Kolmannet ylinopeussakot vuoden sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs ajelijaäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs ajelijaäiti

Vieras
Eli maantiekamera räpsähti kolmannen kerran töihin tullessa. Nopeutta ehkä 87-88 ja rajoitus 80. Sakot ovat kolmannet vuoden sisällä. Nyt mietityttää, että kuinka nopeasti kortti menee. Olen raskaana ja työsuhde on päättymässä helmikuun lopussa. Töihin on äärimmäisen vaikea hankkiutua bussilla ja lisäksi tarvitsen ajoittain töissä autoa... Mietin, että saakohan sen ajokiellon siirrettyä siihen, että työsuhde päättyy ja äitiysloma alkaa.
Ruoskia saa.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
no ei saa vaan ottavat kortin samalla pois kun menet asemalla käymään myöntämässä että olit kuvassa. luultavasti kannattaa mennä linja-autolla asemalle.

autolla saa kuitenkin luvan mennä kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja jos hyvä tuuri käy niin:
tuosta ylityksestä saatat saada vain huomautuksen ..kaveri sai vaikka 90 vauhtia 80 alueella.

Mutta miettiikin varmaan siksi kun on kolmannet ylinopeussakot vuoden sisällä että lähteekö kortti.

eikö niitä sakkoja voi siirtää miehelle? kenen nimissä auto on? tuleeko ne kamerasakot aina auton omistajalle vai kuskille? eihän ne kamerat niin tarkkoja ole että kuskin pystyisi tunnistamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
eikö niitä sakkoja voi siirtää miehelle? kenen nimissä auto on? tuleeko ne kamerasakot aina auton omistajalle vai kuskille? eihän ne kamerat niin tarkkoja ole että kuskin pystyisi tunnistamaan.

Kyllä muuten pystyy tunnistamaan ja itseasiassa melkoisen tarkkaan. Isäni yritti kerran siirtää ylinopeuden minun pikkiini (pienemmät tulot = pienemmät sakot, plus tuo, että hänellä oli jo yhdet takana), niin poliisi tuumi, että on sulla melkoisen ruma viiksekäs tytär. Sai kuvan myöhemmin nähtäväksi ja oli kyllä todella tarkka.

joo kyllä niistä kuvista pystyy tunnistamaan. Tiedän yhden pariskunnan, jotka yrittivät vähän huijata eli mies ajoi autoa, kun kuva napsahti ja menivät sitten poliisiasemalle ja selittivät, että nainen oli ratissa (koska tällöin olisi tullut pienemmät sakot kun äiti oli äitiyslomalla), mutta poliisi sitten näytti kuvaa ja naureskeli, ettei ihan mee läpi.

Jos siellä on miespuolinen henkilö sua vastassa, niin itkeä tirauta ja feikkaa supistuksia. Miehet kun harvoin tietää miten suhtautua vuolaasti itkevään ja raskaana olevaan naiseen..! ;)

Rikesakko rapsahtaa jatkossa koko maassa yli 11 km/t nopeudenylityksestä, johon sisältyy 3 km/t tekninen varmuusvähennys. Varmuusvähennyksellä pyritään turvaamaan autoilijoiden oikeusturva mittausvirheiden varalta. joten jos nopeutesi oli tuo selviät huomautuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Ne kamerat on todella tarkkoja... ja ne on myös todella kalliita vekottimia.

Eipä se auta kun ottaa vaan vastaan mitä tulee, turha sitä itkeä jälkikäteen. Itse ajan ronskisti ja välillä pakon edestä niin kovaa kuin uskallan, riippuen tilanteesta, monesti on tullut niitä hetkiä, kun se kortin menettäminen ja iso sakko ja ehkä loparit duunista on pienempi paha kuin se mitä vois olla jossei pääse perille nopeasti.

Sakkojen saldo 0. Parkkisakkojen, omalta pihalta jopa saldo ei niin vähäinen, vaikkakaan ainuttakaan väärin pysäköity sakkoa ei oo tullu, parkkikiekko se viheliäinen vitsaus.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Rikesakko rapsahtaa jatkossa koko maassa yli 11 km/t nopeudenylityksestä, johon sisältyy 3 km/t tekninen varmuusvähennys. Varmuusvähennyksellä pyritään turvaamaan autoilijoiden oikeusturva mittausvirheiden varalta. joten jos nopeutesi oli tuo selviät huomautuksella.

Etkö sä tyhmä jo tajua että ne on jo KOLMANNET sakot VUODEN sisällä? Ei tasan tarkkaan huomautuksella selviä!

miehellä 4 sakot 2v aikana ja viimeisestä sakosta meni muutama kuukausi ennenkuin kortti meni ja oli kuukauden pois.ei saanut lykättyä eikä lyhennettyä vaikka tarvitsi autoa työssä...
itse sain äitiyslomalla suuremmat sakot kuin työssä oleva mies ja kysessä molemmilla 15km ylinopeus...

että ajakielto ilmotettiin kk aiemmin ennen kuin astui voimaan! Sain kolmet vuoden sisään 40 alueella yli 50 , olen pahis, myönnän. opin jo virheistä....enää ei sakkoja eikä ylinopeutta!
Kortti oli siihen aikaan (viisi vuotta sitten) vain kaksi viikkoa kuivumassa, ja sain sen ajotettua lomaan. mulle kans mahdotonta julkisen käyttö töihin, se kai vaikutti myös. mutta joku raja niillä oli, että hilkulla oli, ettei lähtenyt kuukaudeksi. siis selvisin kahdella viikolla.

Yhteistyössä