Kolmen nuoren lapsen kanssa eläminen on työlästä!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kohta neljän äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kohta neljän äiti"

Vieras
Siis ihan hirveesti hommaa hoitaa noita kolmee lasta. Mulla ja mun miehellä on siis lapset:

Tyttö 1v.
Poika 2v.
Poika 3,5v.
Ja odotan neljättä lasta.

Eli kaks vielä vaippaikäsiä ja toi 3,5v. ei osaa edes heittää vaippaa roskiin, kun käsken. Kerranki se heitti vaipan ilmaan ja koitti saada kiinni. Lopputulos oli se, että kakkavaippa oli pojan 2v. päässä. Oli siinä pesemistä ja samalla piti vahtia 1v. tyttöä.

Ja päiväunet!!! Lapset nukkuvat ihan eri aikaan. En voi laittaa kaikkia samaan aikaan, koska esim 3,5v. on sitten illalla liian virkeä ja 2v. poika taas liian väsynyt jo kuuden aikaan. Eli en saa itse ikinä lomaa!!!!! Tässä yks päivä koitettiin käydä päivällä kaupassa ja mies oli siis töissä kuten aina päivällä. Otin kaksoskärryt ja laitoin tytön ja pojan 2v. istumaan niihin. Toisessa istuimessa on autonratti ja sitä tää 3,5v. himoitsi... Ja kaikenlisäks se on vielä niin hidas kävelemään. Jouduin puolet kävelymatkasta odottaa, kun tää 3,5v. kävelee. Oon kokeillu pulkkaakin, mutta se olis liian raskasta. Tulishan niitä kiloja aika paljon mulle työnnettäväks ja vedettäväks, jos kärryjä työntäisin 2x lapsilla ja vetäisin pulkkaa 1x lapsella. Ei onnistu, ei.

Ja kotona noi pojat aina tappelee tai 2v. ottaa leikkimiekan ja lyö veljeensä päähän. Tän 1v. pikkuprinsessan oon onnistunu suojaaaan poikien rajuilta leikeiltä. Joskus jopa tää 2v. hyppää mun masun päälle ja silloin alkaa mahassa potkimaan... Ja älkäää luulko, että olisin halunnut 4 lasta! Odotan neljättä, koska mies ei suostu käyttämään kortsua ja minulle ei taas pillerit sovellu. Että sille.. Neljäs on siis vahinko. Ikinä en voisi tehdä aborttia.

Enpä mä tuosta työläydestä tiedä. Ne lapsetkin oppii kun vaan opettaa. Esim. meillä kyllä jo 2v tietää missä roskis on ja vie roskat pyydettäessä sinne. Eri asia on, jos ei jaksa opettaa mihinkään.

No tottahan se on työlästä. Itsellä kahden alle 3-vuotiaan pojan kanssa jo meinaa välillä pää levitä, kun ei ole juurikaan omaa aikaa (lue: en osaa sitä itselleni vaatia tarpeeksi hanakasti). En silti IKINÄ hankkisi kolmatta lasta ihan vaan sen takia, kun ei miestä huvita käyttää kortsua. Mullekaan ei pillerit sovi, mutta se on niin, että joko kondomeja käytetään tai sitten saa "perinteinen" seksi jäädä pois.

Muttamutta, koska tuossa tilanteessa olet, suosittelisin lämpimästi että hankit hoitoapua, että saat omaakin aikaa ja jaksat paremmin ja johdonmukaisemmin pitää lapsille rajat, ja antaa myös lämpöä ja rakkautta, jota he ansaitsevat. Huomiotahan nuo isommat lapset tuolla käytöksellä hakevat. Itse sanoisin, että mies saa palkata hoitoapua, koska kerran on omilla vaatimuksilla sinut tuohon tilanteeseen ajanut (vaikkakaan ei se toisen osapuolen vastuuta poista, jos kiltisti alistuu kun toinen käskee...).

Tuota...ymmärrät varmaan että tekosyyt "mies ei suostu käytttämään kortsua tai mulle eivät pillerit sovi" kuulostavat ihan älyttömiltä. Ehkäisykeinoja on muitakin, jos kaikki markkinoilla olevat konstit "eivät sovi tai ette halua" niin sitten tulet olemaan raskaana vielä pari vuosikymmentä. Tsiisus sentään..

Höpöhöpö....pakko olla provo tai sit oot vaan niin pirun uusavuton!!!!toki elämä on välillä raskasta useamman pienen kanssa mutta oikealla asenteella ja kasvatuksellakin pääsee jo pitkälle!mulla itelläni neljä pientä iältään 6kk-4v ja sit alakoululaiset,pyöritän tällä hetkellä arkea pitkälti yksin miehen työn takia.

On varmasti. Siksi mä teinkin vain 2 lasta ja heillä ikäeroa 4v. Ei ole ollut liian rankkaa ja elämästä ehtii nauttiakin kaiken lastenhoidon ohella. Ei tule liian kalliiksi, hermot ei ole olleet tiukilla ja silti mulla on kaksi lasta joihin saan kaiken rakkauteni panostettua.
Mä keskityn määrän sijasta laatuun.

Mutta ap, sun tietysti on enää myöhäistä valita. Koitahan jaksella siellä! :)

Kyllä se varmaan työstä käy, eikä helpotu kun neljäs, viides, kuudes jne syntyy. Ja näinhän tulee varmaan käymään jos ehkäiseminen ei kiinnosta kumpaakaan vanhemmista & abortti ei ole vaihtoehto - joten onnea vaan valitsemallanne tiellä :flower:

Juu, voin vain kuvitella tuolla tahdilla ja tuolla tyylillä. Mutta jos ei millään kykene halujaan hillitsemään saatika ehkäisemään saatika vaikka ajattelemaan, niin...

Teiltä ei varmaan sitä peiliäkään löydy?

Nnoh. Niin on. Mutta siitä selviää, jos päättää niin. Lasten ehdoilla on mentävä aika pitkälti että kaikki sujuu.

Älä käy kaupassa kaikkien lasten kanssa. Mene illemmalla kun mies tulee töistä, ota yksi mukaan ja jätä kaksi miehesi kanssa ja laita koko kööri menemään ulos.

Sitä saa tosiaan mitä tilaa, 3 1/2v laittaisin kerhoon kerran tai kaksi viikossa. Seura tekee ihmeitä :) ja pitäähän noin ison osata kaupassa kävellä. Ja kävely ei kyll suju jossei harjoittele.. Meillä on 3 alle 6v ja todellakin ne hyppii seinille jos ollaan vaan kotona ilman mitään tekemistä.

Tottakai se on työlästä, sillä mä päätinkin lopettaa jo kahteen ja ottaa vähän rennommin. :) Kyllä niitä ehkäisykeinoja löytyy jos on halua, esim. kuparikierukka tai sterilisaatio. Kukaan ei pakota hankkiutumaan jatkuvaksi raskaaksi...

[QUOTE="Kohta neljän äiti";25742091]Odotan neljättä, koska mies ei suostu käyttämään kortsua ja minulle ei taas pillerit sovellu. Että sille.. Neljäs on siis vahinko. Ikinä en voisi tehdä aborttia.[/QUOTE]

No et sitten oo kuullu muista ehkäsyistä kun kumista ja pillereistä? Tai kieltäydyt antamasta, jos kumin kanssa ei kelpaa. Herranjumala miten tossukka.

Yhteistyössä