Kolonoskopia kelle tehty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yökkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yökkis

Vieras
Arvaa vi kuka menossa aamulla tuonne ja ihan kauhea fiilis kun tuntuu että varmaan sattuu ihan kauheasti.Kokemuksia siis kaipailen.Litkua olen kuudesta asti juonut ja olen nyt vasta saanut 3L alas vielä 2 jäljellä =(

Otan osaa :hug: mulle annetttin joskus kauan aikaa sitten lähete tuonne mutta peruin sen kun musta ei olltu siihen pelkäsin että sattuu liikaa kun muutenkin kipu kynnys on mikä on.Auttaa varmaan asiaan mutta zsemppiä koitokseen.

No on tehty, eikä satu yhtään...oikeesti ei satu, ikävää vaan piereskellä loppupäivän sitä ilmaa pois mahasta. Laita verkkarit jalkaan niin purista vyötäröö.

mun mies kävi just viime viikolla ja ei ollu kuulemma sattnu.
mut miten sä näin myöhään niitä litkuja vasta juot?
voi tulla sulla vietettyä koko yö pöntöllä ja aamulla oot ihan tööt :(
mun mies alotti heti neljältä niiden juomisen ja muutamassa tunnissa joi kaikki, oli sit illalla jo suoli tyhjentyny ni sai onneks nukkua rauhassa

tutkimukset on tutkimuksia, vähän niinkuin että hyvänmakuinen lääke ei auta:)
minulle on tehty sekä kolonoskopia että -grafia ja sitä sun tätä mutta henki pihisee edelleen!!! :D
Ei tunnu miellyttävältä mutta itse tykkään vielä vähemmän hammaslääkäristä. kai se yksilöllistä miten kukakin kokee minkäkin jutun. Yritä olla mahdollisimman rento niin tuntuu vähemmän ja palkitse itsesi jollain hyvällä tutkimuksen jälkeen...

oon ymmäränyt, että ei se satu, ellei ole tulehdusta tms. pielessä. Mutta sitten pitää ehdottomasti sanoa lääkärille. Tietty epämukavalta voi tuntua. Mut en oo siis itte ollu.... Tsemppiä!

Kiitos lohdutuksesta,huomennahan sen näkee ja kokee miltä tuntuu =( Sille joka kysy niin olen aloittanut kuudelta tai no vähän ennen juomaan mutta kun ei saa alas niin ei saa,taju meinaa mennä kun oksettaa =(( olen sata varma että en saa 5L juotua =(

Siis paksusuolen tähystys? On tehty ja sattui prkleesti vaikkei mitään tulehdusta tms. löytynyt, kaikki oli kunnossa. Mulle on kahdesti tehty myös ohutsuolen tähystys (yläkautta) ja se oli lasten leikkiä pepputähystykseen verrattuna. Se ei koskenu ollenkaan, toisinkuin alapään....

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
No mutta koeta juoda vaikka olis kuinka kamalaa. Muuten sun suoli ei tyhjene yhtä hyvin ja sit se toimenpidekin voi sattua jne.

totta. ja ehkä jätetään koko tutkimus tekemättä jos suoli ei oo tyhjä ja oot juonu kaiken turhaan!
otat vaan puolen litran mukiin ja vedät kerralla!

tsemppii!

Mää kävin nuorena ja kamalaa oli.
Piti juoda monta päivää ihan karseeta litkua, ei syödä mitään, että suolisto tyhjenee ja putsaantuu.

Sitten semmonen ranteen paksunen musta letku työnnettiin... sieltä, ja kokoajan se vehje pumppas ilmaa mahaan. Luulin, että kuolen siihen paikkaan, niin paljon sattu. |O :headwall:

Siinä letkun päässä oli valo ja sen valon näki mahan läpi, kun se letku kiemurteli sisuksissa. Ihan... mielenkiintosta.

Ja arvakkaa kuka veti hampurilaista yms. heti sen jälkeen, tyhjään suolistoon. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Sitten semmonen ranteen paksunen musta letku työnnettiin... sieltä, ja kokoajan se vehje pumppas ilmaa mahaan. Luulin, että kuolen siihen paikkaan, niin paljon sattu. |O :headwall:

Ei mulla kyllä ollu ranteenpaksunen letku! Ja oon opiskeluaikana ollu seuraamassa paria kolonoskopiaa eikä tod oo ranteen paksunen letku..

Alkuperäinen kirjoittaja Tee:
Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:

Ei mulla kyllä ollu ranteenpaksunen letku! Ja oon opiskeluaikana ollu seuraamassa paria kolonoskopiaa eikä tod oo ranteen paksunen letku..

No ehkä VÄHÄN ohuempi. :whistle:

nyt kyllä joku liiottelee ton letkun paksuuden kans.. ehkä semmonen pikkurillin paksunen letku oikeesti on.. mun pojalle tehtiin kuukausi sitten ja ei sattunu yhtää.. puudutusainetta kun laitetaan sinne ja myös siihen letkuun..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
nyt kyllä joku liiottelee ton letkun paksuuden kans.. ehkä semmonen pikkurillin paksunen letku oikeesti on.. mun pojalle tehtiin kuukausi sitten ja ei sattunu yhtää.. puudutusainetta kun laitetaan sinne ja myös siihen letkuun..

On kyllä paksumpi.. tai sit sulla toooosi paksu pikkurilli :o

Alkuperäinen kirjoittaja Yökkis:
Arvaa vi kuka menossa aamulla tuonne ja ihan kauhea fiilis kun tuntuu että varmaan sattuu ihan kauheasti.Kokemuksia siis kaipailen.Litkua olen kuudesta asti juonut ja olen nyt vasta saanut 3L alas vielä 2 jäljellä =(

Mä olen työni puolesta tähän asiaan joutunu mukaan...Mutta ihan oikeesti,hyvin harva tuntee että sattuu,ennemminkin se ällöttää.Ja on aika äkkiä ohi.Toi litkun juominen siinä on se pahin =(

Tsemppiä!!Älä ajattele liikaa sitä asiaa,meet vaan reippaasti sen kummempia ajattelematta =)

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
No mutta koeta juoda vaikka olis kuinka kamalaa. Muuten sun suoli ei tyhjene yhtä hyvin ja sit se toimenpidekin voi sattua jne.

totta. ja ehkä jätetään koko tutkimus tekemättä jos suoli ei oo tyhjä ja oot juonu kaiken turhaan!
otat vaan puolen litran mukiin ja vedät kerralla!

tsemppii!

Totta,ei tehä jos et juo sitä =( että huiviin vaan ettei mee turhaan tää kärsimys ja tarvi enää toiste sitte!!

Mulle on kaks kertaa tehty ja todellakin se sattui ihan rairaasti. Sano niille että antaa kunnon kipulääkkeet ennen sitä. Ja hei, mä lantrasin sen litkun mehuun, meni paremmin alas.

olin pari kk sitten samassa. Sattu ihan hirveesti et huusin minäki etten kestä enää! mut lekuri meinas et oli tosi mutkainen suoli, eivät meinanneet millään saada sitä menemään. Mut siinähän on mahdollista saada esilääkitys, ota se jos tuntuu et epäilyttää. Ite aion ottaa jos joskus toiste viel joudun.

Mulla luki papereissa et litkuja juodaan 3-4 litraa (eli niiin kauan et uloste on virtsan väristä). Mulla kans ongelmia oksentamisen suhteen, joten 3 litran jälkeen päätin et nyt loppu( kun siis ohjeen edellytys kutakuinkin täytty)! ja hyvin pystyi tutkimuksen tekemään.

Mut ei siis välttämättä satu, siskollani esim ei yhtään!

Yhteistyössä