Köröttelin toistä kotiin 30 km/h vauhtia, ja jonkun mielestä ajoin liian hiljaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuzieQ.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuzieQ.

Aktiivinen jäsen
06.07.2012
2 158
2
36
...mutta minulla ei ollut mihinkään kiire. Takanaoleva auto ajoi melkein puskurissa kiinni, kunnes kiihdytti kunnolla ja ohitti, mulkaisi pahasti ohittaessaan.

Seuraavan mutkan jälkeen näin poliisin tutkan, ja siellähän tämä kiireinen ohittaja oli pikavoittoa saamassa, tiellä kun oli nopeusrajoitus tuon 30 km/h, ilmeisesti hän ei sitä tiennyt, eikä nähnyt kylttejä. minä tieson.

Ja vaikken varsinaisesti vahingoniloinen yleensä olekaan, nyt täytyy sanoa että pieni hymy kipaisi huulilla. :saint:

Viimeksi muokattu:
Ihan ok ajaa rajoituksen mukaan.

Jos taas teet tuota 40+ km/h-alueella, hermostun takuulla perässäsi.

Jos lisäksi vielä ajelet suojateiden ohi päästämättä jalankulkijoita ensin, ohitat sen eteen pysähtyneen auton pysähtymättä itse, ryhmityt kääntyessäsi vastakkaiseen reunaan jne. olet varmaankin Hämeenlinnasta.

Terv. nimim. "Hihat palaa justiinsa"

:kieh:

huoh.. ja vieras: siis isllä tiellä oli nopeusrajoitus 30 km / h... itsekin aina toivon että ne ylimopeutta ajaa haluavat persessä roikkujat menis ohi oikein kovaa ja joutuisivat tutkaan, valitettavasti niitä tutkia on aivan liian vähän.

[QUOTE="vieras";27017502]Eri asia noudattaa liikennesääntöjä ja ajaa siksi hiljaa, kuin körötellä muiden tukkeena, jolloin liikenne ei suju.[/QUOTE]

Niin, siis körötellä muiden tukkeena ja saada ylinopeussakot itsekin?

Mikä teitä vaivaa? Mieluummin saatte sakot kuin olette tientukkona, jos kaikki muut haluaa ajaa ylinopeutta?

Joku pari vk sitten ajoin yhtä tietä jossa oli rajoitus 70km/h. Ajoin n. 72-74km/h, ja olin ihan totaalisen tien tukkeena. Kuitenkin kun vähän ajan päästä oli tutka, olin ainoita jotka eivät jääneet kiinni ylinopeudesta.

Miksi rajoitusten mukaan ajaminen on pahempi kuin tutkaan jääminen?Tai ehkä sitten tuollainen 85e ei ole kovinkaan suuri raha monelle...

Kukaan ei ole saanut sakkoja ajettuaan 30 rajoituksella 40 km/h.

No kyllä on saanut. Riippuuko sitten paikkakunnasta, en tiedä, mutta meilläpäin saa kyllä. Automaattitutka myös välähtää jo jos ylinopeutta on se 10 km/h, ja sakko tulee perässä.

itse en ole saanut kuin yhdet sakot, mutta tuon verran juuri oli ylinopeutta. siksi pyrin ajamaan vain 2-5 km/h ylinopeutta, rajoituksesta riippumatta. Alinopeutta en aja ikinä. Tai no, ajan kyllä tietty ruuhkissa useinkin, kun ei pääse lujempaa. :D

• Tykkää
Reactions: Lex
Kerrotko puolestasi, mitä kiusaamista on ajaa kolmen kympin alueella mittarinopeutta 32-33 km/h? Paljonko siinä sinun mielestäsi pitäisi olla vauhtia?

No ok.

En ole vielä eläissäni nähnyt 30 rajoituskylttiä, joten en tiedä millaisiin paikkoihin niitä laitetaan. Esim. joku torialue voisi olla ok, mutta siellä on jo muutenkin 10 kilometrin rajoitus

Liikenne ei ole paikka, jossa pitää kiusata toisia. Siellä pitää olla nätisti kaikkien turvallisuus huomioiden

Voisitko perustella miten minä en huomioinut muiden turvallisuutta, kun ajoin 30 km/h nopeusrajoitusalueella 32-33km/ h? Kyllä se liikenteen vaarantaja oli kuule se ylinopeuden ajaja, en minä. Hän ajoi ohituksensa jälkeen ainakin 50 km/h eli noin 20 km/h ylinopeutta, siitä tulee jo tuntuvat sakot.

Ei voi kuin ihmetellä näitä vastauksia taasen...:laugh:

No ok.

En ole vielä eläissäni nähnyt 30 rajoituskylttiä, joten en tiedä millaisiin paikkoihin niitä laitetaan. Esim. joku torialue voisi olla ok, mutta siellä on jo muutenkin 10 kilometrin rajoitus

Mun matkani varrella päivittäin.
Kyseessä päättyvä katu asuinalueella, jonka varrella mm. päiväkoti ja koulu, risteäviä katuja molempiin suuntiin.

No ok.

Eli et ole Helsingissä käynyt? Työmatkani on aika tarkalleen 6 km, ja noin 2,5 km on 30 km/h aluetta ja loppumatka 40 km/h aluetta. Tämä jälkimmäinen on ihan suoraa, leveää asfalttitietä. Vaikka siellä ajaisi keskellä yötä, pitää ajaa rajoitusten mukaan, koska muuten tulee sakot, se on vaan fakta.Kieltämättä tuo vauhti tuntuu aika hiljaiselta silloin. =)

No ok.

Jutuistasi päätellen et paljon mitään muutakaan. Kolmekymppiä on varsin usein pientaloalueille johtavilla kokoojateillä. Ja tuosta 40-->48 km/h sakoista: tuo on aikamoinen prosentuaalinen ylitys, josta varmasti napsuu sinullekin sakko, jos tutkan eteen osut.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Mun mielestä myös alinopeudesta pitäis alkaa sakottamaan, vaikkei ap. nyt alinopeutta ajanutkaan, mutta siis ihan yleisellä tasolla, esim jo 10km/h alinopeudesta vaan sakko kouraan, liikenne ei ole sujuvaa, jos joku sunnuntai autoilija köröttelee kuuttakymppiä 80km/h alueella, tekis mieli puskee omalla autolla noi köröttelijät ojaan....KYLLÄ...olen liikennesika.:xmas:

• Tykkää
Reactions: Lex
...mutta minulla ei ollut mihinkään kiire. Takanaoleva auto ajoi melkein puskurissa kiinni, kunnes kiihdytti kunnolla ja ohitti, mulkaisi pahasti ohittaessaan.

Seuraavan mutkan jälkeen näin poliisin tutkan, ja siellähän tämä kiireinen ohittaja oli pikavoittoa saamassa, tiellä kun oli nopeusrajoitus tuon 30 km/h, ilmeisesti hän ei sitä tiennyt, eikä nähnyt kylttejä. minä tieson.

Ja vaikken varsinaisesti vahingoniloinen yleensä olekaan, nyt täytyy sanoa että pieni hymy kipaisi huulilla. :saint:

Ok, jos rajoitus oli 30 km/h, mutta jos olisi ollut 40, olisin kyllä polttanut käämini ja kaasuttanut ohi.

Mun mielestä myös alinopeudesta pitäis alkaa sakottamaan, vaikkei ap. nyt alinopeutta ajanutkaan, mutta siis ihan yleisellä tasolla, esim jo 10km/h alinopeudesta vaan sakko kouraan, liikenne ei ole sujuvaa, jos joku sunnuntai autoilija köröttelee kuuttakymppiä 80km/h alueella, tekis mieli puskee omalla autolla noi köröttelijät ojaan....KYLLÄ...olen liikennesika.:xmas:

Joo ihan samaa mieltä. Minä olen menettänyt kerran hermoni tilanteessa jossa edelläajava mummeli körötteli 40km/ h 80 alueella, ei ohituskaistaa, tosi kapeaja mutkainen tie, sai odottaa melko kauan että pääsi ohi. Helsingissä on onneksi suurin osa kaksikaistaisia teitä, noista suurempien nopeuksien teistä siis.

Itse ajan lähes aina tuon muutaman kilsan/h ylinopeutta, siis niin ettei tule sakkoja kuitenkaan.

En ikinä ostas sitä lyttyyn lyötyä autoa joka nyt ehkä muistuttaa jossain määrin autoa! Ase ohimolla ehkä ajasin.

Yhteistyössä