Kommentoikaas ahmijapossun päivää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sikapaska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sikapaska

Vieras
Paljonkohan kilokaloreita tästä satsista tänään:

Aamupala:

Grahampuuro, voisilmä, kaksi kuppia kahvia.

Lounas :

Kaksi perunaa, 1½ dl lihakastiketta, salaattia.

Päiväkahvit : Kahvia, mandariini, suklaalehtikeksi, pari Fazerin sinistä konvehtia.

Päivällinen:

Kaksi perunaa, kananmunakastiketta.

Ja sitten repes...

* viisi hillomunkkia
* pussillinen Missä X - karkkeja
* 1½ litraa Jaffaa (ei light)
* 4 lämmintä voileipää jossa kinkkua, tomaattia, juustoa, auraa.
* Fazerin jogurttisuklaapatukka
* mandariineja
* juustosiivuja n. 6
* mehua n. 4 dl
* jäätelöä....

ja en saa tätä loppumaan... koko ajan haen jotain suuhuni :(

Tällainen minä olen, sairas paska, lihava sika.

Viime vuonna ennätykselliset 6 kk ahmimatonta jaksoa, mikä sen sitten taas laukas, en tiedä :( paska paska paska paska paska

Sinun aamiaisesi ja lounaasi olivat liian hepposia.

Sitten päiväkahvilla elimistösi kaipasi suklaata ja sitten söit taas minimaalisen ravintoköyhän päivällisen.
Ei ihme, että meni ilta överiksi.

Lisää ruokia aamuun ja iltaan. Kasviksia, hedelmiä.
Kevyttä, mutta paljon.

Liian pienet linnun annokset aiheuttaa tuon.
Syö useammin terveellistä.

Lisää proteiinia ravintoon ja hiilareita kohtuudella. Tuo neljä perunaa ja siihen puurot ja leivät kuulostaa aika paljolta, varsinkin jos tahtoo laihtua. Protsku taas pitää kylläisenä.

Mut hei, mä ainakin olen vetänyt tuollaisia satseja kans, joskus jopa viikon putkeen. Joka päivä söinn yhdessä vaiheessa pullaa ja karkkia.. Tykkään makeasta. Mut mulla auttoi elämäntapamuutoksessa proteiinien lisääminen ja kunnon aamupala ja lounas.

Alun luettuani aloin funtsimaan, että mikä "ahmijapossu" se täällä nyt suree :) . Mutta loppu alkoi kuulostamaan jo sen verran tutulta (ilman niitä munkkeja), että perun puheeni :) .

Älä suomi itseäsi noin ankarasti :hug: Et ole mikään paska, sulla vaan on vääränlaiset syömistottumukset. Mutta niin on mullakin, että enpä ole pätevä neuvomaan. Paitsi että terveyskeskuksissahan on ravitsemusterapeutteja, et jos semmosen vastaanotolle menisit? Oon itsekin menossa, siitä se sit lähtee...

Tää on viel pientä, jos olisin ollut kotona koko päivän, olisin saattanut olla ahmimassa aamusta iltaan.

Mä tiedän "kaiken" terveellisestä ruokavaliosta, siitä kuinka usein pitäisi syödä jne.

Ja silti mä ahmin.

Se on psyykkistä, vaan en saa siihen apua.

Alkuperäinen kirjoittaja sama tääl:
Lisää proteiinia ravintoon ja hiilareita kohtuudella. Tuo neljä perunaa ja siihen puurot ja leivät kuulostaa aika paljolta, varsinkin jos tahtoo laihtua. Protsku taas pitää kylläisenä.

Mut hei, mä ainakin olen vetänyt tuollaisia satseja kans, joskus jopa viikon putkeen. Joka päivä söinn yhdessä vaiheessa pullaa ja karkkia.. Tykkään makeasta. Mut mulla auttoi elämäntapamuutoksessa proteiinien lisääminen ja kunnon aamupala ja lounas.

En mä yritä edes laihtua, se on paha vikatikki jos sitä alan ajattelemaan. Menee överiksi helposti ja siitä seuraa aina vain entistä pahempi ahmimiskierre.

pää pystyyn,koita olla ajattelematta ruokaa. keksi jotain kun se himo iskee. ahmi vaikka hedelmiä,marjoja jotain muuta kevyttä. entisenä anorektikkona tiedän ja bulimia vaiheenkin käyneenä että mitä enempi ruokaa ajattelee,sitä enempi sun tekee mieli ja sitten jos syöt aamupäivän hyvin rajoitetusti niin varmana illalla väsynä syöt ja PALJON. et ole paska!

Mä neuvoisin kanssa, että hiilarit minimiin, ja proteiinit sekä rasva kohtuudella paremmalle tolalle. Hiilareilla on se huono puoli, että ne nostavat verensokerin nopeasti, mutta myös laskevat sen yhtä nopeasti. Kun verensokeri laskee, tulee nälkä ja tekee mieli myös makeaa.

Noin käy mullekin, vaikka olen hoikka, jos en syö riittävästi oikeaa ruokaa. Aloita tuhdilla aamupalalla: pari leipää, puuroa, jogurttia, appelsiinimehua, hedelmä, syö kunnolla lounaalla (paljon proteiinia, ei hirveästi hiilareita) ja välipalaksi kans ihan reilusti hedelmiä ym. kevyttä. Päivällisellä sama homma kuin lounaalla. Et varmasti ahmi niin paljon kuin tänään, jos noudatat tota kaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja syöppö myös:
Hitto, että kuulostaa hyvälle :P... *lähtee tonkimaan herkkukätköjä*

Kuulostaa, näyttää, tuoksuu hyvälle..
Se, kun saa vähän suklaata suuhun on kuin taivaassa liitelisi. Tulee niin hyvä olo. Sitten kun olet ahminut mahasi äärimmilleen etkä kykene sohvalta liikkumaan, tulee katumus ja itseinho :(

Sehän se kun osaisi lopettaa siihen 1-2 suklaapalaan jotka oikeasti sen hyvänolontunteen tuo.

Tiedostan sen, että haen syömisellä jotain tunne-elämän juttuja, paikkaan ahdistusta sillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sama tääl:

En mä yritä edes laihtua, se on paha vikatikki jos sitä alan ajattelemaan. Menee överiksi helposti ja siitä seuraa aina vain entistä pahempi ahmimiskierre.

Ai joo, mä katoin, että tarkoitus oli laihtua. No mut enivei, protskut ja kunnon aamupala ja lounas vois auttaa hillitsemään tota, mahdollisesti. Tärkeätä on myös se, että on jotain tekemistä. Meillä on kesällä töissä aika kiirettä ja joutuu liikkumaan luonnossa paljon, pitkiä matkoja, se auttaa kesäisin mua pysymään kohtuudessa, ei ehdi ajatella syömistä. Harrastuksetkin auttavat.

Kiitos vinkeistä mutta rehellisesti sanottuna olen kuullut nuo kaikki ennestäänkin, lukenut asioista ja yrittänyt ja ... mutta se vaan tulee. Se tunne että jollain on saatava sisin täydeksi, ymmärrättekö? Kun on tyhjä olo, ahistaa.. saa hetkeksi ne ajatukset pois.

En mä sitä sano etteikö pelkällä ruokavaliolla saisi asiaa korjaantumaan, mutta se vaatii itsehillintää ja sitä mulla ei juuri nyt ole.
'
Tämä on hirveä kierre. Syön ja vihaan itseäni, lupaan parantaa tapani, olen sinut ja sitten taas... joka kerta viha syvenee. Minun pitää ensin opetalla pitämään itsestäni sen verran, että saan kunnolla motivaatiota yrittää ruokavalioremonttia.

Olen käynyt lääkärillä jos toisellakin. Yksi ehdotti Painonvartijoita, toinen ehdotti että syö vähemmän. Yhdeltä sain mielialalääkkeet.

Viime vuoden hyvä jakso johtui siitä että vaihdoin työpaikkaa joka on hirmuisen mieluinen edelleenkin ja sen jakson ajan oli se mielenkiinnon kohde joka esti ahmimasta. Työni on mukavaa ja mielenkiintoista edelleen, mutta nyt olen alkanut jälleen ahmimaan syystä jota en keksi millään koska elämä on kuitenkin melko tasapainossa nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Mulla ratkaisu tuohon ahmimiseen on, että sä et hilaa kotiisi munkkeja, limuu yms.
Auttaa ainakin minuun, en lähde herkkujen takia kauppaan.

No, mä lähden.

Olen niin sairas että lähden vaikka 12km päähän huoltoasemalle herkkujen hakuun jos muut kaupat on jo kiinni.

Olen niin sairas, että minua hävettää ostaa herkkuja lähikaupastani. Siksi käyn joskus useissa kaupoissa ostamassa saaliini, ettei kukaan huomaisi sitä määrää mitä ostan. Toinen vaihtoehto on ajaa saaliita hakemaan toiseen kaupunkiin.

Niin sairas minä olen :(

Kuulostaa tutulta. monta vuotta tuollaista ja sitten se meni ohi (toistaiseksi?) itsestään, kun elämän solmut selvisivät.
Jälkeenpäin näen selvästi, että kyseessä oli reaktio Burn outiin, pettymyksiin, pelkoihin. En osannut niihin hakea apua, olin niin pihalla ja kova suoritus päällä. Ja neuvoiksi sain aina: syö useammin, syö kunnon ruokaa jne, ja se loukkasi sillä toivoin että joku olisi osannut auttaa oikeaa hätääni.
Voi olla että haluat paeta jotakin, tai muuten rangaista itseäsi. Kannattaa hakea apua, muuten voi mennä monta vuotta hukkaan.
Halaus!

Uusimmat

Yhteistyössä