Kondyloomasta - onko mies pettänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apua!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apua!"

Vieras
Sain tulokset kohdunkaulan näppylän näytepalasta; kysessä on litteä kondylooma. Vielä 3 vuotta sitten otetussa PAPA-kokeessa ei kondyloomaa tai mitään muutoksia näkynyt.

Olen elänyt parisuhteessa 4 vuotta ja kysymys kuuluukin, että olisiko papilloomavirus (aiheuttaa kondylooman) näkynyt PAPAssa jo 3 vuotta sitten vai onko mieheni käynyt vieraissa tämän kolmen vuoden sisällä?

Mulla oli synnytyksen jälkitarkastuksessa papilloomavirus papassa. TIEDÄN varmaksi, että kumpikin oli ollut uskollisia 3,5 vuotta mitä suhde oli siihen mennessä kestänyt. Lääkäri sanoi, että voi ilmestyä vuosienkin päästä. Sen jälkeen kaikki kontrollit olleet puhtaat ja miehellä ei mitään eli luulen sen olevan mun entisen elämän peruja. Olin käynyt tuossa välissäkin papassa.

Itse käydessäni gynekologilla useampi vuosi sitten, gyne totesi että näyttää siltä kuin minulla olisi kondyloomaa. Suorastaan puhisin ja puhkuin että ei varmasti ole kun kummatkin miehen kanssa ollaan toisemme ensimmäisiä partnereita. Tähän gyne totesi että vauva voi saada kondylooman synnytyksen yhteydessä, ja se voi olla piilevänä vuosikaudet.

[QUOTE="kukkuu";29739890]Itse käydessäni gynekologilla useampi vuosi sitten, gyne totesi että näyttää siltä kuin minulla olisi kondyloomaa. Suorastaan puhisin ja puhkuin että ei varmasti ole kun kummatkin miehen kanssa ollaan toisemme ensimmäisiä partnereita. Tähän gyne totesi että vauva voi saada kondylooman synnytyksen yhteydessä, ja se voi olla piilevänä vuosikaudet.[/QUOTE]

Synnytyksen yhteydessä kondylooma tarttuu vauvan silmiin tai muualle iholle, ei kohdunkaulaan.

Kondylooma kohdunkaulassa tulee aina yhdynnästä.

[QUOTE="vieras.";29739910]Synnytyksen yhteydessä kondylooma tarttuu vauvan silmiin tai muualle iholle, ei kohdunkaulaan.

Kondylooma kohdunkaulassa tulee aina yhdynnästä.[/QUOTE]

Väliäkö sillä on mitä kautta virus ihmiseen tarttuu, jos on tarttuakseen? En nyt kovin heti gynekologiakaan menisi epäilemään.

[QUOTE="kukkuu";29739929]Väliäkö sillä on mitä kautta virus ihmiseen tarttuu, jos on tarttuakseen? En nyt kovin heti gynekologiakaan menisi epäilemään.[/QUOTE]

Kondylooma on paikallinen tartunta joka ei vaella kehossa vaan siirtyy kohdunkaulaan vain peniksen kautta.

Normaalisti virus ei siirry omasta suusta omaan vaginaan (tai toisin päin) edes peniksen kuljettamana koska tartunta antaa immuniteetin.

[QUOTE="vieras.";29739910]Synnytyksen yhteydessä kondylooma tarttuu vauvan silmiin tai muualle iholle, ei kohdunkaulaan.

Kondylooma kohdunkaulassa tulee aina yhdynnästä.[/QUOTE]

Synnytyksessä kondylooma voi tarttua poikavauvan kikkeliin. Tällainen mies on synnynnäinen syövänlevittäjä.

Kondylooma voi tosiaan olla elimistössä piilevänä useita vuosia. itsellä aikoinaan papassa se myös löytyi. Nykyäänhän tyttölapset voi saada rokotuksen sitä vastaan.

Yhteistyössä