Kolmas lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksi vai kolme?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaksi vai kolme?

Vieras
Mies on alkanut ehdottelemaan, että yritettäisiinkö kolmatta lasta. Itse olen kahden vaiheilla. Pelottaa "kokeilla onneaan", että vieläko kaikki onnistuisi nappiin, eli raskaus/synnytys/terve lapsi, kun ikääkin alkaa jo olemaan. Lisäksi kahden erittäin helpon vauvan jälkeen pelkään, että kolmas saattaisi olla sitten vaativa. Kolmanneksi vielä en välttämättä haluaisi nykyistä kuopusta ns. "keskimmäiseksi" lapseksi, kun on muutenkin niin kiltti ja rauhallinen... Eikö ne keskimmmäiset tuppaa aina jäädä hieman paitsioon esikoisten ja kuopusten saadessa kaiken huomion?

Ovatkohan ajatukseni ihan outoja?? Kolme lasta kyllä sinäänsä olisi mielestäni ihanne määrä.

onpas asiallisia vastauksia!

AP:lle, kokeilkaa vaan sitä kolmatta. jos ikää ei ihan hirveasti ole niin hyvin voi kokeilla. Ja tuskin se keskimmäinen muiden varjoon jää :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onpas asiallisia vastauksia!

AP:lle, kokeilkaa vaan sitä kolmatta. jos ikää ei ihan hirveasti ole niin hyvin voi kokeilla. Ja tuskin se keskimmäinen muiden varjoon jää :)

Kiitos vastauksestasi. :) Vähän noin oma äitinikin sanoo, helpommin kuulemma sitä katuu, ettei kolmea lapsea "tehnyt", kun sitä että ne kolme lasta on.

Meille on nyt kolmas tulossa, la kuukauden päästä. Esikoinen menee eskariin ja keskimmäinen on reilu 4v. Ja meidän tapauksessa keskimmäinen tuskin ainakaan on se kuka jää liian vähälle huomiolle, pitää siitä varmasti itse huolen ;)
Taloudellisestikin uskon, ettei kolmas vaikuta kovinkaan paljon tilanteeseemme. Molemmilla vakituiset työt, nyt jo iso ja suht uusi velaton auto, asuntona 4h+k. Ainoastaan sitten kotihoidontuella on tiukempaa, mutta sitten taas tilanne korjaantuu parin vuoden päästä kun palailee töihin.
Meillä nuo 2 ekaa ovat olleet erittäin vaativia vauvoja, varsinkin esikoinen, joten siihenkin olen jo henkisesti varautunut.

Yhteistyössä