Kolme lasta, miten elämä muuttuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikkuäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikkuäiti

Vieras
Meillä on kaksi lasta 2,5v ja 4kk. Aiemmin ajatelin, että enempää lapsia en halua. Mutta nyt viimisen kuukauden ajan olen miettinyt, että mitä jos sittenkin vielä yksi..
Haluaisin tietää, miten kolmas lapsi muuttaa elämää? Siis tokihan ymmärrän, että pyykkiä tulee enemmän, ruokaa kuluu ja sitä kautta myös rahaa jne. Mutta haluaisin kuitenkin kuulla lisää asioita, jotka arjessa muuttuvat. Jospa kaikki eivät ole tulleet mieleeni. Entä miten kolmas lapsi vaikuttaa lasten keskinäisiin väleihin? Vaikka yksilöllistähän se joka tapauksessa on.
Kiitos niille, jotka viitsivät vastailla

jos nyt vaikka vähän aikaa oottasit kunnes tuo ihana hurmio vaihe menee ohi..sitten voitte vaikka alkaa pohtia sitä kolmatta. toisilla muuttaa enemmän elämää ja toisilla vähemmän..

-lähes kaikki perhepaketit on hinnoiteltu 2+2... (hotelleissa yms)
-mahataudit yms kiertävät kahden lapsen sijasta kolmella
-aikataulutus kaikessa toiminnassa tärkeää; opit hyväksi organisoijaksi varsinkin jos asut vähänkään kauempana paikkakuntäsi keskustassa jossa ovat kaikki palvelut yms

Riippuu aika pitkälti lasten ikäeroista. Kun sulla on kaksi jo tosi pienellä ikäerolla, niin suosittelen kyllä miettimään josko kuitenkin odottaisit muutaman vuoden ennen seuraavaa. Kolmen perässäjuostavan kanssa on aika hankalaa käydä tapahtumissa yms. Tämä minun mielipide, joku muu voi tietysti olla eri mieltä :)

Paljon vaikuttaa ikäerokin, teille tulisi tosi vähän jos heti kolmosta lähette tekemään. Meillä on kaksi lasta joista nuorimmainenkin sinun esikoistasi vanhempi ja silti tuntuu että kädet täynnä vieläkin.

Sopivassa vaiheessa syntyvä kolmas lapsi ei muuta oikeastaan mitään. Meillä oli kaksi ensimmäistä pienellä ikäerolla, silloin oli yöt joskus vähän rankkoja, mutta kun kuopus syntyi 3 vuotta keskimmäisen jälkeen, mikään ei mennyt vaikeampaan suuntaan. On vielä niin ihanasti, että kaksi viimeistä lasta ovat samaa sukupuolta, ja heistä on tullut parhaat kaverit toisilleen.

Lasten välisiin suhteisiin ei myöskään ole ollut mitään negatiivista vaikutusta sillä, että kolmas syntyi. Varsinkin isoin oli onnellinen pikkusiskosta, ja kolmevuotiaskin sopeutui helposti vauvan tuloon.

Ei tarvinnut paljon uusia varusteita, ja autoon sekä taloon mahtui kolme melko vaivattomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu aika pitkälti lasten ikäeroista. Kun sulla on kaksi jo tosi pienellä ikäerolla, niin suosittelen kyllä miettimään josko kuitenkin odottaisit muutaman vuoden ennen seuraavaa. Kolmen perässäjuostavan kanssa on aika hankalaa käydä tapahtumissa yms. Tämä minun mielipide, joku muu voi tietysti olla eri mieltä :)

mulla kolme lasta vanhin oli 2v6kk ja keskimmäinen 1v3kk kun nuorin syntyi,pienestä ikä erosta huolimatta olen lasten kanssa käynyt siellä sun täällä,ei se pieni ikäero ole välttämättä huono asia

Yhteistyössä