Korkea syke rv 12+0

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minna-73

Jäsen
02.03.2005
61
0
6
Olin tänään menossa jumppaan ja kun istuin autossa sykemittari päällä huomasin että syke oli pelkästä istumisesta n.90-115 :o Järkytyin, sillä normaalisti siinä tilanteessa se on n. 70-80 (lepopulssi mulla n. 60). Voiko näin aikaiset raskausviikot vaikuttaa??

Huomaan muutenkin että hengästyn pienimmästä, portaiden kävely laittaa puuskuttamaan, tunnen sydämen lyönnit helpommin jne. Onkohan normaalia?

Hb oli pari viikkoa sitten 117, eli alarajoilla mutta ei paha.

Menin sitten kuitenkin jumppaan, tein vähän omassa tahdissa jolloin syke ei noussut yli 130. Tuntuu vaan oudolta että syke oli melkein sama jumpassa kun autossa istuen...Nyt jälkeenpäin se on ollut siinä 75-100 paikkeilla, riippuu istunko paikallani vai liikunko huoneesta toiseen.

Onko syytä huoleen?

jännittäminenhän nostaa sykettä ja jos jotain sillon autossa stressasit mut et tiedostanu tms. ja nyt voi nostaa sykettä ku oot huolissas. ja kyllä mulla syke on korkeempi nyt ku ei raskaana, en oo mitannu mut tunnen sen kyllä ja tosiaan hengästyn herkemmin ja välillä pitää melkeen haukkoa happea. onhan tää raskaus elimistölle aika rasitus kun veren määräki lisääntyy yms. mut jos huolestuttaa ni kannattaahan asiasta kysästä neuvolasta niin saat ainaki mielenrauhan.

Mulla on ollu koko raskauden ajan normaalia korkeampi syke, ihan tuolla samoissa lukemissa kun mitä kirjoitit. Kaikki on kuitenkin ollut ok, ja esim verenpaine ollut ihan normaaleissa (matalissa) lukemissa. Ja varsinkin alussa huomasin ihan tuota samaa helposti hengästymistä jne, mutta tilanne joko tasoittui jossain vaiheessa tai sitten siihen tottui.

Viikkoja on nyt 38+2 ja vieläkin käyn lenkillä, fillaroimassa jne. Vauhti tietenkin olon mukaan, sykemittari ranteessa ja syke alle 140.

Mulla kanssa ollut nyt melkein koko raskauden korkeampi syke, ja välillä ihan kauheen kovaa sydän pamppailee :| Varsinkin kun hb laski aika kovasti, niin sillon mun syke oli korkeimmillaan (hb 102). Nyt oon syönyt parisen viikkoa rautaa, ja vähän on sykekkin tasaantunut. Tosin välillä vieläkin tulee semmosia "kohtauksia". Elikkäs kai se on normaalia raskaana ollessa :) Vaikka ikävä vaiva onkin..

Kiitos vastauksista! Tämä on vaan niin inhottava vaiva, koska kuulostelen sykettä koko ajan, olen jännitystilassa ja se ei tietenkään edesauta ollenkaan. Öisin kun nousen ylös vessaan, nousee syke kun olisin juoksemassa ja koen tämä hyvin ahdistavana. Tunnen muutenkin sykkeen paikalla ollessa ja myös liikkeessä. Pelottaa että väsymys ja syke on merkki jostain vakavasta..

Yhteistyössä