*Kolmekymppiset tokakertalaiset ELOKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No huh huh Vetku, miten sä olet voinut pyöräillä tässä kuumuudessa! :D

Mulla taas hermo kireällä, tuntuu etten jaksa yhtään mitään. Helmi nukkui kivat 40 min päiväunet ja sitten onkin ollut niin väsynyt että muu ei kiinnosta kun verhoissa roikkuminen, sohvan käsinojalla seisoskelu ja sormien työntäminen tuulettimeen. Ihan paskamutsi-olo kun en jaksa keksiä nyt mitään erityistä puuhaa. Onneksi mies lupasi tulla ajoissa kotiin ja pitää huomenna koko päivän ylityövapaita niin jos vaikka saisin taas levättyä... Tää on kyllä ihan pepusta kun ei mitään jaksa! Olisi ihanaa puuhata vaikka mitä. :/

Nytpä keksinkin, että otan tytölle kylpyammeen ja -ankat ja mennään yhdessä viileään suihkuun. Jospa tämä hikinen valasolo vähän helpottaisi..

KÖ 31+2

Nyt alkaa oikeasti riittää nämä helteet. Ei kertakaikkiaan mitään jaksa tehdä. Uimassa käytiin taas, mutta eipä sekään pitkään pidä poissa epämiellyttävää oloa. Anteeksi avautuminen. Huomenna mulla on varmaan vuoteen päivä ihan itseäni varten. Jos kävis vähän shoppailemassa :)

Piki olis kyllä tosi kiva tavata joskus. Meidän herra on niin sosiaalinen tapaus, että pelkkä äiti ei tahdo riittää... Täytyy pyytää, että ottavat sen streptokokin minultakin. Esikoinen syntyi ennenaikaisesti vissiin sen takia. Kukaan ei viitsinyt tarkistaa silloin tuota asiaa.

Novelle, pulkka on ihan pätevä ajatus :D Jotkut maitokärryt vois hankkia. Sitten varmaan kyytikin maistuisi.

Hazel eipä ole tullut ajateltua miten liikkua pitempiä matkoja kahden muksun kanssa. Tuskin esikoinenkaan viitsiin seisomalaudalla kovin pitkään olla. Vai jaksaako jo reilu kahden vuoden iässä seistä pitkään? Buggypod voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, mutta tuleekohan painoraja vastaan...

Nyt on jo neljäs ilta yksin kotosalla. Mies on tullut kotiin töistä joskus sen jälkeen, kun olen mennyt nukkumaan. Pikkusen tylsistyttää. Onneksi tulee sentään telkusta ohjelmaa. Taidanpa korkata triojätskipakkauksen!

Sasha ja sintti 9+2

Anteeksi, nyt taas vaan omaa napaa..
Jouduin käymään aamulla lääkärissä kun alakerrassa on nyt viikon verran ollut jotain kutisevaa ihottumaa, luulin että olisi vaan kuumassa hautunut mutta kun ei lähde pois niin kehottivat käymään tarkistamassa. Sain hiivalääkettä sitten, toivottavasti lähtee tuolla. Mutta... Kävin sitten siellä neuvolan vessassa stiksaamassa kun viime neuvolassa tosiaan oli aavistuksen proteiinit plussalla ja pää on ollut kipeä nyt useampana päivänä. Ja turvotusta löytyy. Oli sitten selvästi vihreämpi se tikku kun viimeksi, ite sanoisin että ykkösen ja kakkosen välissä. Olin jo siis käynyt siellä lääkärillä, joten nyt sitten odottelen neuvolan puhelinaikaa että pitääkö tehdä jotain. Toivon tosiaan ettei ole myrkytystä kehittymässä, tässä olisi nyt vielä niin paljon kaikkea puuhaa ennen vauvan syntymää tehtävä ja eihän se nyt muutenkaan mukavaa varmasti ole. Voi masennus! Ja vauvakin on vielä kuitenkin niin pieni. Huolehdin varmaan ihan turhaan ja liian aikaisin ja ties mitä, mutta jotenkin nyt alkoi vaan masentaa ja ahdistaa entistä enemmän.

Kvartti ja Myyrä 31+3

Nyt ehdin ehkä tänne vähän kirjoittelemaan... Poika kyllä ähkii kopassaan eli katsotaan kuinka paljon armonaikaa mamma saa.

Kiitos Vetku kutsusta, mun on ehkä parempi siirtyä ykköskertalaisten pinosta jonnekin, kun odotus on jo mun osalta ohi ja vaihtunut tämmöiseen vauvapulinaan. En kyllä tunne ihan omakseni tuota heinäkuistenkaan pinoa, siellä on kovasti porukkaa ja välillä tuntuu, että moni ei reagoi omiin juttuihin, mikä itsestä tietenkin on tylsää. Jatkoin siellä joskus toukokuussa pitkän tauon jälkeen, niin tuntuu, ettei siellä ole sellaista omaa piiriä muodostunut. Eli long story short, jos siis änkeäisin tänne tokakertalaisten pinoon täällä, ihan mukavaa, kun täältä löytyy kokemusta ja sitten hyviä neuvoja esikoisen äidille. Jos siis kestätte tällaista odotuksetonta pulisijaa täällä?

Eilen neuvolantäti oli kotikäynnillä ja syntymäpaino on jo ylitetty eli pikkuinen painoi 4070g, iho ja kaikki oli hyvin. Samaten mulla haava näytti paranevan hyvin, liikkuminen tuntuu hitaasti paranevan. Sain ajan jälkitarkastukseen ja lastenneuvolantäti on tulossa kotikäynnille ensi tiistaina.

Pikkaisen tuntuu olevan ilmaa pojalla vatsassa ja etenkin illat ovat tällä viikolla olleet kränäisiä ja rauhattomia. Aamuisin ja öisin nukkuu rauhassa. No, täällä opetellaan ja tutustutaan poitsuun.

Ristiäiset on jo melkein järjestetty, kuukauden päästä pidetään ne tässä kodin lähettyvillä seurakuntatalolla.

Turvotukset ainakin jaloista lähti melkein heti leikkauksen jälkeen ja jalat ovat palanneet kokonaan normaaleiksi kooltaan. Sormet on vielä hieman turvoksissa eli vihki ei mahdu vieläkään sormeen, kokeilin pari päivää sitten. Mutta siihen saattaa vaikuttaa tää hellekin ja on mulla kuitenkin sormet turvonneet jo huhtikuussa muistaakseni. Eilen uskalsin käydä vaa'alla ja kymmenen kiloa on kadonnut ainakin. Löllövatsan kanssa ei kyllä näytä siltä...

Mekkala

Kvartti perustin nyt sitten elokuun pinon ekakertalaisille, joten olet vapautettu päivittäjän vastuusta. Ja käykää toki tokakertalaisetkin kertomassa kuulumisia jos siltä tuntuu.

Tässä linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1799815

Kopioin vielä kirjoitukseni heinäkuun ekakertalaisten pinosta tähän:

Alkuperäinen kirjoittaja Keltakaneli:
Ihan mukava tosiaan oli lueskella tokalla kierroksella olevien juttujakin, mutta sitten kun tuli tälläistä kommenttia

Alkuperäinen kirjoittaja sasha80:
Tämä on aivan mahtavaa, kun olette kaikki täällä =) Ehkä pinon nimi pitäisi vaihtaa...

...niin tais iskee näissä raskaushormooneissa pesänsuojeluvietti päälle. Eli tuli sellainen olo, että ensikertalaiset ei olekaan "tervetulleita" tähän pinoon, vaikka ensikertalaisten pinoksi on alunperin tämä nimetty... Pahoittelen reagointiani. Mutta kun tänne taas uusia tulee etsimään vertaistukea, niin eikö olekin selkeämpää, jos pino vastaa sen nimeä. Mielelläni siis vielä luen jos joku tokakertalainen haluaa käydä täällä jutustelemassa. =)

:attn: Voisin perustaa elokuun pinon ensikertalaisille ja sitä mukaa ottaa päivittäjän vastuun. Ainakin siis elokuuksi. Käyn kyllä melkolailla päivittäin jutut lukemassa, vaikken joka päivä kirjoittelekaan. Laiskimus olen... :D

Keltakaneli 21+4

Ja vielä Kvartti toivottavasti tuo kutina saadaan hoidettua pian, eikä ole vakavaa. Ja vielä enemmän toivon ettet vain ole saamassa raskausmyrkytystä. Lueskelin siitä juuri alkuviikosta, kun jalat turposivat ensi kertaa raskauden aikana enemmänkin.

Mekkala kiva että löysit tänne! Pulistaan täällä vaan jatkossa vauvajuttujakin, niin kuin Kvarttikin toivoi, ja siirrytään sitten vaikka omaan pinoon syntyneiden puolelle, jos tokakertalaiset odottajat vaivaantuu. Kohtahan meitä onkin jo monta pikkuvauvan kanssa tohottajaa, kun Mangustilla, Kvartilla, Epetillä ja allekirjoittaneella on ihan kohta eräpäivä käsillä. Toivotaan Kvartti tosiaan ettei ole mitään vakavampaa, ja saisit vielä jatkaa tuota ihanaa helteissä kärvistelyä masun kanssa... Olisi ehkä puolensa aikaisessa puolittumisessakin, mutta vauvalle tietysti parempi, että saisi viettää laatuaikaa yksiössään. Musta muuten tuntuu, että ainakin reilumpi valkkarin tulo yhdistettynä kuumuuteen lisää kutinaa, mutta näppylät on tietty eri juttu.

Joo, en tiedä mikä ihme energiapuuska eilen yllätti, kun käytiin vielä iltapäivällä ratastelulenkillä viereisellä kuntoradalla. Täällä ehkä kävi joku pieni merituuli ja tänään tuulee onneksi vielä enemmän ja viileämmin, ja on jopa pilviä! Saa vihdoin kämpän tuuletettua kunnolla.

Hassua, kun tuleva pikkuvauva-aika tuntuu ihan uudelta jutulta vaikka edellisestä ei ole edes kauaa... Enpä usko, että oikeastaan mitään muuta on tarttunut matkaan, kuin ehkä se, että toivottavasti osaa nyt ottaa edes hieman rennommin, kun tietää ettei mikään (hankalakaan) vaihe kestä loputtomiin. Ja vauvatkin kuulemma ovat usein niin erilaisia, että se mikä toimi ykkösen kanssa, ei välttämättä enää käykään toiselle.

Epetille piti vielä kommentoida, että siirrettiin onneksi esikoinen jo hetki sitten matalaan lastensänkyyn, pinniksestä en kyllä pystyisi enää nostamaan, on niin hankalalla korkeudella. Mutta mikäs siinä, pinniksessä ykköset pysyisivät hyvin ainakin tallessa! :laugh:

Mekkala, ah tuo ihana vauvamahalöllö! :laugh: Olin jo (melkein) unohtanut sen... Se kyllä lähti jonkin ajan kuluessa, mutta voi mikä järkytys se oli kun tajus, että eihän se söpö rantapallomainen vauvamaha ihan samantien palautunutkaan entiselleen, vaan oli jotain ihan muuta...

Keltakanelille piti vielä lausua kiitokset hyvästä ideasta. Näinhän tän pitää mennäkin, kun kerran kirjoittelijoita riittää molemmissa. Mukavaa odotusta!

V ja R 34+2 (pysyy muuten viikot hyvin muistissa, kun vähän väliä kirjoittelee niitä tänne...)

Mekkala, hienoa että pojan kanssa menee kivasti ja sun oma toipuminen on jo hyvässä vauhdissa!

Keltakanelille vastasinkin tuonne toiseen pinoon.

Hazel, en tietenkään laita mitään tietoja tuohon listaan mitä et ole tänne itse ilmoittanut. Siis että siirtäisin feissarista tänne :)

Kiitokset tsempeistä! Soittelin sinne neuvolaan ja menen maanantaina ylimääräiselle käynnille. Ymmärsin terkkarilta puhelimessa, että paineiden nousu olisi vakavampaa kun tuo proteiini ja paineet mulla onneksi oli viimeksi ihan alhaalla. Eli ei kai syytä huoleen nyt ainakaan tässä vaiheessa, luultavasti edelleen vaan sitä valkkaria. Mikä nyt ei ole mikään ihme jos kerran hiivakin on ja muutenkin tuntuu lorisevan... Toivottavasti paineet olisivat sitten maanantaina edelleen alhaalla. Ainakin ahdistus väheni :)

Ja vauvamahalöllön mäkin olin jo unohtanut! :D Mulla ei viimeksi meinannut millään mahtua vanhat farkut jalkaan, siis vaikka se mahakin oli jo mennyt pois ja paino samassa mistä lähdin. Sit yhtäkkiä ne vaan menikin, lantio oli kai aika kauan synnytyksen jälkeenkin ihan levinnyt..

Käytiin tytön kanssa kotieläintilalla, voi että siellä oli ihmeteltävää! "ah hah haa, heppa, kukko, mää mää, ammas" ja mitä vielä löytyi :)

Kvartti ja Myyrä 31+3

Ikäänkuin pieni väsy vaivaa, koska olen käynyt tänään hakemassa tulevalle vaaville vaunut ja leiponut loppupäivän hullun lailla viikonlopun vieraita varten. Siis kaiken muun tohinan keskellä. :whistle:
Johtuisiko tästä se, että luin vetkun käyneen energiapuuskissaan rakastelulenkillä viereisellä kuntoradalla. :laugh: No, mikäs sen mukavampaa. :D

Taidan mennä sohvalle lepuuttamaan mieltä ja jalkoja. :whistle:

Epeti 32+4

Vähänkö repesin Epeti! Hyvä kun edes neljän seinän sisällä ehtii, saati sitten että hilpaistaisiin kuntoradalle asti touhuamaan... :laugh:

Mekkala Tosi suloinen! Laita vaan lisää, jos tuo on sun käsitys kuvasaasteesta.

Höh, meillä nousi esikoiselle taas kuume. Ihme tautikesä... Vähän väliä nuhaa, yskää, kuumetta, vauvarokkoa ja ties mitä. No, katellaan pari päivää ja sitten täytyy mennä taas lääkäriin, jos ei helpota. Onneksi neiti ei kyllä ole mitenkään erityisen kiukkuinen ja nukkuu hyvin, niin ei kai sitten satu pahemmin mihinkään.

Nyt siivoamaan kaappeja, että saa vauvan vaatteille tilaa.

Vetku ja ruttu 34+3

Hei,

Ilmoittaudun toiveikkaana mukaan. Sain haamun keskiviikkona ja pari vahvempaa viivaa eilen ja tänään. Oviksen mukaan laskettu aika olisi noin 7.4. ja viikot siis huimat 4+3. =) Mitään oireita ei ole, ja raskaus tuntuu aika epätodelliselta. Jotenkin kuitenkin arvasin, ettei menkkoja tulekaan. Ajattelin mennä varhaisultraan tarkistuttamaan tilanteen, mutten tiedä, milloin olisi hyvä aika. Esikoista odottaessa ei tullu käytyä, kun en osannut mitään pelätä.

Esikoinen syntyi 12/08 ja kolmekymppisiä ollaan. Kävin katsomassa huhtikuisten puolella, mutta en minäkään pysty seuraamaan palstaa, jolla on yli sata kirjoittajaa. Ei toki vielä, mutta koko ajan tulee lisää. Lisäksi on kiva, että saa kirjoittaa myös jo syntyneistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Epeti:
Johtuisiko tästä se, että luin vetkun käyneen energiapuuskissaan rakastelulenkillä viereisellä kuntoradalla. :laugh:

Mä luin kanssa samalla lailla edellisen, kun nopeasti kävin läpi viestit :laugh: Ihanan paljon olette ehtineet kirjoitella. Valitettavasti silloin vaan kaikkien juttujen kommentoiminen mun muistilla vaikeutuu.

KÖ: toivottavasti noi oireet ei kerro mistään vakavammasta, eikä siis olisi myrkytykseen viittaavaa.

Kiitos kommentoista lasten kuljetusasiaan. Meillä tuleekin sitten aika pian kevät, joten se seisomalautakin voisi sitten toimia. Ne tuplat tuntuu hurjan suurilta.

Pössi: tervetuloa ja onnittelut plussasta =)

Tervetuloa Pössi!

Ihana pieni apinainen Mekkala! :heart:

Hazel, noi tuplat mitkä me tilattiin on kokoontaitettuina pienemmät kun meidän nykyiset Teutonian normikärryt, jotka eivät edes ole kärryjen isoimmasta päästä. Noissa tuplissa on siis kai aika paljon kokoeroja. Hurjimmat mitä ite oon nähnyt on sellaiset laivat missä vauvat on peräkkäin, olivat varmaan kaksi metriä pitkät. Sellaisten kanssa on varmaan ilo käydä kaupassa, saati sitten koittaa mahtua johonkin julkiseen kulkuvälineeseen :D

Huomenna tarkistusneuvola niiden proteiinien takia, oon nyt kotona tikuttanut ja kyllä se pala vihreäksi muuttuu vaikka kuinka pesisin ensin, eli en nyt kyllä oikein usko että on sitä valkkaria.. Mutta jospa se olisikin "vain" pissatulehdus, turhaa varmaan pelätä heti ekana pahinta.. No, huomenna varmaan sitten vähän viisaampana.

Ai niin, sitä piti vielä kysyä Hazel, että laitanko kuitenkin ykkösen tiedot listalle vai ei?

Uusi viikko edessä, Helmi menee tiistaina takaisin päiväkotiin ja mulla alkaa myös opiskelu vielä hetkeksi. Muutama tehtävä vielä uupuu ja sitten alkaisi olla tuo koulu pulkassa, huh. Sitten aletaankin muuttaa ja sitten varmaan synnyttämään. Toivon että asiat tapahtuvat tässä järjestyksessä :p

Kvartti ja Myyrä 31+5

Tervetuloa PÖSSi!

KVARTTI, hyvä että pääset nopeasti varmistamaan tilanteen. Sitä ei taas näin alkuun muistakaan, mitä kaikkea huolenaiheita matkan varrella vielä voi olla. On se vaan niin ihanaa ja toisaalta rasittavaa tämä raskausaika! Mitenkäs nopeasti muuten Helmi alkoi viihtyä päivähoidossa? Kyselen vaan, kun mua niin jo jännittää pojan perhepäivähoidon aloittaminen syyskuun alusta. Toivottavasti se tykkäis olla siellä.

MEKKALA, ihana kuva! Käy vaan täällä meille juttelemassa vauva-asioita.

Viikonloppu menikin reissussa, ja oli samalla taukoa tietokoneen ääressä istumisesta ihan kokonaan. Teki hyvää! Väsymys vaivaa edelleen ja huonoa oloa on vaihtelevassa määrin. Onneksi ilma viileni, se tuo helpotusta pahoinvointiin. Kun nyt vielä muutaman viikon kesätäis tätä väsymystä, niin eiköhän se sitten ala helpottaa. Alkaa niin ärsyttää, kun ei jaksa mitään liikuntaa harrastaa. Vähintäänkin töissä menee voimat nyt kokonaan, ja illalla jaksaa vaan istua ja vähän hoitaa pojan ruokailua yms. PAINOA meinaa vaan jo kertyä nyt, apua!!! Siis jotain 1,5 kg on tullut normaalipainoon jo lisää, ja viikkoja ei ole kahdeksaakaan täynnä. Ei hyvältä näytä...Tulee kai vaan napsittua jotain vähän väliä, ettei huono olo yllätä, ja sitten kun tosiaan ei jaksa oikein liikkua, niin siinähän se on yhtälö valmis. Odotan niin jo syksyä ja sitä nautinnollisempaa keskiraskausaikaa!

Novelle 7+5

Novelle, älä huoli tosta painosta, eiköhän se oo vaan jotain turvotusta kunon ollut kuuma ja just kun et oo saanut liikuttua kunnolla. En usko että läskiä nyt ihan noin helposti.. Mäkin odotan kyllä syksyä ja viileitä ilmoja, jos vaikka jaksaisi käydä iltaisin edes pienellä kävelyllä niin helpottaisi turvotuksiin. Meidän uuden kodin vierestä alkaa Espoon keskuspuisto, odotan kyllä innolla että päästään muuttamaan! Kuukausi vielä.

Meillä meni toi Helmin päiväkodin aloitus kyllä niin helposti etten olisi ikinä uskonut. H oli silloin 11kk vanha ja mä vähän luulen että se ei oikein alussa edes tajunnut mitä tapahtuu. Jäi aina sinne ihan ihmeissään ja haettaessa oli iloinen. Jossain vaiheessa oli sitten vähän sellaista iltakiukuttelua, jonka ajateltiin olevan jotain mielenosoitusta "hylkäämisestä", samaan aikaan monesti itki jätettäessä hoitoon. Tuo vaihe onneksi kesti aika vähän aikaa, varmaan pari viikkoa vaan. Luulen että hoidon aloitus oli vaikeampaa äidille kuin lapselle, ite väänsin itkua monet kerrat kun tuntui niin julmalta..

Mulla oli neuvolassa kaikki onneksi kunnossa, sitä proteiiniakaan ei ollut enää ja paineet olivat oikein hyvät. Muuta ei tällä kertaa katsottukaan kun tämä oli vain tälläinen kontrolli. Eli ei tarvi stressata enää, en viitsi kotonakaan tikuttaa jos ei kummempaa tule kun siitä vaan saa näköjään ahdistuksen aikaan.

Viime yö oli aika horroria. Heräsin ihan kamalaan vatsakipuun, koko kroppa oli kylmässä hiessä enkä oikein saanut liikuttuakaan kun sattui niin paljon. Ihmettelin sitä sitten tunnin verran kunnes herätin miehen. Se sitten ehdotti että mitä jos vetäisit närästyslääkettä. Auttoi jonkun verran, mutta en silti voinut mennä makuulle kun kipu alkoi aina uudelleen. Soittelin sitten jo Naikkarin päivystykseen että mitä voisin tehdä (se kipu tuntui välillä myös selän puolella ja aika alhaallakin ja mietin jo unenpöpperössä että onko jotain kummallista supistelua), käski kokeilla ihan panadolia, joka sitten auttoikin hetken päästä. Oli siis ilmeisesti vaan närästystä/ sappivaivoja, mutta huh huh että olivat kipeitä! Vieläkin maha jotenkin hellänä, ei taida grillikylki sopia raskaanaolevalle... :p

Tervehdys,

Täällä edelleen odotellaan ensimmäisiä raskausoireita. No, ensimmäinen raskaus oli helppo ja oireeton, joten ei kai tässä hätiä mitiä. Kyllä siellä varmaankin joku on...

Novelle, minäkin luulisin, että on jotain turvotusta tuo painonnousu. Kuitenkin on vieläkin aika lämmintä, vaikka nyt 25 astetta tuntuu viileältä. Ja eikös monta pientä ateriaa usein ole monien mielestä nimenomaan hyvä juttu painon hallinan kannalta?

b]Mekkalla[/b] on suloinen vauva. Vähän meidän esikoisen näköinen ainakin tuossa kuvassa. Ja hienoa, että Kvartilla oli kaikki kunnossa.

Mitenkäs synnyttäneillä, ovatko isosisarukset olleet mustasukkaisia?

Kvartti, olipa hyvä että kaikki on kunnossa. Mutta huh, mikä mahakipu sulla on ollut. Jos se sitten oli tosiaan jotain sappivaivaa. Kaikenlaisia stressin aiheita sitä vaan tulee vastaan. Näin alussa vaan mietityttää, onko siellä masussa ketään hengissä, mutta on niitä murheita kyllä koko raskausajalle. Seuraavaksi mua mietityttää, miten seulonnoissa tällä kertaa käy. Viimeksikin hälytti, mutta turhaan.

TURVOTUSTA tosiaan on ihan varmasti. On nimittäin mahakin jo sen kokoinen varsinkin iltaisin ja syömisen jälkeen, että vois luulla odottavansa vähintään kaksosia! Mulla ei vaan viimeksi ollut näin kovaa turvotusta eikä myöskään paino noussut alussa juuri yhtään. Mutta tottahan se on, että nyt on kesä ja lämmintä. Kyllä se vaikuttaa asiaan. Ja tuli mulla viimeksikin nimenomaan kesällä painoa lisää roimasti, vaikka muuten hyvin maltillisesti. Sitä syksyä odotellessa siis edelleen.

Jihuu, eilen lähdin kuin lähdinkin taas hölkkäämään. Oli sentään suht hyvä ilma taas urheilla. Vauhti on kyllä jo hidastunut huomattavasti, mutta pääasia, että pääsee edelleen lenkille. Kun vielä muutaman asteen tuosta lämpötila putoaa, niin johan alkaa helpottaa. Lenkkeily on oikeastaan mun ainut liikuntaharrastus ollut viime aikoina. Se vie kaikkein vähiten aikaa ja on silti tehokasta. Jos lähtee esim. johonkin pumppitunnille, siinä menee aikaa enemmän valmistautumiseen ja siirtymisiin paikasta toiseen. Pitää yrittää olla tehokas, kun käy töissä ja kuitenkin on se pieni mussukka kotona, ja hänen kanssa myös haluaa tietysti viettää aikaa.

Novelle: mullakin oli alussa ihan kamalaa turvotusta. Olisi voinut ottaa mahasta kuvan ja luulla että rv 20 ja jotain menossa suunnilleen. Tuntui ettei mitään voinut syödä, kun maha vaan turpos. Se loppui kyllä niin kuin väsymyskin. Toivottavasti sullakin loppuu pian. Mulla meni noin viikolle 11, jolloin olo helpottui.

Kö: ihanaa, että kaikki sullakin kunnossa, niin ei tarvi sun enää miettiä asiaa. teillä onkin paljon muutoksia edessä muuttoineen ja muineen. Noi mun tiedot on noin ok, kiitokset vaan päivityksestä! Mitkä ne teidän tilaamat tuplavaunut on merkiltään? En löytänyt mainintaa, kun yritin selailla sun kirjoituksia. Meillä on kanssa Teutonian yhdistelmävaunut ja ne oli pienimpään tilaan menevät yhdistelmät, jotka löydettiin, joten aika pieneen menisivät noi teidän uudet vaunut. Musta tosin tuntuu, ettei moisia tarvita, kun S ei tälläkään hetkellä läheskään aina vaunuissa suostu istumaan.

Hazel, ne kärryt on Phil&Teds merkkiset ja malli on Sport. Teillä on varmaan ne pienemmät Teutoniat nyt, onko Fun-malliset? Meillä on ollut Mistral S:t, luulen että noi meidän on vähän isommat kun Funit.

Meillä on muuten Helmi löytänyt kärryissä istumisen hauskuuden uudelleen, maalla ollessa tuli aika vähän kärryteltyä niin kun päästiin kotiin niin neiti haluaisi koko ajan olla vaan kyydissä :) Keväällä ei välillä millään suostunut.

Tänään oli eka päiväkotipäivä ja mä sain kouluhommia taas eteenpäin ja lepäsinkin vähän. Jotenkin rentouttavaa oli kun sai omassa tahdissa mennä taas ison osan päivää! Pärjäänköhän mä oikeasti mitenkään sitten kun noita on kaksi? Apua!

Kvartti ja Myyrä 32+0

Kvartti Tosi hyvä että kaikki on kunnossa! Kaikkea ihmeellistä vaivaa sulla on ollutkin. Pistetäänkö helteen piikkiin..?

Novelle Ihan järjetöntä turvotusta kesti mullakin jonnekin 12 viikon paikkeille ja sitten olo helpottui. Nyt on tietty taas ihan valasolo, mut ei vielä pahasti turvotusta.

Jotain muutakin piti varmaan kommentoida, mut ei vaan jaksa muistaa mitä... Hirmuinen väsy, kun on pari päivää huhkinut hulluna muutaman flunssalle menetetyn päivän jälkeen. Esikoisen kuume helpotti kolmen päivän jälkeen, mutta yskä vaan jatkuu. Onko muiden esikoisilla ollut pitkiä yskiä ja ootteko herkästi vieneet lääkäriin?

Vetku ja Ruttu 35+0

Ainiin, tervetuloa Pössi!

Vetku, Helmillä on kaksi kertaa ollut yskän syynä korvatulehdus. Siis että vietiin yskän takia lääkäriin (ekalla kerralla oltiin ensin odoteltu että menisi itsekseen pois, tokalla kerralla arvattiin mistä kyse niin mentiin nopeammin lääkäriin) ja löytyi korvatulehdus. Kuulemma yleistä pienillä, jotenkin se yskän keskus sijaitsee korvassa, isommilla taas yskä on monesti merkki poskiontelontulehduksesta. Eli mä kävisin tarkistuttamassa korvat jos on kolmekin päivää jo ollut yskää.

Ihanaa kun viileni! Ei enää helteitä tänä vuonna, jooko...?

Kvartti & Myyrä 32+1

Vetku, on meidän Ekillä ollu muutaman kerran yskää flunssan yhteydessä. Mutta se on kyllä mennyt muutamassa päivässä ohi, pari yötä on ehkä yskinyt pahastikin ja sitten on huomannut, että selvästi alkaa lima irtoamaan ja siitä se sitten on ohi mennyt itsekseen. Ei olla käyty lääkärissä siis, koska on nuo flunssat selvästi aina tullu ja menny. Jos ei yskä tunnu olevan jo parempaan suuntaan menossa, kannattaa varmaan käydä lääkärissä. En tiennytkään, että se voi viitata myös korvatulehdukseen. Hunajaa voi muuten kokeilla sekottaa veteen tai maitoon illalla, jos tarvii helpottaa öisiä yskänpuuskia.

Kvartti, eiköhän vielä yksi helle ole ikävä kyllä luvassa jo tulevalle viikonlopulle! Jospa se nyt vihdoin olis viimeinen. Mustakin on paljon kivempi jo joku 20 astetta. Tosin eilen oli kohtuullisesta lämpötilasta huolimatta hirveän kostea ja raskas ilma. Ei taas henki kulkenut yhtään, kun yritin hölkätä.

Kääk, mulla tuntui äsken lounastauolla kävellessä jotain ihan outoa "kirvelevää" vihlontaa alavatsassa. Mitähän ihmettä se oli? Vähän kun olis ollut jotain sisäisiä hiivatulehduksen oireita kohdun seudulla. Ei ole kyllä mitään valkkaria tullut sen kummemmin, mutta tosi inhottava tavallaan kirvelevä pistelevä tunne. Onneks se meni aika pian ohi ja sais pysyäkin poissa.

Novelle 8+1

Varasin ekan neuvolan, se on viikolla 9+1. En halunnut aiemmin, kun on tässä vähän kiireitä ja aion mennä sinne varhaisultraankin ensin. Milloinkohan olisi hyvä aika ultralle?

Kvartti, tänne on luvattu viikonlopuksi 29-30 C. Ei tarvis enää! Meilläkin esikoisen piti aloittaa tarhassa, mutta olenkin nyt lomautettuna ja työnhakupuuhissa enkä tiedä, mitä teen tarhapaikan kanssa. Aiotko ottaa Helmin takaisin kotiin kun myyrä syntyy?

Ekoja oireita edelleen odotteleva Pössi ja Tessu 5+0

Yhteistyössä