Korkea kipukynnys ja säännölliset supparit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oisko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oisko?

Vieras
Nyt rv 39 ja on n.2 tuntia tullu kelloteltua suppareita, ovat n.10min välein. Nää ei ole kipeitä, lähinnä alaselässä on sellasta poltemaista tuntoa joka välillä voimistuu. Mahassa supistukset tuntuu lähinnä kiristykseltä navan kohdalla. Tuo poltemainen tunne selässä on siis kokoajan, mutta saattaa voimistua supistuksen aikana.

Kipukynnys mulla on aika korkea ollut aina, hyvin olen sietänyt liitoskivutkin ja ongelmitta kävellyt reippaasti vihlomisista huolimatta.

Soittelisko synnärille kohta puoleen vai katsonko tiheneekö ja voimistuuko nämä tästä?

Ensimäistä odotan siksi kyselen vähän mielipiteitä, kun ei ole tästä aikaisempaa kokemusta :)

VAikka sulla olis kuinka korkea kipukynnys niin ihan oikeesti sitten kun on niitä suppareita, et nyt se kohta tulee niin silloin se TUNTUU eikä vaan polttele :) mutta soita toki sinne synnärille, siksi ne siellä on et sieltä voi kysyä :D Ekan kanssa ei oikein osaa tietää, et mitä pitäis tietää. Onnea :heart:

Voithan soitella synnärille, mutta luulen, että sitten kun oikeasti kivut on sitä luokkaa, että paikat aukeaa, niin huomaat eron! Mene lämpimään suihkuun ja olet siellä jonkun aikaa, niin yleensä silloin huomaa, jotta kiihtyykö vai laimeneeko supistusten teho..

Mulla meni niin, että supistuskäyrät näytti että synnytys on käynnissä. Itse en tuntenut mitään, en edes pientä kipua. Mutta niin vaan lääkäri sanoi, että nyt jäät tänne koska synnytys on käynnissä.

Ei korkea kipukynnys tarkoita ettei tunne sitä kipua. Mulla on ja siinä vaiheessa kun suparit alkoi ei ollut epäilystäkään. Helkutin kipeää teki. Korkea kipukynnys tarkoittaa, että sitä vain kestää paremmin. Ei ole hieno asia muuten. Useimmat keksivät kun on pienemmät kivut niin selittävät sitten ylpeänä korkeaa kipukynnystään. :D Vaikka ollut esim kivuttomampi synnytys. :D

Mulla alkoi tulla synnytyspäivänä juuri tuollaisia tuntemuksia, mutta tiheämmin, noin 3-4 minuutin välein. Kolme tuntia kuulostelin, sitten olo alkoi olla niin tuskainen, että lähdettiin sairaalaan. Olin 10 cm auki.

[QUOTE="myy";29257556]VAikka sulla olis kuinka korkea kipukynnys niin ihan oikeesti sitten kun on niitä suppareita, et nyt se kohta tulee niin silloin se TUNTUU eikä vaan polttele :) mutta soita toki sinne synnärille, siksi ne siellä on et sieltä voi kysyä :D Ekan kanssa ei oikein osaa tietää, et mitä pitäis tietää. Onnea :heart:[/QUOTE]

Eipä se mene kyllä ihanan noinkaan. Mulla takana kaksi hyvin erilaista synnytystä. Eka käynnistetty ja oli yhtä hirveää helvettiä. Toka lähti itsekseen vesien menolla ja mä vielä synnytyksen jälkeen ihmettelen tässäkö se oli. Päivän oli menkka jomottelua ja lopussa valehtelematta alle kymmenen napakkaa polttoa ja alkoi ponnistuttaa. Ja todella jaksan vielä nyt neljän vuodenkin päästä ihmetellä siinäkö se oli. Mutta pakkohans e on uskoa kun elävä todiste nukkuu sängyssään tyytyväisenä.

Ei mullakaan ensimmäinen synnytys pahentunut suuntaan tai toiseen, supistukset oli aika laimeita varmaankin ja sitten lapsi oli jo ulkona. Synnytyksen kesto 10h lapsivesien menosta ja supistukset alkoi vesien menosta 30min kuluttua.
Ja luomusynnytys oli.

Niin ja mulla on KORKEA kipukynnys.

Noh toisen lapsen kohdalla. Synnytys starttasi kans lapsivesien menolla ja supistuksetkin tuntu olevan samanlaisia...kunnes alkoi se kunnon avautumisvaihe joka toisessa synnytyksessä kävi luonnollisesti nopeammin. Supistukset oli jotain niin helvettiä etten edes tiedä..., jotain suolestamisen ja mahaan ammuskelin väliltä tuntuvaa.
Että se siitä korkeesta kipukynnyksestä :) Ei sillä synnytyksen kans oo mitään tekemistä. Sen sijaan sanoisin et synnytykset on erilaisia ja kannattaa toimia omien tuntemusten mukaan.

Esikoinen olis saattanu syntyä kotiin jos olisin jäänyt odottamaan sitä kätilöidenkin mainostamaa kipua "jossa puret ovenkahvaa ja puhut hepreaa ja TIEDÄT että on aika lähteä synnärille" paskat.

Mutta toisen lapsen kohdalla kohtasin juuri sen kivun.

Yhteistyössä