*Kolmatta kaipaavien LOKAKUU*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liljan Kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mähän tein viime raskaudessa aktiivisesti ovistestiä, kun en tiennyt olevani raskaana ja se näytti koko ajan aika reipasta viivaa, vähän niin kuin Katilla ja sitten yhtenä päivänä se muuttui ihan tummanpunaiseksi ja siinä pysyi seuraavat 3 päivää. Lääkärihän määräsi Pregnylin tuikattavaksi, kun ei tajunnut (enkä minä) että voisi olla raskaudesta, mutta ei siis tuolla lailla hiljalleen tummunut vaan yhtäkkiä mikä musta on outoa. Olin niin masentunut tuosta hcg:stä, että meinasin etten eden yritä tikuttaa ovista, mutta mies oli sitä mieltä, että ehdottomasti kyllä testataan. Mutta ihan sama, testaan miehen mieliksi ja muuten vaan nautin hauvavauvasta. Ihan oikeasti olin alkanut miettimään, että onko mun vauvakuume vaan sitä että koen itseni niin tarpeettomaksi kotona, koska koiranpentu tasapainotti sen näin omituisesti ettei koko vauva-asia edes pyöri mielessä. Muuutta, kun mietin asiaa tarkemmin, niin vaikka meidän perhe on täydellinen näin: 2 ihanaa tyttölasta, ihana vauvakoira ja ihanin mies joka tekee kaikkensa meidän eteen, niin kyllä mä silti haluaisin sen vauvankin....vielä yhden...ainakin...

kati miulla oli tässä kierrossa, tai edellisessä, miten tän vuodon nyt oikein tulkitsee, niin ihan samanlaiset viivat just ton merkkisillä ovistesteillä. Eli mie kyl tulkitsin ne negoiksi, sillä muutaman kerran varmistin digitestillä. Oon ollu siinä uskossa, että ovis on + sitten kun testiviiva on yhtä paksulti tumma kuin kontrolliviivakin.

ON: vuosin sitten kolme päivää niukkaa limaista vuotoa (sorry) joten ens perjantaina kun meen lääkärille niin oon varmaan viisaampi, että oliko tää välivuotoa, kiinnittymisvuotoa vai menkat. Mut clomeja miulla on kaapissa jo valmiina, että jos saan luvan niin aloitan niitten kanssa.

Viimeksi muokattu:
Moonchaser kiitos, eiköhän ne kuukautiset jossain vaiheessa ala. Oireilua siihen suuntaan aina välillä on, mutta taitaa olla toiveajattelua. Mulla siis menee kuvio vähän niin kuin raskautta toivovalla; oikein kun asiaa ajattelee, oireita pukkaa niin että!!! :laugh:

Kati mitä rt sanoo? Kyllä on vahvoja viivoja!!

Katille onnittelut ovisplussasta :) ei muuta ku miehen kaatoon ;)

Mullahan ilman clomeja viivat oli lähes plussia koko ajan (pco) ja sitten clomikierrossa tupsahti se plussa vahvana.

Onnea katille ovisplussasta!

Mulla on noi pregchekit nyt ekaa kertaa käytössä, viivaa tuli (toinen reuna vaan tummaa) muttei toki vielä kontrolliviivan vahvuinen..
Jatketaan testausta :)

tein eilen aamulla sofi one stepin herkän r-testin kp 27/30-32 ja tuli heti hentonen just havaittava viivanen joka sitten kuivuttuaan tuli selkeämmäksi. luin kuitenki huonoja kokemuksia kyseisestä testistä joten pinkaisin aamulla heti apteekin auettua ostamaan apteekin oman testin. pääsin kotiin, niin kappas täti kurvas paikalle!!!! kp 28!!! |O eipä oo näin lyhyeksi kierto jääny, ku joskus vuosia sitten! ottaa kyllä kupoliin ihan kunnolla, oviksen luulin kuitenkin tunnistavani kp 18-20 aikana.. tein kuitenki suutuspäissäni sen apteekin oman ja muka siinä jotaki olin näkevinäni. jospa tässä nyt nielisin kuitenki tappion ja nokka kohti uutta kiertoa. alaselkääki juilii siihen malliin että :mad:

noo tsemppiä nyt muille piinailijoille ja plussia!

Kati: Noiden kuvien perusteella arvailisin että siulla olis ovis ollut eilen.

Terveisiä vain makkarista. ;) Tänään pärähti meikäläiselläkin vihdoin plussa ovistestiin, joten arvaatte varmaan mitä tehtiin heti kun lapset kävivät päiväunille. Tänään olisi siis luultavasti DPO -1. Vihdoin tuntunut myös jonkinlaisia nippailuja alavatsassa. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan...

Kati mun mielestä näyttäisi ainakin, että ovisplussa on ollut eilen. Nyt vaan jännityksellä odottelemaan tulosta. :)

mimosan onpa jännittävää (paremman sanan puutteessa). Onko se kunnon vuotoa? Jospa se oli kemiallinen? Tai jos vuoto loppuisi? Pahoittelut joka tapauksessa, jos ei siitä iloksi vielä muutu.

Itse mä tässä ihmettelen, että missä mun täti luuhaa? Tänään on kai kp 30 ja tädistä ei näy vilaustakaan. Se oli kai keskiviikkona kun testasin mielestäni haalean viiva, mutta sen jälkeen alkoi tuhruttelu. Nyt tuhrua ei ole näkynyt eikä tätiä myöskään. Perjantaina tuli postissa tämän kuun ilmaiset tamponit (liityin sellaiseen palveluun) ja haluaisin jo päästä uuteen kiertoon. En viitsi edes testejä tuhlata kun ei ole yhtään sellainen olo, että olisin raskaana vaan sellainen koko ajan, että täti pärähtää paikalle milloin hyvänsä. Pitää varmaan mennä vaihtamaan valkoiset alusvaatteet, niin alkaisi tapahtua.

Olikohan se morebabies joka joskus tuossa aiemmin kirjoitti, että lapsi oppi kuivaksi 1,5v iässä? Piti vaan sitä silloin kommentoida, että onpa ollut reipas tyttö(?)! Meillä esikoinen oli varmaan 2,5v ennen kuin kokonaan päästiin vaipoista.

Liljan kukalle myös onnittelut ovisplussasta!

Mikä on Maijamehin ja Äidin onnin tilanne?

Heippa!

Kirjottelinkin tohon uuden alotuksen, mutta kirjotan nyt tähän :)

Mitä mieltä olette..onko mahista raskautua, kun perjantaina oltu yhdynnässä illalla ja ovislaskurin mukaan ovis olisi 2.11 ja hedelmmälliset ajat alkanut sen mukaan juuri tuolloin perjantaina???

Kolmatta kaipaillaan ja ei näy eikä kuulu, vaikka 5 alkanutta raskautta takana 3 päätynyt kesken ja 2 ihanaa tyttöä..eli raskauksia on alkanut ainakin suht helpolla..

Mä tunnen oviksen aina kyllä ja mielestäni se on kyllä ollut nyt vkl.., mutta mistä sitä sitten tietää :( TURHAUTTAVAA joskus tämä ainainen odottaminen, et joko nyt..

paupeli, no se riippuu siitä millon todellisuudessa sulla on hedelmällinen jakso ollut/on.. Noi laskurit kun on vaan suuntaan antavia, ei välttämättä ole ollenkaan silloin kun "pitäisi".
siittiöthän elää kuitenkin 3-5 päivää.

Sunflower11 niin ,kun mulla on kyllä sellanen olo et se ovis olis nyt ollut vkl.. Mä tunnen sen meinaan joka kuukausi..mulla juilii/nippailee vatsaa ja kun istuu alas tuntuu sellanen tärähtävä "kipu" aina..ei siis mitenkään kovasti satu..tästä aina sitten tulee rinnat araksi ja se kestää siihen kuukautisten alkamiseen asti..

Tämä on sama kuvio joka kuukausi :)

Mutta ei sitten auta , kun odotella taas :)

Mimosan, mikäs tilanne siellä? Alkoiko kunnon vuoto vai vieläkö jännäillään?

Filuuri, jospa sittenkin. Maijamehi? Bindi? Onneksi voi seurata teidän muitten loppukiertoja ja kun itsellä tylsääkin tylsempi alkukierto. Ihan huvikseni testasin jo tänään ovista, mutta eihän siinä tietenkään mitään. Tai siis joku outo viivanpaikka kuivuneessa tikussa. Olis niin kiva, jos olis säännöllinen kierto, jotta tietäs sen oviksen paikankin etukäteen. Nyt kun se voi heittää vaikka kuinka monella päivällä.

Täällä ihmetellään tuntemusten kanssa... Kp 26 menossa ja kierto n. 28-29.. eka kierto kun menossa niin ei vielä pituudesta tarkkaa tietoa. Ovistuntemuksten perusteella tota epäilen. Huomenaamulla varmaan testipaketti aukeaa ;)

filuuri miulla molemmat raskaudet alkanut sillä fiiliksellä että menkat alkais kohta. Joten etköhän nyt meidän iloksi kipase testikauppaan :)

liljan kukka ja kati onnittelut ovisplussasta ja nyt sitten vaan jännäillään :)

mimosan pahoittelut :hug:

maijamehi olisko myöhäinen plussa siulla tuloillaan, likkakaveri teki sellaisen juurikin äsken. Vaikka itse olen aina ollu sen suhteen skeptinen, mut näköjään se on mahdollista.

santtu81 jänskättää siun puolesta =)

ON: Taivas varjele mikä sieltlä tulee, sieltä pärähtää aamulla tikkuun ihka aito ovis +. Jopas on omituinen kierto :( Kun viime viikolla vuoti sen vajaa kolme päivää, niin voiskohan olla ovis vuotoa tai jotain? Ja oviksen testasin one stepin ovisliuskalla ja varmensin päälle digillä. Hymynaamahan se sieltä kurkisti. Joten tänään olis miulla sitten mitä ilmeisemmin DBO -1

Aamulla selvä nega kp 27/28-29?. Tarkistin niin viimeksi sain haamujen haamun joka näkyi kun oooooikkeeein tarkkaan kattoi kp27/27. Plussan sain sillon kp29/27 Eli ei välttämätättvielä näkyisikään... ;) Tostaina testailen uudemman kerran jos silloin vielä kp30.

mulle saa päivittää listaan Kp 2 / 28-32 YK 3

vuoto on runsasta ja kivut sitä luokkaa että kyllä nää ihan oikeat menkat on!

juupasen juu kyllä eilen harmitti ihan tosissaan, mutta nyt on parempi fiilis =) menkat olis pitäny alkaa vasta keskiviikkona, mutta nyt ne on sitten jo loppumassa sinäpäivänä. jotain positiivista sentään ;) ja kerta se ei tässä kierrossa onnistunut, niin hyvä vaan että täti tuli ajoissa, pääseepä nopeempaa uusintakierokselle, kovemmilla panoksilla :D

arvelin käydä apteekista hakemassa raskausvitamiineja ja rupeen niitä popsiin, saapahan sitä foolihappoa niistä. samoin arvelin tilata niitä ovistikkuja, vaikka viimeks vannotin etten niitä enään käytä. mutta ku tuo kierto nyt yhtäkkiä jäi noin lyhyeksi, niin pakkohan tässä on selvittää missä vaiheessa se ovis tapahtuu, ja pitääkö tuntemukset paikkansa. miehelle en puhu tikuista mitään, koska viimeksi ne tuotti vaan stressiä ja suorituspaineita.

kertokaas mistä kannattas nyt ovistestit hommata???

santtu81, filuuri ja maijamehi täällä pidetään peukkuja!

emmin, liljan kukka ja kati onnea ovisplussista ja työn iloa ;)

Viimeksi muokattu:
Täällähän on jännät päivät menossa yhdellä sun toisella. Jokohan saataisiin heti marraskuun alkuun uusia plussia?

Tällä hetkellä epäilen vahvasti että ovis olisi ollut eilen illalla. Eilinen ovistesti jäi näköjään tämän kierron ainoaksi plussaksi. Sekä toissapäivänä että tänään oli testituloksena pelkkä haamu. Lisäksi eilen tuntui petipuuhien yhteydessä sellaista ihmeellistä arkuutta alavatsassa, ja imettäessä pientä aristelua rinnoissa. Myöhään illalla oli sellaisia melko voimakkaita kipuja alaselän/alavatsan/jalkovälin tienoilla. (Vähän vaikea selittää, täysin vastaavaa en muista aiemmin kokeneeni.) En siis tälläkään kertaa tuntenut sellaista toispuolista vihlaisua tai repäisykipua, jollaisia muistan itselläni joskus muinoin olleen.

Täältä kuitenkin muistan lukeneeni että jollain muullakin olisi ollut vastaavia alavatsakipuja oviksen yhteydessä? Näiden kipuilujen myötä toiveet taas heräsivät. Jospa se vihdoin olisi meidänkin vuoro...

mimosan: Pahoittelut tädistä!

Noista ovistesteistä vielä muutama sana... Itse olen tähän mennessä testaillut ainoastaan Pregchekin ja Davidin liuskatesteillä. Pregcheckeillä on tullut aina jonkinlaista vaaleampaa tai tummempaa haamuviivaa, ja sitten oletetun oviksen tienoilla ensin kaksi tasavahvaa viivaa, ja seuraavana päivänä testiviiva tummempi kuin kontrolliviiva. Davidilla taas muuten puhdasta negaa, tai aivan himmeitä haamuja, ja sitten ovis+ päivänä yksi ainoa plussa. Eli tämänkin kokemuksen perusteella eri merkit voivat näyttää vähän erilaisia tuloksia.

Yhteistyössä