Kolmas tyttö mikä olisi sopivin nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jean83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jean83

Uusi jäsen
13.11.2009
24
0
1
Hei!Kolmas tyttäremme syntyy kuukauden päästä ja hänelle nimeä haemme,itse olen jo ihan epätoivoinen kun ei tahdo tulla sopua näistä mielessä pyörivistä nimistä,haemme nimeä joka ei ole aivan samanlainen mutta ei liian erilainenkaan sisarusten nimiin verrattuna.Tyttöjen nimet ovat Marianne ja Sara-Sofia.Itsellä pyörii lähinnä mielessä nimi Kamilla,mies ei ole varma onko se hyvä nimi tuleeko ongelmia myöhemmin tuon nimen kanssa kysytään on C:llä vai K:lla kiusataanko ym..Miehen suosikkeja on sitten myös Elisa ja Eveliina.Mitkä teistä olisi kivoja tyttöjen nimien kanssa sopivia niin pehmeitä kuin kovempiakin nimiä.Kiitos!Niin ja piti vielä lisätä että toista tyttöä kutsumme vain pelkäksi Saraksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
Mä tykkään Elisasta, Kamilla vaikuttaa mun mielestä hiukan turkkilaiselta miehen nimeltä etenkin noin K:lla kirjoitettuna.

:laugh: Mä repesin kyllä kun tuon sanoit,kiitos että kerroit mitä mielikuvia nimi tuo haluankin kuulla juuri ne hyvät ja huonot puolet.

Alkuperäinen kirjoittaja bea83:
Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
Mä tykkään Elisasta, Kamilla vaikuttaa mun mielestä hiukan turkkilaiselta miehen nimeltä etenkin noin K:lla kirjoitettuna.

:laugh: Mä repesin kyllä kun tuon sanoit,kiitos että kerroit mitä mielikuvia nimi tuo haluankin kuulla juuri ne hyvät ja huonot puolet.

Mun mielikuva johtuu varmaankin siitä, että meidän lähipizzeriaa pyörittää turkkilainen heppu nimeltä Kamil... :)

Nostoa....Vähän liian erikoisia nimiä tuolla :) Tosiaan haluaisin kuulla mielipiteitä tuosta Camilla nimestä,olen siihen niin ihastunut ja se ollut jo ehdolla kuopuksenkin nimeksi joten mitä negatiivista löydätte nimestä?Pitäiskö se tulla K:lla vai C:llä? Sukunimi on-la päätteinen ei tarkoita mitään suomenkielellä tyyliin niemi, järvi,möttönen ym..Sopii mielestäni sukunimenkin kanssa vaikka suomalainen.Kaverini oli sitä mieltä että ehdottomasti C:llä koska näyttää typerältä K:lla kirjoitettuna, itse samaa mieltä ei ole oikein kaunis sisarusten nimien kanssa K.lla kirjoitettuna,mielestäni.Mutta kaikkeenhan kyllä tottuu eihän se nimi siitä muutu :/

itse en tiedä kumpi meille on tulossa (tulevana perjantaina r-ultra ;) ) mutta tytön nimestä ei oo epäillystäkään..Meinattiin nimittäin antaa nimeksi Jadessa :) :heart: mut mikäli on poika niin se tuottaakin vähän ongelmia, kun ei oikein päästä miehen kanssa mistää nimestä yhteisymmärrykseen :laugh:

Katariina tuli minullekin ekana mieleen. sopisi joukon jatkoksi, kun olisi myös R-kirjain keskellä nimeä. tai sitten Carita? Erika? Marika? Josefiina? Janette? Jessica? Aurora? Kiia-Maria? tuli nyt näin mieleen nimiä tästä lähipiiristä... ;) ilmottelepa meillekin mihin päädytte...

mun mielestä ois hyvä jos kolmannenkin tytön nimessä oisi kaksi nimeä kuten isosiskojenkin nimissä Marianne ja Sara-Sofia. Tämän vuoksi esim. Eveliina, Josefiina, Katariina, Julianna, Annastiina, Vilhelmiina, Kiia-Maria yms. sopisi mun mielestä hyvin.

Tosiaan Sara-Sofiaa kutsutaan pelkäksi Saraksi että sikäli en näe syytä että pitäisi tulevalla siskolla olla kaksi nimeä :) Julianna ihan nätti myös mutta jostain syystä vierastan tuota Anna nimeä tuolla lopussa.Annastiinasta vasta niitä mielikuvia tuleekin :laugh: Vilhelmiina ei..Kiia-Maria liikaa toistoa kun on jo Marianne ja tosiaan en pidä Kiia nimestä muutenkaan.Erika ja Carita Aurora ym aivan liian kovia nimiä,ei sitä ärrää välttämättä tarvitse olla ,en halua lasten nimiä tyyliin Ari Sari Kari ym :) kaikki lapset on erilaisia joten voi olla erilainen nimikin. Sattui vain niin että pidin juuri noista nimistä kun tyttäremme ne sai, ei mietitty tuota ärrä hommaa ollenkaan,tosin en pidäkään liian pehmosista nimistä.Ja tuo nimi Sara tulee suvusta :)

laittakaa ne vaihtoehdot paperille, ja mietitte sitten vaavin syntymän jälkeen että miltä vauva NÄYTTÄÄ. voihan olla että vauva ei näytä yhtään Camillalta. :)
itselläkin on jo muutamia nimiä ollut kalenterissa kohta pari vuotta(tai oikeastaan lemppareita jo edellisten lasten jäljiltä, kun ei tyttöjen nimille tullut käyttöä), jos vaikka onni potkaisisi. :heart: :heart: ja nyt näyttää onni potkaisseen. :)
mä en tykkää mistää "keksityistä" nimistä... niitä nyt on vaikka kuinka, että anteeksi vaan teille idearikkaille. pidän perusnimistä, joita on iät ajat ollu.

En vaan usko että se vauva näyttää joltain,kyllä meillä kuopuksellekin oli jo nimi valmiina ja kun se oli minun ja miehenkin suosikki, niin hänestä tuli sitten sen niminen :) Mutta voihan olla että se oma suosikki sitten muuttuu matkan varrella toiseksi ja vauva ei enää olekaan hyvä sen nimisenä mitä ensin suunnitteli,no sen näkee sitten.Tosiaan samaa mieltä sun kanssa että keksityt nimet ei ole kivoja,tarkoitat siis keksityillä nimillä varmaan esim. Emmaliina,Julianna ym vastaavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja bea83:
,tarkoitat siis keksityillä nimillä varmaan esim. Emmaliina,Julianna ym vastaavaa?

no, ehkä vielä erikoisempia.. en "viitsi" nyt luetella mitään, jos vaikka joku loukkaantuu. mutta niitä löytää sieltä harvinaisimmista nimistä netistä.

tuosta sinun kirjoituksestasi myös mieleen että voihan olla että vauva ei näytäkään Camillalta,tarkemmin kun aloin sitä pohtimaan niin sehän ois ihan hyvä ettei se siltä näyttäis,nimittäin se Charlesin vaimohan on Camilla ei minusta niin imartelevan näköinen :laugh: Tosin tykkään nimestä kyllä muuten tuo ei minua häiritse :)

joo- lapsen nimestä ei kyllä oikein mielellään sais tulla mieleen ketään julkkista...
mä oon ehdottanut JUSTUS nimeä miehelle, jos tulee poika. ei kuulemma käy.. heh miten niin? mun mielestä se lohikäärme justus oli niiiiin ihana. mun lapsilla on koulukaverina justus -niminen poika. joten ei siis mikään outo juttu. no, justus onkin työnimi...

esim niinkin tavis nimi kuin Sonja eikös se ole Norjan kuningatar ja ei oo tullut mulla aikaisemmin mieleen vaikka pari Sonja nimistä henkilöä kyllä tunnen :) Joo tuo Justus nimi kyllä kieltämättä tuo mieleen sen lohikäärmeen ja jotenkin lempinimimäinen nimi on ,mutta ei huono nimi kuitenkaan. Mites sitten Juuso vai tuleeko liikaa mieleen juusto tai Julius :)

Meidän tyttö on Silja. Nyt odotamme toista (sukupuolta ei vielä tiedetä ) ja olen miettinyt tällaisia nimiä: Milla, Alisa, Paula, Lilli
Toiseksi tai kolmanneksi nimeksi haluaisin antaa Minerva tai Milena jos vaan suinkin saa sopimaan

En tiedä nyt että sopivatko noiden teidän tyttöjen nimien kanssa mutta tuossa nyt jokunen nimi kuitenkin :)

Yhteistyössä