Kontrolliva puoliso

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täyspönttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täyspönttö

Vieras
Asun ja elän perhe-elämää ihmisen kanssa, jolla on valta halu kontroloida tekemisiäni ja tekemättä jättämisiäni. Vaikuttaa siltä, että minun pitäisi saada hyväksyntä häneltä kaikille asioille, joista ole kiinnostunut tai joita aion tehdä tai teen. Tämän lisäksi hän antaa ymmärtää suusanallisesti, etten ole hyvä missään millään muotoa. Hän kyseenalaistaa kaiken minussa.
Enkä todellakaan usko, että hän enää edes rakastaa minua. Se ei ainakaan enää näy eikä tunnu missään eikä mitenkään.
Narsistin kriteereitä hän ei täytä. Onko kyse vain huonosta itsetunnosta vai mikä hitto on tällaisen käytöksen takana.

Ja mikä meitä enää sitten yhdistää, jumalaton velkataakka ja yhteiset lapset. Ja huono parisuhde.

Älä anna puolison tallata itseäsi, vaan tee omaa elämääsi koskevat päätökset itse. Jos hän ei sitä kestä, niin ei kannata sellaisen kanssa elää. Syytä en osaa sanoa, miksi noin käyttäytyy, mutta syystä riippumatta, elä itse oma elämäsi oman tahtosi mukaan.

Minulla OLI sama tilanne. Otin eron ja n. vuoden sinkkuilun jälkeen löysin nykyisen mieheni.
Sanoin ex-miehelle usein, että olen yli 18v ja en tarvitse häneltä lupaa, jos aion kahvit juoda likkakaverin kanssa (kun mitään muita suunnitelmia sille päivälle meillä ei ollut). Silti hän yritti hallita, kontroloida jne.

Tuossa on tasan kaksi mahdollisuutta. Joko erota tai sitten ottaa vain henkisesti etäisyyttä, vaikka parisuhteessa edelleen olisi. Kunhan saat edes henkisesti etäisyyttä, niin voit alkaa elämään omaa elämääsi, eikä toisen arvostelu/kontrollointi enää vaikuta sinuun niin vahvasti. Toisella on vain ja ainoastaan niin paljon valtaa sinua kohtaan mitä itse annat hänelle. Ota siis oma "valtasi" takaisin itsellesi!

Yhteistyössä