Kolmas lapsi, vaikkei ammattia. Täyttä hulluuttako??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heidi

Vieras
Ottaa päähän! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Mulle on vähän tullut olo, että harvat enää oikeasti välittää lähimmäisistään aidosti. Kunnioitus toisten elämän valintoihin on aika nollassa.

Miksikö tälläsiä mietin??
Minulla on 3v tyttö ja 4v poika. Lähes 2v sitten tapasin nykyisen mieheni. Eli ei siis ole lasten bioisä. Lapset kyllä pitävät isänään.

Tuona aikana, kun olin lasten kanssa yksin ei elämä ollu aina ruusuilla tanssimista.
Tyttöni on liimakorva lapsi. Jolla ollut 3 putket. Nyt viimeisimmät olleet poissa paikoiltaan n puoli vuotta (ja tänään todettiin korvatulehdus, korvat täynnä nestettä). Tuona aikana kun olin yksin kärsin masennuksesta, oli siihen lääkekin. Ja olin apua saamassa 2kk ajan ensi- ja turvakodiltakin väsymykseeni. Ja alvari- perhetyö oli apunani kotona vuoden päivät e- ja t.kodilta kotiutuessani.
Tuona aikana olin vielä ex mieheni vietävissä, henkistäväkivaltaa usean vuoden ajan.

Nyt itselläni ja lapsilla asiat hyvin. Tammikuussa miehelläni ja minulla tuli vuosi kihloissa oloa täyteen. Meillä ei tapella, mutta siitäkin edestä toisinaan kinataan tyhjän päiväisestä. Ollaan ja harrastetaan koko perheenä ja miehellä on myös oma harrastuksensa, edesmenneen kummisetänsä mersun entisöinti.
Kotihoidontuki loppui ja siirryin työmarkkinatuelle vuoden alussa. Jospa pääsisin kouluun ens kuussa. Mieheni ei asu kanssamme kirjoilla, VIELÄ.

Vaikkei minulla olekaan mitään lainoja tai ammattia ja asumme vuokralla, rakastan lapsiani, miestäni ja toivon pikku kolmosta.

Onko ihan hullua haluta vielä kolmas, vaikkei ole ammattia? Mieheni kanssa sovittiin eilen alkaa yrittämään kolmatta ja siitäkös elämölö nousi.
Olenhan vain yksinhuoltaja, joka kuppaa ukko kultansa kuiviin rahoista. Työtävieroksuvaksikin joku leimasi.. Vaikki olen TYÖMARKKINATUELLA PÄIVÄKODISSA!

Kiitos että sain avautua. Tärkeintä koko vuodatuksessa oli tämä; Onko ihan hullua haluta vielä kolmas, vaikkei ole ammattia?

Ei ole hullua! Itselläni kaksi ammattia, joista kumpikaan ei minulle terveyssyistä sovi, joten kouluttautuminen edessä oppisopimuksella tai normaaliopinnoin, kun tämä KOLMAS on isompi =) Eli aina ei mene kaikki suunnitelmien mukaan vaikka suunnittelisikin (mitä minäkään kyllä EN ole tehnyt )! Kiva kuulla, että menee nyt hyvin. Pidä lippu korkealla tuli mitä tuli =)

Vähä siltä tuntuu, kun miehen sukua kuuntelee. Tosin osalla heistäkin on ammatti ja silti kotona työttömänä.. Kaverini kertoi kuinka häntä pelottaa mennä töihin 3 v. tauon jälkeen, kun tiedot ja taidot ei ole tuoreessa muistissa.

Ei minullakaan ollut ammattia, kun kolmannen lapsen sain. Nyt nuorin on 2,5v ja olen kohta puolivälissä opintoja. Opiskella ehtii myöhemminkin. Olen tyytyväinen omiin ratkaisuihini, mutta kyllähän raha-asiat mietityttää.

Ei mulla ole varsinaista opiskeltua ammattia olemassa.
Kolmas lapsi syntyy toukokuussa.

On mulla tässä opiskelut hiljalleen edenneet välillä, mutta sitä en tiedä, valmistunko edes koskaan.
Enkä ole tähän asti virallista ammattia tarvinnutkaan. On mulla vakituinen työsuhde ollut 7 vuotta yhteensä (siis firma vaihtunut välillä, mutta aina on ollut vakipaikka.)

Eikä mun tietääkseni mikään laki tai asetus edellytä, että äiti-ihmisellä pitää olla oikea ammatti...

Ammatti/kouluts on eri asia kuin äitiys. Ei ne ole sidoksissa toisiinsa. Mutta en hankkisis koskaan lapsia jos en olisi varma että voin omilla toimentuloillani kustantaa heidän elämänsä, en ikinä hankkisi lapsia jos tuloni tulisisvat toimentulostuesta tms, minusta se ei ole vankan elämän pohja eikä aikuismaista vastuun ottoa. Eri asia on toki hetkellinen toimentulotuki joka johtuu esim. työttömyydestä.

No ei ole hulluutta.
Ite olen 22v ja kolmen lapsen äiti.
Lapset poika 5v8kk,tyttö 4v3kk ja tyttö 1v3kk.

Itselläni ei ole opiskeltua ammattia.
Kävin catering alaa 6kk mutta jäi kesken koska aloin odottamaan esikoista.
Eli siis olen käynyt peruskoulun loppuun.
Mun äiti ja sukulaiset ovat sanoneet että kyllä sitä ehtii opiskelemaan monta
eri ammattia vielä koska olen vasta 22v.
Äitinikin on nyt 50v ja alkaa opiskelemaan uutta ammattia.
Kotiäitinä olen ollut 5v8kk ja en päivääkään vaihtaisi pois.
Ehdin opiskella ja tekemään töitä myöhemmin.
Haluan olla lasten kanssa kotona.:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Anni:
Ammatti/kouluts on eri asia kuin äitiys. Ei ne ole sidoksissa toisiinsa. Mutta en hankkisis koskaan lapsia jos en olisi varma että voin omilla toimentuloillani kustantaa heidän elämänsä, en ikinä hankkisi lapsia jos tuloni tulisisvat toimentulostuesta tms, minusta se ei ole vankan elämän pohja eikä aikuismaista vastuun ottoa. Eri asia on toki hetkellinen toimentulotuki joka johtuu esim. työttömyydestä.

Saisin toimeentulotuen jos hakisin. Mutta mieheni ansiosta sitä en ole tarvinnut hakea!

Mä olen huomannut että ne kenelle raha tai työ merkitsee enemmän kun perhe ovat yleensä niitä jotka kritisoivat lasten hankintaa jollei ole talous kunnossa.
Mun mies oli aikanaan sitä mieltä että lapsia ei kannata hankkia jollei elämä ole taloudelliseti vakaalla pohjalla ja hyvät tulot. Ja että lapset laitetaan heti päiväkotiin, koska niin hänet oli kasvatettu.
No nyt meillä on 3 lasta, pienet tulot. Mä olen ollut esikoisen syntymästä asti kotiäitinä ja ukko jää pian työttömäksi. Silti elämä jatkuu =) Miehenkin mielipiteet asioista ovat kellahtaneet päälaelleen.

Kuka sen älämölön nosti? Kerroitteko heti koko suvulle, että aiotte yrittää lasta?

Mun mielestä kolme lasta ei ole sen enempää hulluutta ilman koulutusta, kuin yksi tai kaksikaan. Ja paremmassa mallissa sun elämä nyt tuntuu olevan, kuin kahden ekan aikana.
Ja saatpa sitten keskittyä opiskeluun/töiden tekoon, kun lapset on hankittuna!

Niih no mitäs sä sillä ammatilla teet kun kotona hoidat lastasi ainakin ens alkuun kuitenkin. Mulla on ammatti kyllä ja 4 lasta, mutta vielä en ole työelämään mennyt. Ja minäkin niin hullu että tein 4sen vaikka 3 edellistä oli korvakierrelasta, kylläpä se 4s korvakierrelapsi siihe mukaan mahtui ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka sen älämölön nosti? Kerroitteko heti koko suvulle, että aiotte yrittää lasta?

Mun mielestä kolme lasta ei ole sen enempää hulluutta ilman koulutusta, kuin yksi tai kaksikaan. Ja paremmassa mallissa sun elämä nyt tuntuu olevan, kuin kahden ekan aikana.
Ja saatpa sitten keskittyä opiskeluun/töiden tekoon, kun lapset on hankittuna!

Henkilö kohtaiseksi viestiksi laitoin meseen, et kolmas saa tulla jos on tullakseen. Mieheni veljen avokkilla ja minulla on mese yhteys joten sitä kautta..