Köröttelin toistä kotiin 30 km/h vauhtia, ja jonkun mielestä ajoin liian hiljaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuzieQ.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja mikä menee ihmisiin liikenteessä noin ylipäätään? Ajetaan ylinopeutta, mennään päin punaisia kävellen tai autolla, ei pysähdytä suojatien eteen ainoalla kaistalla tai toisen seisahtuneen viereen, kurvataan ohi ties mistä kuten mulle tehtiin tänään ryhmityttyäni oikealle kääntyvänä(oikealta tälllöin kurvasi takana ollu ääliö ja lähes tyrkkäs kylkeen) jne jne...Käsittämätöntä touhua.

Niin on, itse olen huomannut saman.

Lisäksi tuolla työmatkareitilläni on toinenkin ihan uskomaton ilmiö. Ihan normaali risteys jossa liikennevalot. Kun olen menossa suoraan, vähintään kerran viikossa samassa kohtaa vastakkaisesta suunnasta tuleva auto kääntyy eteeni. Eli vasemmalle kääntyvä tulee suoraan menevän eteen. Tuota en vain ymmärrä.

Tosin, täytyy sanoa että täällä Suomessa ihmiset osaavat noudattaa liikennesääntöjä paremmin kuin monessa, monessa muussa maassa.

Ei siinä mitään, että ap ajaa rajoitusten mukaan. Itsekin olen tullut itseasiassa tarkemmaksi mitä enemmän ajelen. Mutta ajan myös niin, että kiihdytän muutaman km/h, jos joku tulee ihan perään tai pyrin muuten olemaan pois tieltä. Mistäs minä nimittäin tiedän, millainen hätä sillä toisella ehkä on ja miksi ajaa ylinopeutta. Ei ole kukaan koskaan tuskaksi asti roikkunut takapuskurissa. En tosin yleensä aja taajamassa, joten sikäli ei ihan vertailukelpoinen.

Yhteistyössä