Kolmas raskaus/synnytys kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miracles
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miracles

Aktiivinen jäsen
26.04.2006
13 186
1
36
Jotain synnytyspinoa kun luin, niin tuntui että tosi monella oli juuri KOLMAS raskaus kestänyt kaikista pisimpään..

Millä raskausviikolla kolmas lapsesi syntyi? Entä kaksi edellistä?

Kuinka kauan synnytys kesti edellisiin verrattuna?

Alkoiko synnytys samalla tavalla kuin edelliset?

Tämmöisiä miettii kolmatta odottava raskausviikolla 39...

kolmas syntyi 38+4 kalvojen puhkaisulla. klo 11.45 puhkaistiin kalvot ja tyttö syntyi klo 15.45. ei ollut sen kummempi homma kuin kaksi ensimmäistäkään. itse asiassa helpompi kun EHDIN saamaan jotain kivunlievitystä.

Mulla kolmas lyheni selvästi.Eka kesti 12h ja toinen 18 ja oli kipeempi kuin eka.Kolmas syntyi sitten ekasta supparista 3,5 tunnissa ja oli lempeä synnytys.Olin koko ajan "mukana",kipu ei vienyt mennessään,ei liian raju eikä liian pitkä.Kauniit muistot juuri tästä synnytyksestä.Seuraavat olleet sitten vielä nopeampia,tunnin ja alta.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Jotain synnytyspinoa kun luin, niin tuntui että tosi monella oli juuri KOLMAS raskaus kestänyt kaikista pisimpään..

Kolmas syntyi rv 41+4. (eka 40+4 ja toka 40+3)

Kaikkien kestot paperilla n.9h

Synnytys alkoi samallalailla, suppareilla.

1.3430g
2.3320g
3.3925g

Mulla sattui niin että odotusaika venyi pisimmäksi juuri kolmosen kohdalla.Synnytys ei muuten mitenkään sen kummempi kuin muutkaan.Paitsi se eka oli pitkä ja muut lyhyermpiä.

Millä raskausviikolla kolmas lapsesi syntyi? Entä kaksi edellistä? 39+4

Kuinka kauan synnytys kesti edellisiin verrattuna? 5,5h,saman verran ku toka,eka olikin reilusti kauemmin

Alkoiko synnytys samalla tavalla kuin edelliset? juu..eli supistuksilla

selkä-ja liitoskipuinen Kolmasraskaus päättyi syöksysynnytykseen viikolla 36.
Aiemmat raskaudet menneet yli ja synnytykset yli 8h. Viimemetreilläkään ei mitään kipuja tai liikkumis ongemia.

*40+3. edelliset 42+1 ja 41+6

*kesti vähemmän aikaa(n.6h) kuin eka(13h) mutta pidempään kuin toka(4,5h)

*ei. kaksi ekaa käynnistettiin, tämä käynnistyi itsellään.

Ja huomattavasti helpompi raskaus kuin kaksi ekaa

kolmas syntyi 38+4 käynnistämällä, lopulta leikkauksella.
eka synty 39+3 käynnistys ja toinen 42 ihan normaalisti itekseen.

eka kesti 13 h, toka 6 h ja kolmas 10 h

ekasta meni vedet ja käynnistettiin kun ei tullu suppareita, toka käynnisty supistuksilla, kolmas käynnistettiin runsaan lapsiveden takia ja koska painoarvio oli jo 38 viikolla 4,2 sekä koska en enää tuntenu vauvan liikkeitä runsaan lapsiveden takia.

Mulla kaks mukulaa syntyneet alta lasketun ajan. Eka 39 ja jotain ja toinen 38 ja jotain. Kätilö sanoi, että se on vaan minun tapa tehä kakaroita. Enkä usko, että kolmas (kun sen alulle saan) kestäis kauimmin, kun tuo on tosiaan ollut suunta. Jotenkin aloin toisessa jo ikäänkuin "natiseen liitoksista" jo viikon 37 jälkeen ja neuvolassakin sanottiin, että syntyy ihan pian ja ennen la.
Ja syöksysynnyttäjä olen. Kestot 2,5h ja 1,5h. Lapsivesi poksahtaa mulla aina jo ennen supistuksia käynnistymisen merkiksi.

Mielenkiintoinen havainto.. :whistle:
Kolmas syntyi vasta 39+1. (Edelliset 37+2 & 37)
*muoks. lisäyksenä, että kaikki vauvani ovat olleet aika samankokoisia: syntyneet varmaankin juuri silloin kun ovat olleet valmiita)

Edellisiin verrattuna synnytys kesti yli kymmenen tuntia vähemmän. (auts! :| )

Synnytys alkoi vesien menolla. Muissa vesi mennyt vasta ihan loppusuoralla.

Alkuperäinen kirjoittaja Natisee:
Mulla kaks mukulaa syntyneet alta lasketun ajan. Eka 39 ja jotain ja toinen 38 ja jotain. Kätilö sanoi, että se on vaan minun tapa tehä kakaroita. Enkä usko, että kolmas (kun sen alulle saan) kestäis kauimmin, kun tuo on tosiaan ollut suunta. Jotenkin aloin toisessa jo ikäänkuin "natiseen liitoksista" jo viikon 37 jälkeen ja neuvolassakin sanottiin, että syntyy ihan pian ja ennen la.
Ja syöksysynnyttäjä olen. Kestot 2,5h ja 1,5h. Lapsivesi poksahtaa mulla aina jo ennen supistuksia käynnistymisen merkiksi.

noin minäkin luulin mutta viikolla meni yli. ;) eka 39+4 ja toka 38+3.

Kolmas lapseni syntyi 38+2 ja eka syntyi 39+6 ja toka 41+1.Synnytys oli todella nopea.Alkoi vesien menolla ja sairaalassa ehdin olla reilun tunnin kun vauva syntyi.Oli helppo synnytys,kaikista helpoin.Ekan synnytys kesti 12h ja toisen 6h.Kummatkin aikaisemmat synnytykset ovat alkaneet supistuksilla.
Kolmas raskaus ja synnytys oli kaikista helpoimmat.

Eka 41+5 ja supistuksilla alkoi,vedet vasta kun kalvot puhkaistiin(3985g) kesto noin 12h.Ponnistusvaihe 2h.
Toka 39+1 ja supiostuksilla,vedet vasta kun kalvot puhkaistiin (3670g) kesto n.10h.Ponnistusvaihe 4min.
Kolmas 37+4 ja vesien menolla alkoi.(3750 g) kesto n.5h.Ponnistusvaihe 11min.

ensimmäinen 40+2
toinen 40+0
kolmas 40+4
jokainen synnytys puolittunut joten kolmas oli nopein. kokonaiskesto ensimmäisetä supistuksesta noin 6 tuntia ja puudutuksen kerkesin saamaan.
kivuliain oli koska tuli nopeammin ja myös ponnistus mutta oli isoin näistä kolmesta.
kaikki alkoi ihan nurmaalisti supistuksilla. kolmannesta oli jo muutama päivän ennen supistuksia mutta lieviä ja kesti vain hetken.

Ensimmäinen syntyi rv 41+3 synntys kesti n.9h, toinen syntyi rv 40+2 ja synnytys n.6h ja kolmas syntyi viikolla 41+1 ja synnytys kesti 2h. Kaikki käynnistyneet samoin, supistuksin ja vedet menneet vasta sairaalassa.

Yhteistyössä