Kolmannet ylinopeussakot vuoden sisään... Miten kortin käy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuah

Vieras
Äsken välähti kamera ja tuli nyt vuoden sisään (ekat sakot vuoden sisään toukokuu -11) ja silloin oli ihan oikeat poliisit ja vauhtia 100 alueella 132 km/h ja sakot tuli. Toiset tuli sitten -11 joulukuussa, vauhtia oli 80 alueella tutkaan 102 km/h ja jälleen sakot.
Nyt sitten ajoin kameraan 80 alueella ja vauhtia arviolta 100-110 km/h.
Mites nyt sitten mun kortin käy?
Kolmansista sakoistahan vuoden sisään se siis vissiin lähtee?
Ennen on aina tullut vuoden sisään vain kahdet, eikä ole korttia näin lähtenyt. Joskus olen kyllä ajanut 160 km/h tutkaan, jolloin lähti heti.
Nollaantuuko tämä sakkokertymä, jos multa lähtee kortti?
Voidaanko minut määrätä vain sakkoihin, ettei OLLENKAAN AJOKIELTOA, jos pystyn todistamaan, että tarvitsen työssäni autoa?? KIITOS, jos joku tietää!

Vastausta en tiedä, mutta TOIVON kovasti että kortti lähtee poliisin hoiviin joksikin aikaa.
Mukavaa kevättä! Pyörän selästä näkee leskenlehdetkin helpommin. :)

Tuttavani menetti juuri kortin kolmeksi kuukaudeksi ja tarvitsee autoa työssään välttämättä. Ei auttanut rimpuilla. Mutta hyväähän tuo vaan tekee jos liian usein ajaa ylinopeutta. Mieheni ajaa toista tuhatta kilometriä vuodessa, on ajanut jo kymmenen vuotta ja henkilöautolla. Eikä ole ensimmäistäkään ylinopeussakkoa. Ei ole mikään ylikiltti tms. ja moottoripyörällä joskus on leikkinyt hurjaa kuskia. Mutta ymmärtää, että ei sillä ylinopeudella mitään voita. Siinä voi menettää juuri kortin kuivumaan, jolloin joutuu luopumaan siksi aikaa myös tuloistaan. Tai lapset voivat tyhmyyden takia menettää isän tai itse kitumaan itsesyytöksissä kun tappaa jonkun muun.

Hommaa auto jossa vakionopeussäädin niin säästyt vaaratilantelta kun säädät sen oikeaan nopeuteen!!!! On tepsinyt minun heittelevään ja liian painavaan kaasujalkaan.

Toki olen pahoillani ansionmenetyksiesi vuoksi, mutta äärettömän onnellinen muiden tielläliikkujien puolesta.

[QUOTE="vieras";25982900]Ei vaikuta työssäolo kortin lähtemiseen mitenkään.
Ehkäpä otat nyt opiksesi?[/QUOTE] Vaikuttaa se:
Ajokielto: Ajokiellon määrääminen - LAKI24.fi
Ajokieltoon määrättävän on kyettävä selvittämään ajo-oikeuden välttämättömyys, jotta lievennystä ajokieltoon normaalikäytäntöön nähden voisi saada. Esimerkiksi työnantajan todistus auton käytön välttämättömyydestä työssä voi olla paikallaan. Lähtökohta kuitenkin on, että ajo-oikeuden välttämättömyys ja ajokiellon mahdollisuus tulisi tekijän jo teon hetkellä mieltää.

Kiinnostaa, ootko oppinut mitään tästä kaikesta...?

Minulla on sellaiset työaikataulut (olen kouluttaja), että ei aina kerkiä junnaamaan 80 tai 100 km/h, vaan joskus tulee ylitettyä, ihan sen vuoksi, että aikataulu pitäisi.
Vapaa-ajalla, enkä lapset kyydissä en aja ylinopeutta, vain työajossa.
Ja kyllä vituttaa niin armottomasti, että alan sitten vittu junnaamaan 70 km/h ihan vittuillakseni ja myöhästyn töistä.
Juu, myönnän, tyhmästi tehty ja ei olisi saanut ajaa niin lujaa.
Mutta VITTU KUN VITUTTAA!

[QUOTE="Aloittaja";25982966]Minulla on sellaiset työaikataulut (olen kouluttaja), että ei aina kerkiä junnaamaan 80 tai 100 km/h, vaan joskus tulee ylitettyä, ihan sen vuoksi, että aikataulu pitäisi.
Ja kyllä vituttaa niin armottomasti, että alan sitten vittu junnaamaan 70 km/h ihan vittuillakseni ja myöhästyn töistä.
Mutta VITTU KUN VITUTTAA![/QUOTE]

Paskapuhetta

[QUOTE="Maru";25982944]Tuttavani menetti juuri kortin kolmeksi kuukaudeksi ja tarvitsee autoa työssään välttämättä. Ei auttanut rimpuilla. Mutta hyväähän tuo vaan tekee jos liian usein ajaa ylinopeutta. Mieheni ajaa toista tuhatta kilometriä vuodessa, on ajanut jo kymmenen vuotta ja henkilöautolla. Eikä ole ensimmäistäkään ylinopeussakkoa. Ei ole mikään ylikiltti tms. ja moottoripyörällä joskus on leikkinyt hurjaa kuskia. Mutta ymmärtää, että ei sillä ylinopeudella mitään voita. Siinä voi menettää juuri kortin kuivumaan, jolloin joutuu luopumaan siksi aikaa myös tuloistaan. Tai lapset voivat tyhmyyden takia menettää isän tai itse kitumaan itsesyytöksissä kun tappaa jonkun muun.

Hommaa auto jossa vakionopeussäädin niin säästyt vaaratilantelta kun säädät sen oikeaan nopeuteen!!!! On tepsinyt minun heittelevään ja liian painavaan kaasujalkaan.

Toki olen pahoillani ansionmenetyksiesi vuoksi, mutta äärettömän onnellinen muiden tielläliikkujien puolesta.[/QUOTE]

Toista tuhatta kilometriä VUODESSA.. mulla menee toista tuhatta jo viikossa.

[QUOTE="Aloittaja";25982966]Minulla on sellaiset työaikataulut (olen kouluttaja), että ei aina kerkiä junnaamaan 80 tai 100 km/h, vaan joskus tulee ylitettyä, ihan sen vuoksi, että aikataulu pitäisi.

Minkä alan kouluttaja oot?
Silleen oon pärjännyt iät ja ajat et lähden ajoissa, mietin reittejä valmiiks ja vältän mm. ruuhkapaikat ajamalla muutaman ylimääräisen kilometrin. Ajan työkseni kuorma-autoa ja pysyn sielläkin aikatauluissa, vaikkei niissäkään sitä löysää oo.

Kuka nuo työaikasi säätää? Myös mieheni kouluttaa, mutta pysyy silti tiellä rauhallisena!!!! Työnantaja suunnitteli ennen liian tiukkoja aikatauluja ja mies meni aina myöhässä, mutta nyt työnantaja on aina huomioinut tietyn siirtymäajan ja siihen 15-40 min lisää riippuen matkan pituudesta. Se on riittänyt hyvin. Ja mies on antanut aina palautetta jos on ollut liian tiukka aikataulu. Onhan työ liian stressaavaakin jos on aina kiire.

Järjestä työaikasi sellaisiksi ettei tarvi myöhästyä töistä, ajaa ylinopeutta tai tulla tänne itkemään. Toivottavasti menetät korttis.

Miksi sulla on kiire tapattaa itsesi tai joku viaton sivullinen? Ei ole vielä ilmeisesti käynyt mitään vakavampaa mutta tajuat varmaan että tuommoinen idioottimainen ajotapa on tyhmää ja vain ajan kysymys koska kosahtaa?

Suunnittele työsi niin että ei tule kiire, sen verran fiksu varmaan olet ettei se ole vaikeaa.

Kiire tappaa.

[QUOTE="joo";25983003]Minkä alan kouluttaja oot?
Silleen oon pärjännyt iät ja ajat et lähden ajoissa, mietin reittejä valmiiks ja vältän mm. ruuhkapaikat ajamalla muutaman ylimääräisen kilometrin. Ajan työkseni kuorma-autoa ja pysyn sielläkin aikatauluissa, vaikkei niissäkään sitä löysää oo.[/QUOTE]

Myynnin ammattitutkinto ja yrittäjäkoulutukset.
No mulla tämä ei ole mahdollista, kun työnantaja tekee mulle viikkoaikataulun, jossa ajelen välillä ympäri Suomea ja välillä ihan kotikonnuilla.
Asutaan niin kaukana "kaikesta", että mitkään julkiset yms. eivät ole mahdollisia.

[QUOTE="aloittaja";25983029]Myynnin ammattitutkinto ja yrittäjäkoulutukset.
No mulla tämä ei ole mahdollista, kun työnantaja tekee mulle viikkoaikataulun, jossa ajelen välillä ympäri Suomea ja välillä ihan kotikonnuilla.
Asutaan niin kaukana "kaikesta", että mitkään julkiset yms. eivät ole mahdollisia.[/QUOTE]

Lopeta paskanjauhanta, noille nopeuksille ei ole mitään selityksiä.

[QUOTE="Maru";25983016]Kuka nuo työaikasi säätää? Myös mieheni kouluttaa, mutta pysyy silti tiellä rauhallisena!!!! Työnantaja suunnitteli ennen liian tiukkoja aikatauluja ja mies meni aina myöhässä, mutta nyt työnantaja on aina huomioinut tietyn siirtymäajan ja siihen 15-40 min lisää riippuen matkan pituudesta. Se on riittänyt hyvin. Ja mies on antanut aina palautetta jos on ollut liian tiukka aikataulu. Onhan työ liian stressaavaakin jos on aina kiire.[/QUOTE]

Työnantaja suunnittele viikkoaikataulun ja saattaa olla 500 km päässä kotoa jonain päivänä ja jonain toisena 20 km päässä.
Sitten saattaa olla jopa useampia lyhyttilaisuuksia päivässä.
Itse saan vaikuttaa aikatauluihini, mutta en kokonaan suunnittella.
Aikataulu on todella tiukka.
Ennätys, jonka olen nähnyt 10 vuoden sisällä on se, että 200 km ajamiseen oli merkitty 1 h 15 min. Ajele siinä sitten satasta tuolla aikataulussa... et sillai.

[QUOTE="aloittaja";25983045]Työnantaja suunnittele viikkoaikataulun ja saattaa olla 500 km päässä kotoa jonain päivänä ja jonain toisena 20 km päässä.
Ennätys, jonka olen nähnyt 10 vuoden sisällä on se, että 200 km ajamiseen oli merkitty 1 h 15 min. Ajele siinä sitten satasta tuolla aikataulussa... et sillai.[/QUOTE]

seli seli.

[QUOTE="aloittaja";25983045]Työnantaja suunnittele viikkoaikataulun ja saattaa olla 500 km päässä kotoa jonain päivänä ja jonain toisena 20 km päässä.
Ennätys, jonka olen nähnyt 10 vuoden sisällä on se, että 200 km ajamiseen oli merkitty 1 h 15 min. Ajele siinä sitten satasta tuolla aikataulussa... et sillai.[/QUOTE]

Ja sinä ääliö ajat ylinopeutta, kun et idiootin työnantajasi typerään aikataulutukseen uskalla puuttua?

Yhteistyössä