kolmas lapsi pilaa elämän!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie2

Aktiivinen jäsen
30.08.2010
5 694
1
36
pitää olla isohko auto.
asuntokin oltava isompi kuin peruskerrostalokolmio - moni neliökin pieni.
kaksi isompaa lasta viihdytettävänä kun ( JOS ) vauva nukkuu -ei omaa aikaa, ei omia päiväunia, ei palstailua ( !! ).
ei pääse minnekään - hyvästi shoppailut, hyvästi kirppiskiertelyt, hyvästi sosiaalinen elämä.
kolmas lapsi pilaa vartalon lopullisesti, jos jo aiemmat ei sitä tehnyt.
kolmosella on usein koliikki, allergiat ja temperamentti kuin italialaisella neljän ruuhkassa.
kolme on pariton luku ja tuo siksi epäonnea.

eikös vaan ????? onhan se noin ?? :xmas:

noup, kolme mahtuu vielä tavalliseen henkilöautoon (neljän kanssa tarvii tila-auton) ja 5h+k asuntoja on ihan yleisesti vuokralla, myynnissä (isommat todella kiven alla).
neljännen kanssa pitää tehdä isoja hankintoja vasta mutta ei sekään elämää pilaa, eikä viides tai kuudes.

;)

Mulla oli toi tekstisi alkupuolella esitetty kriisi jo kakkosen kohdalla. Lapsilla ikäeroa 4v ja olin jo tottunut "helppouteen". Mutta siinä mielessä totta,, että olen saanut kaksi tervetä lasta enkä uskalla kolmatta, koska pelkään että kaikki ei menisi enää hyvin...

pitää olla isohko auto.
asuntokin oltava isompi kuin peruskerrostalokolmio - moni neliökin pieni.
kaksi isompaa lasta viihdytettävänä kun ( JOS ) vauva nukkuu -ei omaa aikaa, ei omia päiväunia, ei palstailua ( !! ).
ei pääse minnekään - hyvästi shoppailut, hyvästi kirppiskiertelyt, hyvästi sosiaalinen elämä.
kolmas lapsi pilaa vartalon lopullisesti, jos jo aiemmat ei sitä tehnyt.
kolmosella on usein koliikki, allergiat ja temperamentti kuin italialaisella neljän ruuhkassa.
kolme on pariton luku ja tuo siksi epäonnea.

eikös vaan ????? onhan se noin ?? :xmas:

:laugh:
meillä on 3 lasta ja autona iso farmari, asuntona kerrostalokolmio (tosin isompi on haussa koko ajan, se on eri asia koska löytyy), täällä palstalla roikun kolmannesta lapsesta huolimatta ja ihan yhtälailla mulla on ollu sosiaalista elämää ja shoppailua kuin kahdenkin kanssa :D kirppiksellä käydään joka toinen päivä. Elämä ei muutoin oo muuttunu sitte kahden lapsen kuin että ruokaa ja vaatteita pitää ostaa enemmän kuin ennen. Sori vaan :)

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
:laugh:
meillä on 3 lasta ja autona iso farmari, asuntona kerrostalokolmio (tosin isompi on haussa koko ajan, se on eri asia koska löytyy), täällä palstalla roikun kolmannesta lapsesta huolimatta ja ihan yhtälailla mulla on ollu sosiaalista elämää ja shoppailua kuin kahdenkin kanssa :D kirppiksellä käydään joka toinen päivä. Elämä ei muutoin oo muuttunu sitte kahden lapsen kuin että ruokaa ja vaatteita pitää ostaa enemmän kuin ennen. Sori vaan :)

*tanan supermamma siellä, pöh :D

jaa-a. Meillä kolmas on 7kk ja en ole havainnut yhtään mitään noista. Auto pysynyt samana, talo samana, kauppaan, shoppailemaan ja kirppareille pääsen ihan yhtä helposti ja sujuvasti näiden kolmen kanssa. Tempperamentista en tiedä, kun kaksi vanhempaakin on tempperamenttisia ja ainakin tällä hetkellä meidän 6v poika on hirveässä uhmassaan aivan kamala!!!

• Tykkää
Reactions: Eedla
tavan henkilöauto on :D mahtuu mies + kolme poikaa.
4h + k löytyy halvalla asutaan. Isommilla omat huoneet ja ajallaan teen vaatekomerosta pienimmälle huoneen kunhan ensin kasvaa :D
Sosiaalinen elämä on pysynyt ennallaan, koliikkia ei kolmannella ollut, mutta tempperamenttia löytyy, mutta niin sitä löytyy isommistakin lapsista :D
Vartalo on samassa kunnossa kuin ensimmäisen lapsen jälkeen, eli sama paino pituus ja raskausarvet edelleen :D

Mustakin alkaa tuntua että on liian mykavuudenhaluinen hankkimaan kolmatta. Jos semmonen tulee niin aikasintaan muutaman vuoden päästä, jolloin pelottaa että jää ulkopuoliseksi noiden kahden tohelon touhuista, joilla 1,5v ikäeroa.

Eniten ehkä pelottaa että kun on kaksi (toistaiseksi) tervettä ja ihanaa lasta niin jos se kolmas oiski sairas, riittääkö meillä resurssit semmoiseen, ja onko se aika ja huomio pois näiltä nykyisiltä sitten.

meilä on kolme lasta, mulla on autona farkkupassatti (että munshoppailut mahtuu kyytiin) isännällä polo, molempiin mahdutaan kaikki kyytiin.
kolmannen kohdalla voin sanoa rehellisesti nauttineeni äitiydestä alusta asti, ei koliikkia, ei allergioita, rauhallisin näistä kolmesta (onkohan sillä joku vika...)
Talo on ostettu jo silloin kun lapsia oli vain yksi, joten sekin on pysynyt samana..

edelleen ehdin ommella yhtä hyvin (tai paremmin) kuin kahden kanssa, seksielämä toimii edelleen, jajajaja...

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Kolme on, yksi vilkas erityislapsi, enkä silti vaihtaisi hetkeäkään pois- en edes sitä kun seisoin keskellä esikoisen oksennusta muiden vetäessä rumbaa pitkin taloa; onpahan kunnon anekdootti.

Ja juu, puhdasta on, mutta siististä kodista haaveilen siinä eläkeiän portaalla. Virkkaan, neulon, ompelen, tanssin, etc, koska pakkohan sitä on tehdä jotain niinä pieninä hetkinä kun saa :) Eli kannattaa lapselle tehdessä valita reilusti iso koko, niin mahtuu vielä valmistuessa päälle...

:D - mä tuskin helpotan, ap, sun oloasi yhtään sen enempää hehkuttamalla sitä, että ei se kolmasKAAN eloa suohon aja. Kaksi vanhempaa ovat jo hyvänä apuna ja omatoimisina - no joo, ihan kaikella saralla ;)! - ja kolmaskin on imussa tullut ja liimannut itsensä "kahteen aikaisempaan", joten meillä pyörii todella yhtä- köyttä- yhdistys eli tiivis troikka :).

Ja juu, autoakaan ei tarvinnu vaihtaa, eikä taloa ja kylillekin mokoma pääsen aivan liian hyvin ;)...

:O - meniköhän meillä sitten joku juttu ihan väärin....?!...:D

Hih. No meillä on vaan kaksi ihan talouden takia ja voimavarojen, koska en jaksa tehdä ruokaa enkä passata useampaa, enemmänpyykkiä ruoanlaittoa, kuorimista, pilkkomista, siivoamista.

Mutta tuosta että ei voisi nukkua päiväunia tai pitäisi viihdyttää enemmän, niin se kyllä kummastuttaa. Luulisi että siinä suhteessa vaikeinta on kahden lapsen kanssa, kun toinen on vielä niin pieni että siitä ei ole kaveriksi isommalle. Kun tulee se kolmas, niin niillä kahdella on edes toisensa tappelukaverina kun äiti hoitaa ja imettää vauvaa.

[QUOTE="hih";25221788]Hih. No meillä on vaan kaksi ihan talouden takia ja voimavarojen, koska en jaksa tehdä ruokaa enkä passata useampaa, enemmänpyykkiä ruoanlaittoa, kuorimista, pilkkomista, siivoamista.

[/QUOTE]

Näin meilläkin plus että minä en jaksaisi enää kolmatta vauva-aikaa. En vaan ole vauvaihminen.

Mulla on kaks sisarusta ja meillä oli kyllä lapsuudenkodissa ihan perus sedan autona ja rivarikolmio (myöhemmin kolmen huoneen omakotitalo). Muut kohdat meneekin sitten miten menee yksilön kohdalla. :)

Mä älysin vasta nyt vitosesta haaveillessani alkaa miettimään näitä ap:n luettelemia ongelmia :D Siltikin haaveeilut vaan jatkuu.. Tosin asunnon koko on eri ja isompia ei tartte viihdyttää päiväunien aikaan, kun kaikki isommat jo koululaisia :D

Meillä on kolme lasta ja oikeastaan olen saanut nauttia kaikista eniten kolmannen vauva ajasta. Meillä lapset oli 3v ja 6v kun kolmas syntyi, leikkivät keskenään paljon ja minä sain rauhassa keskittyä vauvaan. Nyt lapset ovat 7v, 5v ja 1.5, osaan rennommin ottaa kolmen lapsen kanssa, kolmen kanssa ei stressaa koko ajan, auto on meillä ihan tavallinen 5 henkilön farmari auto. Talokin on pysyny samana. Jostain kumman syystä tuntuu, että kolmen kans on jollain tavalla myös helpompaa kun kahden kanssa :D varmaan siks kun nyt ei stressaa joka asiasta ja on enemmän kokemusta lastenhoidosta..

[QUOTE="hih";25221788]Hih. No meillä on vaan kaksi ihan talouden takia ja voimavarojen, koska en jaksa tehdä ruokaa enkä passata useampaa, enemmänpyykkiä ruoanlaittoa, kuorimista, pilkkomista, siivoamista.

Mutta tuosta että ei voisi nukkua päiväunia tai pitäisi viihdyttää enemmän, niin se kyllä kummastuttaa. Luulisi että siinä suhteessa vaikeinta on kahden lapsen kanssa, kun toinen on vielä niin pieni että siitä ei ole kaveriksi isommalle. Kun tulee se kolmas, niin niillä kahdella on edes toisensa tappelukaverina kun äiti hoitaa ja imettää vauvaa.[/QUOTE]

siis en minä ainakaan nukkunut itse päiväunia edes silloin kun oli se isompi lapsi siinä. Miten tämä eroaa kahden ja kolmen lapsen kanssa?

vain yhden lapsen kanssa voi nukkua tai lukea lehtiä tai levätä.

Yhteistyössä