Koronan vähättelijät ja hysterisoijat: seurataan Tanskaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 933
19 190
113
Pulinat pois ja lopetetaan väittely.

Tanskassa on kakarat (sori, lapsukaiset, simasuut, silkohapset) palanneet 2 viikkoa sitten kouluun.
Ja muistaakseni siellä yhtä hyvä lähtötilanne kouluun palaamisen aikoihin koronan suhteen, kuin Suomessa alkaa olla.

Korona joko lähtee leviämään siellä, tai sit koulujen avaamisella ei oo isompaa vaikutusta. 13.päivä heidän tilanteensa on jo selvillä.

Yle teki kyslyn johon vastanneista vanhemmista 70 prosenttia kertoi pitävänsä lapset kotona vaikka koulut avattaisiinkin.
Tanskassa tapahtui sama ja suurin osa vanhemmista kieltäytyi lähettämästä lapsia kouluun, joten alhaiset tartuntaluvut tanskassa johtuvat pienistä oppilasmääristä.

Yle teki kyslyn johon vastanneista vanhemmista 70 prosenttia kertoi pitävänsä lapset kotona vaikka koulut avattaisiinkin.
Tanskassa tapahtui sama ja suurin osa vanhemmista kieltäytyi lähettämästä lapsia kouluun, joten alhaiset tartuntaluvut tanskassa johtuvat pienistä oppilasmääristä.

Nyt yhdistelet asioita kyl ihmeellisesti.

Jutussa sanottiin "thousands" kun puhuttiin äideistä. Ei tarkoita vielä puoliakaan Tanskan koululaisten äideistä. Kaukana Suomen 70 %:sta.

Sen sijaan, jos ajatellaan tieteellistä tutkimusta, niin se Tanskassa koulussa oleva porukka kelpaa jo oikein kattavan terveystutkimuksen otannaksi. Jos he pysyvät terveinä, niin ei se karanteeniporukka lisänä sitä lukemaa keikauta.

Luitko mitä se tutkija sanoi? Sanoi että ymmärtää kieltäytyjä-mammoja, mutta:vaikka Ruotsissa on korona riehunut, niin tenavat EIVÄT ole niitä jotka sitä levittää.

But any new infections would be unproblematic in an age group “where few fall ill, and those who do won’t get very sick”.

Looking at neighbouring Sweden, which has kept schools open without a drastic rise in infections, children also appeared not to be a major driver for transmission of the virus, he said.

Tenavat ei levitä virusta? Mutta onhan kouluissa myös henkilökuntaa. Itse olen ollut myös koko ajan töissä mutta ei mun työpisteellä ole kuin kolme ihmistä. Taulotilassa istutaan joka toisella tuolilla ja ruokatauot on venytetty pitkil päivää. Miten kouluruokailu? Miten opettajanhuone?
Kaksi viikkoa, 11 koulupäivää. Mlksi vaivautua sen takia enää?

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ei niin mitään järkeä lähteä avaamaan kouluja v a i n 11 päivän takia. Etäkouluilu toimii hyvin alun jälkeen, antaa mennä samalla tyylillä loppuunkin, jotta saadaan lukuvuosi päätökseen. Katsotaan koulunkäynti kouluissa uudestaan kesäloman jälkeen.

• Tykkää
Ne päätökset pitää tehdä jo nyt, jos aiotaan avata parin viikon päästä, ei sitä ehditä seurailemaan siihen saakka. Tai ehkä viikon verran ehtisi. Koko koneisto pitää saada käyntiin, henkilökunta on sijoitettuna muualle muihin hommiin ja ruokatilaukset yms ei samantien tule perille.

Laitatko aloittaja omat kersasi kouluun, jos se vielä avataan tänä keväänä?
Oon mä noita jo valmistanu kouluunpaluuseen.
Tietty jos siellä on joku 1 oppilas vaan, niin en tiedä laitetaanko sitten nuo kouluun. Niin sosiaalinen tuo poika ei oo, että viettäis jonkun tytön kans 2 viikkoa, vaikka se varmasti ois hauskaakin.

11:n päivän takia laittamaan lapset kouluun?
EI MITÄÄN JÄRKEÄ.

Se 11 päivää ei auta millään tavalla sosiaalisissa kontakteissa, mahdollisesti kaltoin kohdeltuja lapsia, ei ketään.

Miten kuvittelevat esim. 700:n oppilaan koulun tarjoavan puitteet puolentoista metrin turvaväleihin?
Pienemmässäkin koulussa mahdottomuus.

Li Andersson ja Vihreät tuota asiaa vouhottaa hirveesti hallituksessa nyt..
Ärsytti senKIN takia kuunnella Anderssonin sönkötyksiä aamulla huomenta suomessa, kun selitti kuinka päätös ja _vastuu_koulujen avaamisesta ja seurauksista kuuluu terveysviranomaisille ja ettei hallitus voi muuta kuin tehdä heidän päätösten mukaan, tai muuten rikotaan lakia.

Kiva homma, ämmä haluaa testata miten käy, kun koulut avataan muutamaksi viikoksi ja siirtää vastuun samalla muille jo etukäteen.

Niin ja mitään varmaa tutkimustahan ei ole siitä, etteikö lapset levitä koronaa.
Onhan Suomessakin tapauksia ollut, missä perheessä sairastui lapsi ensiksi ja lapsen perässä muu perhe, koska lääkärit eivät suostuneet eristämään muuta perhettä.
Se ettei tauti tartu lapsiin kovasti, ei meinaa etteikö se voi tarttua lapsista aikuisiin pahana...ihan tyhmää lähteä avaamaan kouluja parin viikon takia ja vedota siihen, että lapset ahdistuu..no entäs sitten kesälomalla, eivätkö muka sillon ahdistu??

Tanskassa on käytössä järeät turvatoimet kouluissa, esim. turvavälit, pienet ryhmät, ruokailu toteutetaan ulkona, kädet pestään kahden tunnin välein, riskialttiit pinnat desinfioidaan kaksi kertaa päivässä, merkatut reitit, suurin osa päivästä ulkona, jne. Eilen suomalaiset lastenlääkärit suosittelivat, että opettajien kontaktit toisiinsa on minimoitava, käsihygieniaa tehostettava ja koko koulun kokoontumiset kuten kevätjuhlat peruttava. Ja jos joku alkaa oireilla, hänen on pysyttävä poissa koulusta. Aikamoinen ero.

• Tykkää
Tenavat ei levitä virusta? Mutta onhan kouluissa myös henkilökuntaa. Itse olen ollut myös koko ajan töissä mutta ei mun työpisteellä ole kuin kolme ihmistä. Taulotilassa istutaan joka toisella tuolilla ja ruokatauot on venytetty pitkil päivää. Miten kouluruokailu? Miten opettajanhuone?
Kaksi viikkoa, 11 koulupäivää. Mlksi vaivautua sen takia enää?

Niinpä. Mä en joka tapauksessa laita omiani enää kouluun ennen syksyä, yksi riskiryhmässä.

Li Andersson ja Vihreät tuota asiaa vouhottaa hirveesti hallituksessa nyt..
Ärsytti senKIN takia kuunnella Anderssonin sönkötyksiä aamulla huomenta suomessa, kun selitti kuinka päätös ja _vastuu_koulujen avaamisesta ja seurauksista kuuluu terveysviranomaisille ja ettei hallitus voi muuta kuin tehdä heidän päätösten mukaan, tai muuten rikotaan lakia.

Kiva homma, ämmä haluaa testata miten käy, kun koulut avataan muutamaksi viikoksi ja siirtää vastuun samalla muille jo etukäteen.

Niin ja mitään varmaa tutkimustahan ei ole siitä, etteikö lapset levitä koronaa.
Onhan Suomessakin tapauksia ollut, missä perheessä sairastui lapsi ensiksi ja lapsen perässä muu perhe, koska lääkärit eivät suostuneet eristämään muuta perhettä.
Se ettei tauti tartu lapsiin kovasti, ei meinaa etteikö se voi tarttua lapsista aikuisiin pahana...ihan tyhmää lähteä avaamaan kouluja parin viikon takia ja vedota siihen, että lapset ahdistuu..no entäs sitten kesälomalla, eivätkö muka sillon ahdistu??
No....kun se korona ei oo Tanskassa lähteny uudelleen riehumaan koulujen avaamisen takia.

Ihan kuin ihmiset ois pettyneitä hyviin koronauutisiin?

No....kun se korona ei oo Tanskassa lähteny uudelleen riehumaan koulujen avaamisen takia.

Ihan kuin ihmiset ois pettyneitä hyviin koronauutisiin?
No eihän ole pettynyt, älä nyt vääristele??:(
Mutta kun Suomessa ei toimita samalla lailla, vai meinaatko että tämän aloituksen takia Suomi alkaa toimia Tanskan malliin???
Herttinen sentään, säähän saat kohta noobelin rauhanpalkinnon ja sitte kutsut kyllä meiät kaikki kakkukahveille!!!!:o:o

• Haha
Reactions: Echo
No eihän ole pettynyt, älä nyt vääristele??:(
Mutta kun Suomessa ei toimita samalla lailla, vai meinaatko että tämän aloituksen takia Suomi alkaa toimia Tanskan malliin???
Herttinen sentään, säähän saat kohta noobelin rauhanpalkinnon ja sitte kutsut kyllä meiät kaikki kakkukahveille!!!!:o:o
Mistä mä noopelin rauhanpalkinnon saisin, mähän tykkään tapella? :unsure:

"...imätsin ool tö piipöl..."

Miettikääs oikeesti sitä lapsiryhmää joka levittää yleensä kaikkia basillit valonnopeudella: päiväkotilapset.
Nyt kuitenki Uudellamaalla on ihan kourallinen koronatapauksia niillä.

Sama on mm.Ruotsissa ja Islannissa, jossa on tutkittu monia ikäryhmiä.

Yhteistyössä