Kolme henkinen perhe kerrostaloon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nuo neliötkin...meillä on pari neliötä enemmän, neljä ihmistä, ja ahdasta on, vaikka kesäisin meillä on "ylimääräinen huone" eli oma takapiha (rivarissa asutaan). Jos kerrostalokolmioon muuttaisin, sen pitäisi olla noin 80-neliöinen.

Yhden lapsen kanssa tämä oli luksusta, kahden kanssa on ahdasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Nuo neliötkin...meillä on pari neliötä enemmän, neljä ihmistä, ja ahdasta on, vaikka kesäisin meillä on "ylimääräinen huone" eli oma takapiha (rivarissa asutaan). Jos kerrostalokolmioon muuttaisin, sen pitäisi olla noin 80-neliöinen.

no me asutaan tällä hetkellä kaksiossa. ja me ei kyl 100neliön verran tilaa tarttettas. isot on tosiaan makkarit ja olkkari sopiva ja keittiö aivan ihana ja kylppäri myös. uutta.

miten voi kaks neliöö enemmän vaikuttaa siihen muuttaisitko vai et?? eihän se kyllä juuri edes näy.

Pistät vaakakuppiin sen ihanan maiseman, oman rannan & venepaikan ja toiseen kuppiin arjen käytännöllisyyden ja tarpeet. Se että on kaunis maisema, kui paljo se lohduttaa kun roudaat 3 kerrokseen kauppakasseja, kantokoppaa ja kiukuttelevaa 2-vuotiasta :D .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

miten voi kaks neliöö enemmän vaikuttaa siihen muuttaisitko vai et?? eihän se kyllä juuri edes näy.

67,7 neliötä vs. 80 neliötä....mun matikkapään mukaan se tekee kyllä ihan jotain muuta kuin kahden neliön eron :snotty:
Meidän kämpässä on siis muutama neliö enemmän kuin 67,7.

meillä vajaa 74 neliötä ja mahtuu ihan hyvin 4 henkilöä, mut tavara ja huonekalumäärää on hiukan karsittu ettei ole tukkoisen oloista. Itse olen valmis tässä asumaan vaikka vanhaksi asti. Ja kyllä kaksi lasta voi olla samassa huoneessa, varsinkin kun meillä molemmat siis tyttöjä.

Ainoa, mikä mua häiritsee, on saunan puuttuminen, mutta nauttiipahan sitten mökkisaunoista täysillä :D

Ap:n kuvaileman jutun ottasin heti :)

[/quote]

:D niin mikään ei hyvä siis murrosiässäkään.

niin ja eikai ne taloyhiön saunat ihan hirveitäkään ole.. ?
[/quote]

On ne :D
No, ei kai ne saunat niin hirveitä, vaan se aikataulu!!! Kellon kyttääminen, että kaikki kerkee käydä saunassa (meillä ainaki isot tytöt halus jo saunaan tyttöjen kesken, joten saunavuoro piti puolittaa)
Mutta tehän käytte vielä yhellä saunavuorolla saunomassa, että mittään hättää. :) Kyllä tunnissa kerkee hyvin saunoa.

meil oli kahdessa edellisessä asunnossa taloyhtön sauna ja tykkäsin kyllä käydä siellä. laitettiin aina saunakoriin pesutarvikkeet ja saunajuomat. siin oli oma tunnelmansa.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
meillä vajaa 74 neliötä ja mahtuu ihan hyvin 4 henkilöä, mut tavara ja huonekalumäärää on hiukan karsittu ettei ole tukkoisen oloista. Itse olen valmis tässä asumaan vaikka vanhaksi asti. Ja kyllä kaksi lasta voi olla samassa huoneessa, varsinkin kun meillä molemmat siis tyttöjä.

http://www.oikotie.fi/realestlist?exit=aptinfo_fromsearch&target=apartment&query=%26searchtotal%3D17%26selectedpage%3D1%26rootCompanyId%3D-1%26mainNavi%3Dapartments%26listlength%3D25%26searchtype%3Dquick_search%26aptType%3D5%26target%3Dapartment%26dir%3Dasc%26locationFreeText%3Dsavonlinna%26cookieValue%3D122293972405108505%26orderby%3Dsalesprice%26Area3%3D6%26subNavi%3Dapartments_forsale%26subNavi%3Dapartments_forsale%26rooms%3D3%26fcid%3D160358115941053411&s_index=7&fcid=160358115941053411&id=1679286&mainNavi=apartments&subNavi=apartments_forsale

tässä tämä linkki. sinäkö kyselit?

En sano muuta kuin, että ilman hissiäkin selviää. Itse asumme kerrostalon ylimmässä kerroksessa 4. sellainen ja hissitön on talo. Hyvin pärjättiin 3v ja vauvan kanssa vaikka yksin jouduin aina hoitamaan sekä kauppaostokset, että lapset ylös.. Hanki parvekkeelle sellaiset vaunut varalle, joihin menee sama koppa, joten saat kannettua vauvan helposti kotiin jatkamaan unia! Ja kaikkeen tottuu, kertaakaan ei ole hissiittömyytä harmiteltu, sillä koti on meilläkin aivan loistva kaikin puolin, ennen me asuimme kahdessa kerroksessa puutalossa oman pihan kera, ja siellä oli paljon hankalampaa pienen lapsen kanssa! Meillä tosin ei tiedetty udesta tulokkaasta kotia hankkiessa ja olisi kyllä ostettu 4h jos olisi tiedetty, nyt lapset 4 ja 1 ja tilat alkaa loppua..seuraavaksi takaisin puutaloon ja kerroksiin!

mutta miten höyrysaunan asennus kylppäriin? Meillä kuvailemasi mukainen asumismuoto ja ollaan ihan äärimmäisen onnellisia : ) Eli suosittelen! t. höyrysaunan suunnittelijat

höyrysaunoista jne. Ne asennetaan kerrostalo veskiin n. 90x140cm kokoisia, siellä on suihkut ja lauteet ja lämpiää 5minuutissa maksaa 3000e. Meillä säästetään just sellaiseen. En tiedä löydätkö googlesta jälleenmyyjiä ja malleja enemmän : )

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
höyrysaunoista jne. Ne asennetaan kerrostalo veskiin n. 90x140cm kokoisia, siellä on suihkut ja lauteet ja lämpiää 5minuutissa maksaa 3000e. Meillä säästetään just sellaiseen. En tiedä löydätkö googlesta jälleenmyyjiä ja malleja enemmän : )

okei täytyy googlettaa. kiitoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vierasmä:
Ainoa, mikä mua häiritsee, on saunan puuttuminen, mutta nauttiipahan sitten mökkisaunoista täysillä :D

[/quote]

No, ei kai ne saunat niin hirveitä, vaan se aikataulu!!! Kellon kyttääminen, että kaikki kerkee käydä saunassa (meillä ainaki isot tytöt halus jo saunaan tyttöjen kesken, joten saunavuoro piti puolittaa)
Mutta tehän käytte vielä yhellä saunavuorolla saunomassa, että mittään hättää. :) Kyllä tunnissa kerkee hyvin saunoa.

[/quote]

just tota aikataulua mietin huonoksi. inhottavaa aikatauluttaa omaa saunomista.. :/ ääh en todella tiedä mitä tehtäisiin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

[/quote]

just tota aikataulua mietin huonoksi. inhottavaa aikatauluttaa omaa saunomista.. :/ ääh en todella tiedä mitä tehtäisiin[/quote]

Voi, nuo kaikki muut plussat on niin hyviä, että unohda tuo saunaongelma :)

Mä olin aina tottunut omaan saunaan ja käytiin joka päivä... Saunavuorot tuntui tosi oudolta. Mutta sitten ajattelin, että kylläpä siitä saunasta sitten nautti moninverroin, kun pääsee vain kerran viikossa.

En minä vieläkään sauna-aikataulun kannattaja ole, mutta ei se maailmanloppu ole :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

just tota aikataulua mietin huonoksi. inhottavaa aikatauluttaa omaa saunomista.. :/ ääh en todella tiedä mitä tehtäisiin[/quote]

Voi, nuo kaikki muut plussat on niin hyviä, että unohda tuo saunaongelma :)

Mä olin aina tottunut omaan saunaan ja käytiin joka päivä... Saunavuorot tuntui tosi oudolta. Mutta sitten ajattelin, että kylläpä siitä saunasta sitten nautti moninverroin, kun pääsee vain kerran viikossa.

En minä vieläkään sauna-aikataulun kannattaja ole, mutta ei se maailmanloppu ole :)[/quote]

ei kai.. :) ja se olis plussaa et jos menisin yksin saunaan saisin todellakin olla rauhassa ei kuuluis mekkalaa oven takaa :D

onks nuo lukollisia nuo paikat? siis et saak lukkoon ettei tartte pelätä et joku tulee..

Mä en kyllä hissittömään muuttaisi. Kauhulla ajattelen vaunujen raijaamista ylös (mä en alas/varastoon uskaltaisi jättää) ja siinä sitten kun vielä olis uhmaikäinen toisessa kainalossa... Muuten kuulostaa kyllä hyvältä!

Yhteistyössä