kolmas kerta pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kassu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kassu

Aktiivinen jäsen
28.10.2004
1 020
0
36
Ekaa synnytystä en pelännyt ollenkaan,toistakin vain jännitin.Nyt esikoinen 2.5v ja kuopus 1v ja raskausviikkoja n.30.Alkoi yhtäkkiä pelottamaan tuo synnytys.....onko muita,jotka pelkäävät.Edelliset ovat niin tuoreessa muistissa,ne kivut......APUA.

Kyllä mäkin hieman jännittyneenä odottelen niitä kipuja.. :/
Ekasta ei ollu hajuakaan millaisia ne olivat, mutta kyllä ne nyt vielä muistaa että kipeitä olivat..

Tähän sen verran, että mitä tuossa jo joku kerkes sanomaan, ettei sitä ensimmäisellä kerralla vaan voi tietää lähtiessään synnyttämään ettö millaiseen rulianssiin sitä on joutumassa. Vaikkakin olen Vain yhden synnyttänyt, niin tiedänhän minä sitten joskus kun toista lähden synnyttämään, että millainen se koko tilanne on noin suurin piirtein.
Ensimmäistä synnyttäessä sitä vaan menee synnyttämään!

mua ei pelota jos joskus vielä menen synnyttämään.toivon vaan että saisin olla enemmän liikkeellä ja sellaista luomumpaa syynnytystä.ja tietty sitä että kohtu supistelis kunnolla ettei tarvis imukuppia ahdingon takia...

Minä olen synnyttäny kolmesti. Ja aina on vaan se jännitys lisääntynyt. Peloksi sitä ei voi silti sanoa, mut ku tietää jo et mitä siellä on edessä ja mitä ''voi'' sattua. Itse synytys minua ei pelota, vaan se et miten sen kätilön kans tulee toimeen.
Tosin seuraavan kans voi olla et jännitys vaan kasvaa, kun tämä kolmonen syntyi aika nopeaan...Ja varoittelivat et seuraavalla kerralla on sitten kiire, ku asutaan sen verran kaukana.

Ap.lle
meillä on muuten lähes saman ikäiset lapset :heart:

Kyllä tässä vähän pelottaakin, mutta kyllä olo on jo sellainen että saisi vaavi pian syntyä. Huomenna 37 viikkoa täynnä. Kolmas lapsi tulossa. Esikoisen synnytys oli kamala, siksi tytöillä onkin 6,5 vuotta ikäeroa. Kuopus oli paljon kivempi, mutta kyllä ne kivut kamalia on. Kuopus nyt 1,5 vuotta, joten kyllä aika hyvässä muistissa viime synnytys. En kuitenkaan haluaisi sektiota, sillä siitä toipuu paljon hitaammin. Synnytyksen jälkeen olen aina toipunut nopeasti, onneksi. Jännittää...

synnytin kolmannen lapseni viime kesänä ja koska toinenkin syntyi tosi nopsaan oli kolmas käynnistettävä..hyvä niin koska synnytyksen kesto oli tasan tunti..ponnistusvaihetta minäkin pelkäsin ja kyllä sitä mieltä olen että jos joskus vielä meen niin pelkään sitä vielä vähän enemmän,se tunne on kamala..mut onhan noi tosi yksilöllisiä,ite oon kokenu et kyllä supistukset kestää mut se pään pihalle tuleminen on kamalaa!mistäköhän johtuu et kerta kerran jälkeen ainakin minä ja pari muuta ovat kokeneet ponnistusvaiheen kivuliaammaksi?ei liity lapsen kokoon,mulla toinen ja kolmas pienempiä ku ensimmäinen mutta ensimmäisastä en juurikaan muista mitään kauheaa kipua ponnistus vaiheessa kokeneeni,kolmas oli pahin,vaikkakin pienin,alle kolmikilonen ku synty 36+6

synnytin kolmannen lapseni viime kesänä ja koska toinenkin syntyi tosi nopsaan oli kolmas käynnistettävä..hyvä niin koska synnytyksen kesto oli tasan tunti..ponnistusvaihetta minäkin pelkäsin ja kyllä sitä mieltä olen että jos joskus vielä meen niin pelkään sitä vielä vähän enemmän,se tunne on kamala..mut onhan noi tosi yksilöllisiä,ite oon kokenu et kyllä supistukset kestää mut se pään pihalle tuleminen on kamalaa!mistäköhän johtuu et kerta kerran jälkeen ainakin minä ja pari muuta ovat kokeneet ponnistusvaiheen kivuliaammaksi?ei liity lapsen kokoon,mulla toinen ja kolmas pienempiä ku ensimmäinen mutta ensimmäisastä en juurikaan muista mitään kauheaa kipua ponnistus vaiheessa kokeneeni,kolmas oli pahin,vaikkakin pienin,alle kolmikilonen ku synty 36+6

täällä kans yx pelkäävä äiti! oys:ssa olen 3 synnyttänyt ja ens kuussa olis 4. IIIIKKKKK!!!!! mua ÄRSYTTÄÄ eniten se kun mulla ollut suht nopeita synnytyksiä ja kait kattovat että olen niin nuori (25v.) että en tiiä mitä tapahtuu... 1. meni hyvin ja sain puudutukset mutta 2. ja 3. en ehtinyt saaha mittään vaikka yritin selittää niille että nopeita oolleet ja tarvittisin kivunlievitystä...aina kuului vaan että ootellaan vielä ja katotaan miten etenee!!!!!!!!!!!!!!! :o :kieh: \|O siinä vaiheessa tiesin että jaahas ilman sitä taas jää!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mulla pienet supistuskivut aina siihen asti kun veet menee tai puhkastaan mutta sitten se tuntuukin että taju lähtee....niin iso ja yhtäkkinen se kipu ero ettei siihen "ehi ite matkaan"! nyt sanoin jo heti ootuksen alussa terkalle nla:ssa että haluan käydä juttelemassa jonku hoitajan kans siellä ja tehä synnytys suunnitelma! ens nla:ssa laitetaan lähete menemään =) kuulemma 36 vkon jälkeen tekevät niitä, vaikka olen kyllä kuullut että jotku oin käyny jo 20 vkolla ainaki juttelemassa pelkopolilla! oon kuullu positiivisia kokemuksia ketkä sielllä käyneet!!!!!

Yhteistyössä