Kolmipyöräiset rattaat, jotka taittuvat pieneen tilaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rattaat taaperolle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rattaat taaperolle

Vieras
Nyt on käsillä pieni ongelma. Auttakaahan te, joilla mahdollisesti kokemusta kolmipyörisistä rattaista. :)

Meillä on nyt vuoden olleet käytössä Teutonia Spirit S3 kolmipyöräiset yhdistelmät, joihin ollaan erittäin tyytyväisiä. Lenkkeillään paljon, myös epätasaisessa maastossa, ja olen (ehkä liiankin) tottunut ja tykästynyt kolmipyöräisten ketteryyteen.

Nyt kun lapsi on jo vuoden eikä enää päivittäin nuku rattaissa, olen alkanut miettiä, josko löytyisi sellainen ratasmalli, joka veisi kasattuna vähemmän tilaa (ts. auton perässä jäisi ehkä tilaa muullekin kuin rattaille ja eteinen ei olisi aina rattaiden valtaama). Meillä on ollut myös erilliset matkarattaat, mutta koen ne tosi raskaiksi työntää, kun eivät käännyt yhtä ketterästi ja kulje yhtä pehmeästi kuin nuo Teutoniat.

Olen katsellut mm. Gracon Trekko Joggeria, joka arveluttaa matkaratasmaisuutensa vuoksi, sekä Britax B-Safea, jossa sama ns. rattaiden heppoisuus mietityttää. Ne kuitenkin kasautuisivat aika kätevästi. Phil&Teds -rattaat vissiin mallista riippuen voisivat myös tulla kyseeseen, mutta oikeasti, kuinka isot ne ovat kasattuna? iCandy Apple -rattaille taas en löytänyt lainkaan mittoja kasattuna. Quinnyn Speedi Xs voisi tulla kyseeseen, mutta siitä sain lukea huonompiakin kommentteja...

Jos siis jollakulla on jokin yllämainittu tai muu vastaava (tai parempi!) menopeli, kirjoitelkaahan kokemuksia/suosituksia! Rattaita käyttäisi siis vain yksi lapsi, ikävuosina yhdestä ylöspäin, sekä maastossa lenkkeillessä että kauppoja kiertäessä. Mitä suosittelisitte? Kiitos jo etukäteen vastanneille!

Vielä lisäys: hinta niinkään ei ole rajoite rattaita hankittaessa, koska varmaan yhdistelmistäkin saisi vielä reilusti takaisin (viime vuoden malli ja priimakunnossa). Voisivat olla ihan juoksurattaatkin (vaikka Baby Jogger), jos vain menisivät kasaan kätevästi ja veisivät vähemmän tilaa. :)

Yhteistyössä