ei se miehen vika ole.

Kävin hakemassa tuota biolatten maitohappobakteeri jauhetta ja poika on ollut ihmeen rauhallinen jo kerrasta! Toivottavasti ei ole vain sattumaa. Mutta tosi tyytyväisenä pötkötelly ja seuraillu, ei oo ees tuttia tarvinnu. Ja nyt nukahti ihan itekseen päikkäreille.

Jos vauvalla on koliikkihuuto päällä, niin ei se edes huoli ruokaa. Ja niin kuin täällä joku muukin jo totesi, niin koliikkiin ei auta yhtään mikään, ainoastaan aika. Mulla on ollut kaksi koliikkivauaa.

Yhteistyössä