Kolmas vaiko eikö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hennu¨¨
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hennu¨¨

Vieras
Päässä on miljoonia ajatuksia ja ne kaikki sekaisin.. :/
Meillä lapset 4v ja 1v. Puolison kanssa keskusteltu että kolmas saa tulla kun on tullakseen, ei rueta ovulaatioita tikuttamaan ja peuhaamaan varmoilla päivillä. Tuttavien kanssa keskusteltu myös asiasta jolloin tuli yllättävä kommetti " älkää nyt ainakaan sitä kolmatta tehkö, pikku jouluja ja tupareita tiedossa. Ompa kiva jos oot sitten raskaana niin ei voi minnekkään lähteä tai pyytää kun aina on jotain, kipuja, supistuksia tai huono olo."
Toisaalta olisi järkevää käydä töissä (vakipaikka, kylläkin työssä jota en tykkää tehdä) ansaita vähän rahaa ja laittaa syrjään vauva ajalle. Odottaa vaikka että esikoinen menee kouluun jolloin olisi yksi vähemmän päivisin kotona. Mutta toisaalta taas olisi kiva jos on tasaiset ikäerot, lapsista seuraa toisellee.
Tuttavan kommentti mietityttää eniten, jäänkö sitten yksin (ystäviä minulla ei ole kun kaksi ja muut hyvän päivän tuttuja.) jos alan odottamaan? Sen koin esikoisen kohdalla, kun ei ollut minusta enää viikonloppuna baari seuraa niin yhteyttäkään ei enää pidetty. Uudestaan tuota en enää haluaisi, mutta enhän voi muiden pilin mukaan lapsien tekoa päättää..

Ompas sekava kirjoitus, jospa tästä jotain selvee sais. Tästä huomaa miten sekaisin ajatukset on.. :D

Me odotellaan neljättä, kaikkien kolmen aikaan on aina joku muukin kaveri ollut raskaana, saanut just vauvan tms, et aina on ollut joku kohtalotoveri.
Nyt ei ole ketään, mutta ainahan sitä jonkun uuden tuttavuuden tapaa vaikka kerhossa. Ja omalla kohdallani ei paljoa yhdet pikkujoulut ja tuparien menetys hetkauta pennin vertaa! :D

Jos kaverit lapsen takia kaikkoaa, niin oliko ne koskaan kavereita?

siis häh? ei raskautta nyt koska on pikkujoulu aika tulossa? anna mun kaikki kestää... entäs sit keväällä? sillon on vappu. Kesällä? sillon on juhannus. JNEJNEJNE.

Voi höh sanon minä. Ei mua maha tai olotila estänyt millään tapaa, päin vastoin voin oikein hyvin ja voin kertoa, että raskaus oli parasta aikaa elämässäni. Olisin raskaana mieluusti uudelleenkin... Sehän on itestä kiinni mihin sitä kykenee.

Näin kolmen äitinä voin sanoa,että pidä väliä. Toi sun nuorimmainen on vielä tosi pieni ja tarvii äitiä PALJON. Nyt kun pökäät heti pikku kolmosen perään, niin on kylmä fakta, että hän jää niin paljon tarvitsemastaan huomiosta paitsi, että ois ihan epäreilua tuota "tulevaa" kakkosta kohtaan. Jos välität lapsestasi, niin suot hänelle äidin vielä pariksi vuodeksi, niin kuin esikoisellesikin on suotu:) Sitten hän on tarpeeski iso jakamaan äitiä uuden tulokkaan kanssa.

Eihän tässä missään vaiheessa ole sanottu että elän kavereiden halujen mukaan. Vai onko? Jäi vain mietityttämään nuo sanat että jäänkö sitten taas odotus ja vauva ajaksi ilman kavereita. Pienellä paikkakunnalla ei kauheasti ole keneen tutustua ja jos vielä kolmannen tullen sivukylälle muutetaan josta 15km kylälle ja meillä yksi auto jolla mies kulkee töissä ei ole mahdollista edes tutustua kehenkään. Ja minua ei haittaa jos ei pikkujouluissa pääse juomaan+siihen kaikki muut yleiset "ryyppy juhlat". Mutta se tuntuu ikävältä jos tuttujen kekkereihin jätetään kutsumatta sen takia kun on raskaana tai vain kutsu on miehelle yksin.

Pienellä paikkakunnalla ei kauheasti ole keneen tutustua ja jos vielä kolmannen tullen sivukylälle muutetaan josta 15km kylälle ja meillä yksi auto jolla mies kulkee töissä ei ole mahdollista edes tutustua kehenkään.

Älä suostu muuttamaan minnekään korpeen, ellette hanki heti muuton yhteydessä sua varten toista autoa! Oikeesti. Voin kokemuksesta kertoa, että koti alkaa siinä tilanteessa olla vankila.