?
?
Vieras
Minulla mitattiin eilen neuvolassa ensimmäistä kertaa todella korkea verenpaine: Kolme mittausta, jotka kaikki olivat 130-150/100-106. Tämän jälkeen lähdinkin suoraan sairaalaan, jossa otettiin vauvasta käyrää ja minusta verikokeita. Lääkäri myös ultrasi ja totesi, että napavirtaukset ovat hyvät ja vauva hyvin kasvanut. Jäin sitten sairaalaan yön yli tarkkailuun ja aamulla ennen ylösnousemista mitattiin uudelleen paineet, jotka olivat nyt 137/87 ja kun vauvan käyrä näytti hyvältä ja kaikki verikokeet ja pissa olivat puhtaita, niin minut lähetettiin kotiin saatteena vain, että normaalit neuvolakontrollit riittää. Aloin kuitenkin miettimään tätä kun edellisen illan lääkäri oli sanonut, ettei ainakaan yötä vasten käynnistetä ja yhtä äkkiä ei tarvitakkaan edes normaalia tarkempaa seurantaa. Viikkoja minulla kuitenkin on jo 39+4. Onko muilla kokemusta samasta myöhäisillä viikoilla, onko todella niin että ei seurata eikä aleta käynnistelemään? Huoli on nyt kova vauvan voinnista...
Voiko verenpaineeseen vaikuttaa nämä lämpimät kelit ja se että eilen minulla oli todella paljon turvotusta ja kuuma ja todella huono päivä?
Voiko verenpaineeseen vaikuttaa nämä lämpimät kelit ja se että eilen minulla oli todella paljon turvotusta ja kuuma ja todella huono päivä?