Kolmannet menkat jo jäi tulematta... e-pillereistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hisu

Vieras
Mulla alkaa tosiaan olemaan ongelmia noitten hormoneja sisältävien ehkäisyjen kanssa... mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän ongelmia. Nyt olen 32 v ja kaksi lasta. Vaihdoin äskettäin ehkäisyrenkaasta takaisin pillereihin kun sekään ei sopinut, nykyinen pillerimerkki on Qlaira. Ja kolmannet menkat nyt jo jäi välistä... ekat kun siirryin renkaista pillereihin ilman taukoviikkoa, tokat pistin sen piikkiin kun oksensin yhden pillerin yrjötaudin vuoksi (tuli vuotoa kesken kierron sen jälkeen) ja nyt kolmannet "ilman syytä". Testasin varmuudeksi, raskaanakaan en ole. Ei mun niitä menkkoja niin ikävä ole mutta nyt on sitten taas luultavasti ikävät menkkaoireet koko kuukauden, maha kipeänä ja turvonnut kuin jalkapallo yms. Ei kiva!

Kaipaisin kokemuksia!! Luovunko mä suosiolla pillereistä yms. hormonimenetelmistä ja siirrytään kumeihin kunnes joskus päätetään tehdäänkö vielä yksi lapsi vai sterilisaatio, vai onko vielä toivoa löytää sopivat pillerimerkki?

mullakin tosi vaikeaa löytää sopivia pillereitä... vielä ajattelin kokeilla kerran tai kaks.. jos ne ei sovi niin sitten täytyy vaa tyytyä siihen kohtaloon että kondomi on ainoa vaihtoehto ainakin tällä hetkellä...

Mäkin ajattelin että vielä pari kiertoa katson jos nuo uusimmat alkaisivat toimia paremmin, sitten saa olla kaikki maailman hormonit, ei jaksa noita sivuoireita enää...

kokeiltu 4 eri yhdistelmä merkkiä josta viimeisin sai aurattoman migreenin muuttumaan auralliseksi joten yhdistelmät ja kaikki estrogeeniä sisältävät kiellettiin täysin. Nyt sain sitten kokeiltavaksi minipillerit jotka muuten ovat sopineet ku nenä päähän lukuun ottamatta runsasta vuotoa joka kesti 6viikkoa putkeen joten lopetin. Ei tässä auta muu kun kokeilla niitä kahta muita minipilleri merkkiä. Jos ei ne passaa jäljelle jää hormonikierukka mikä ei kovin kauheasti kiinnostais. Kuparikierukka taas ei passaa runsaan kuukautisvuodon takia. Mieskin alkaa oleen sitä mieltä että hän mielellään käytää kondomia jotta ei mun tarvitsis enää kärsiä kaikenlaisista vaivoista....

Mä en haluaisi kierukoita edes kokeilla, kohtu on hauras sektioiden jäljiltä joten en tiedä onnistuisiko edes. Minipillereitä kokeilin imetysaikana eivätkä olleet hyvät. Kaipa se on luovutettava ja siirryttävä kumeihin...

joo ei siinä tapauksessa kierukka ole kovin hyvä vaihtoehto. Kokeilitko useampaa minipilleri merkkiä? Itse sain cerazettea imetyksen ajaksi ja nyt myöhemmällä sain uudestaan kokeiltavaksi ja ne oli ihan kamalat molemmilla kerroilla... toivon todella että minipill tai microluton vois toimia....

Alkuperäinen kirjoittaja poistettu:
joo ei siinä tapauksessa kierukka ole kovin hyvä vaihtoehto. Kokeilitko useampaa minipilleri merkkiä? Itse sain cerazettea imetyksen ajaksi ja nyt myöhemmällä sain uudestaan kokeiltavaksi ja ne oli ihan kamalat molemmilla kerroilla... toivon todella että minipill tai microluton vois toimia....

En kokeillut kuin cerazettea. Oli niin huono kokemus etten usko minipillerien sopivan mulle ollenkaan. Menkkoja ei tullut koko aikana lainkaan mutta tuhrua tai pientä vuotelua saattoi tulla koskaa vaan ja monta viikkoakin kerrallaan.

Yhteistyössä