Kondylooma, maailmanloppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sehän siinä onki että kertoo heti - kyllä minä oon kertonu. Kyllä kypsä ihminen tajuaa että on maailma täynnä herpeksiä ja hpv viruksia jotka asuvat ihmisessä vaikka tautina/oireena olisikin nujerrettu niin mahdollisuus aktivoitumiseen on. Mitä sitten? Syyllistä on monesti mahdoton saada edes kiinni, itäminen ja aktivoituminen voi kestää vuosia.. itse tiedän keneltä sain, olin nuori ja typerä ja olen kertonut kaikille sen jälkeen tulleille kumppaneille tylysti enstreffeillä jo - tosin ei sitä tarvitse niin töksäyttää että hei mulla on visvasyylä alappa vaan mun kans kimppaan! - vaan mä kerroin ihan rehellisesti että papakokeessa on ollut solumuutoksia ja löytynyt hpv ja olen koepaloissakin aikanaan käynyt ja seurannassa ollut ja ajoittain kun kehon vastustuskyky alenee niin näppylä voi näkyä - ja että kannat ainakin jatkossa vaikket oireilisikaan jos minun kanssani olet. Ei ole yksikään arkaillut tämän asian takia, ja olen ollut melko aktiivinen juoksija sitten myöhemmässä vaiheessa. Kun tapasin sitten sen oikean niin sama setti vaan kylmästi - ja nykyään ajoittan myös miehellä on rykelmiä mutta ne poistuvat itsekseen, jos ei poistu niin ei kun lääkäriin ja penslausliuos mukaan. Lapsia meillä on että ei se sitä estä ja vaikka kuulutin neuvolassa tätä kondyloomaa ja hpv virusta ei asian vuoksi koskaan tapahtunut mitään seurantaa tai kerrottu mistään riskeistä mitä se olisi voinut aiheuttaa, en tiedä onko jotain sellaisia? papa ollut puhdas kyllä jo lähes 10v.

Mulle tuli tää ilmi joukkotarkastuksessa t:ssa ja sinne menen puolen vuode päästä. Lekuri sanoi että ollut mulla jo kauan, mietin että tieto lisää tuskaa. Jos en olis mennyt koko virus olis saattanut poistua jo seuraavaan kertaan

nostetaas kertaallee. Mä en ole oikein sinut asian kanssa, perjantaiksi sain ajan tk:hon gynelle, perjantainahan kävin jo yksityisellä. Tuntuu kun tämä olisi joku viiva elämässäni, aika ennen ja jälkeen tämän asian. Tunnen itseni niin huonoksi ja mietin miten koskaan voin saada enää parisuhdetta. Huokaus ;(
ap

nostetaas kertaallee. Mä en ole oikein sinut asian kanssa, perjantaiksi sain ajan tk:hon gynelle, perjantainahan kävin jo yksityisellä. Tuntuu kun tämä olisi joku viiva elämässäni, aika ennen ja jälkeen tämän asian. Tunnen itseni niin huonoksi ja mietin miten koskaan voin saada enää parisuhdetta. Huokaus ;(
ap

Hääh :D rauhoitu nyt hyvä nainen.

Miksi tunnet itsesi huonoksi? Sinähän sairastuit. Tunnetko syyllisyyttä flunssastakin?

sukupuolitaudin saaminen on aina kriisi, erityisesti jos kyseessä virus jota ei saa parannettua antibiooteilla. Aika auttaa, kun asian saa itselleen selväksi, ei se enää ole niin suuri asia, vaan sairaus siinä missä mikä tahansa muukin. Asian hyväksyy ja tekee minkä pystyy sairauden seurannan ja hoidon suhteen. Siinä se, elämä ei lopu siihen (ei edes parisuhde-elämä). Se on eniten se sukupuolitaudin stigma joka asian tekee vaikeaksi, tuskin olisi niin suuri kriisi saada tietää esim.solumuutoksista kohdunkaulalla jos ei olisi tiedossa sen olevan juuri hpv joka luokitellaan (ilmeisesti vielä) sukupuolitaudiksi. Sp-tauti ei tee likaiseksi, kyseessä on vain virus sairaus, jonka kuka tahansa seksuaalisesti aktiivinen ihminen voi saada. Ei se loppujen lopuksi niin iso asia ole, miltä se nyt tuntuu. Ja hpv mikä ei aiheuta näkyviä limakalvomuutoksia kaikenlisäksi on lähinnä naisille haitallinen syöpäriskin takia, niin fiksu mies ei sen takia rakastamaansa naista jätä. Kaikenlisäksi hpv on hyvin yleinen, muistaakseni hpv kantajia on n.20-30 prosenttia aikuisväestöstä, ja tämä vain todetut tapaukset. Ettet ole yksin asian kanssa myöskään.

Mä ilmoitin uudelle miehelle että tällänen tauti on ja kerroin sen verran taustaa kun näin tarpeelliseksi. Hänelle asia oli ihan ok, eikä hätkähtänyt. Mulla on ollut seksiä 2 eri miehen kanssa ja kondylooman sain siis exältä oltuamme yhdessä lähes 10 v. Ei kohdyloomassa ole hävettävää, virus siinä missä muutkin virukset.

Kondylooman hoidosta - https://euroclinix.net Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. Kuten ensimmäinen kommentoija jo totesi, Aldaraa siis kuuluu levittää vain syylien päälle, ei koko ihoalueelle. Jos sitä levittää koko alueelle, voi se tosiaan aiheuttaa melkoista polttelua.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä