Kommentoikaa!!(kyläilystä ja lapsista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shedevil
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shedevil

Aktiivinen jäsen
20.09.2004
1 771
0
36
Äiti menee kylään lapsensa kanssa.Tyttö 4 vuotias.Äiti määrää mitä leikkejä hänen tyttönsä leikkii ja mitä katsoo,ei pyssyjä,ei tuollaisia filmejä...ei tuota ei tätä...Tyttö on hyvin itsekäs,määräilee mitä toinen lapsi saa tehdä ja mitä ei.
Tämä pointti on lähinnä,että kuka menee tuolla tyylillä kylään?Että siis vaan määräilemään mitä tehdään ja kaikki vain heidän tyttönsä ehdoilla..!!?? |O
Tämä ei ole kuvitteellinen tilanne,mutta ei myöskään kohdalleni sattunut...tutulta kuulin... :xmas:

no lapsiltahan tuo toisten komentelu on kai ihan normaalia, mutta että äitikin on tuollainen niin voihan vee... itseltä löytyy myös kaveripiiristä tuollainen tapaus.

no... kuullostaa kyllä ärsyttävältä tapaukselta, mutta jotkut tosiaan ei halua että lapset leikkii pyssyleikkejä ja kattoo väkivaltasimpia lastenohjelmia...

mä jään ilman kavereita ku lapset tulee :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
ei pyssyjä,ei tuollaisia filmejä...

pitääkö 4-vuotiaan sitten leikkiä pyssyleikkejä ja katsoa mitä sattuu sontaa telkkarista?? :O mä en menisi enää kyläpaikkaan, jossa on sallittuja meillä kielletyt asiat.

Ne ohjelmat mitä meillä ei kotona katsota(liian väkivaltaisia jne.) niin niitä ei myöskään kylässä katsota. Eikä pojat saa leikkiä oikean näköisillä aseilla, silti pyssyleikkejä en kiellä.
Samat säännöt meillä kylässä kuin kotonakin talon omat lapset saa vaikka hypiä seinillä mutta meidän lapset eivät sitä tee.

No en ehkä vahtimaan menis, mutta olen huomannut, että kaikki aikuiset ei välitä esim. videoitten ikärajoista eikä tajua, että jos heidän Eevertti pelaa aikuisten tietokonepelejä, niin meidän Lasse näkee ehkä niistä pahoja unia.

Tottakai saa omaa tyttöään kieltää. Se että asiat on teillä sallittuja ei tarkoita että ne on muille. Leffoissa on ikärajat. Jos lapsenne katsoo vanhemmille tarkoitettuja, niin kannattaa katsoa peiliin. (En tarkoita jos on vain vuodesta tai parista kiinni)

Mä olen aika tarkka telkkarista, tosin eipä noissa kyläpaikoissa yleensä avata telkkua, vaan lapset leikkivät keskenään. Mutta noin hypoteettisesti ajatellen, jos telkusta ollaan aikeissa katsoa epäsopivaksi katsomaani ohjelmaa, voisin esimerkiksi pyytää nätistä, että katsottaisiin jotain muuta, koska erityisesti esikoinen näkee todella helposti painajaisia tv-ohjelmista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Mä olen aika tarkka telkkarista, tosin eipä noissa kyläpaikoissa yleensä avata telkkua, vaan lapset leikkivät keskenään. Mutta noin hypoteettisesti ajatellen, jos telkusta ollaan aikeissa katsoa epäsopivaksi katsomaani ohjelmaa, voisin esimerkiksi pyytää nätistä, että katsottaisiin jotain muuta, koska erityisesti esikoinen näkee todella helposti painajaisia tv-ohjelmista.

Juuri näin, kyllä kyläpaikassakin se lapsi on edelleen minun, ja samat säännöt pätee kun kotonakin. Ei siellä kylässäkään katsota sellasia ohjelmia joita kotonakaan ei saa katsoa. Ja meillä kanssa tosi herkästi alkaa pelkäämään, varsinkin jos en ole ite sitten kokoajan vieressä kertomassa minkä takia mitäkin tapahtuu...

Mäkin määrään sen verran, että meidän lapsille ei anneta pyssyjä, ei konsolipelejä joissa on väkivaltaa, eikä isommille lapsille tarkoitettuja leffoja.
Tosin muotoilisin asian kauniimmin, enkä sanoisi sitä määräillen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:

aikalailla samaa mieltä. Meillä ei edes katsota telkkaa. Kyllä niistä säännöistä voi pitää kiinni kylässäkin. Ehdottaa muuta tekemistä.

telkkarista vaan sen verran. meillä asuu naapurustossa lestadiolaisperheitä ja niiden lapset aina välillä pyörii meilläkin kylässä. kyllä mä hienotunteisuudesta nappaan telkkarin pois päältä kun ne meille tulee. lapset varmaan ite mielellään kattois joskus meillä telkkaria, mutta kun tiedän mitä mieltä heillä kotona ollaan niin haluan ihan kohtiliaisuudesta näin toimia.

vieraat on aina vieraita ja kyllä heidän "erikoisuutensa" pitää (tiettyyn rajaan asti ) ottaa huomioon. ylipäätään meillä ei lapsivieraat kattele telkkaria kuin ihan poikkeustapauksissa ja vain semmoiset vieraat, joiden vanhempien tiedän sen hyväksyvän.

Yhteistyössä