Korvaako kotivakuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakuutus.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakuutus.

Vieras
Korvaakohan kannettavaa jonka ostin kaverilta? Alle 2v vanha. Maksoin 550e kun oikeasti oli tonnin kone. Mulla on kaverin kuitti tallessa,kun jos ois tajuun piikkiin pitänyt laittaa ,mut takuukin meni 6kk sitten umpeen. Nyt näyttö rikki ja näppäimistö ei toimi kun lattialle tippui ????. Voiko kotivakuutuksesta hakea korvauksia? Vaikka takuukuitissa lukee kaverin nimi jos vakuutus osto kuittia pyytää? Käytin huolto arviossa. Olisi maksanut yli 500e. Sama,ostaa uusi halvempi,kone.

Saitko huoltoarviosta jonkun kirjallisen lausunnon. Mulla pari vuotta vanha läppäri hajos siis ylikuumeni (ei siis tipahtanut tms.), jolloin vakuutusyhtiö vaati huoltoarvion, joka maksoi 80€ eikä konetta voinut korjata. Vakuutusyhtiön korvaus tais olla jotain 200€ eikä vaatineet kuitteja. Kaikki tietty riippuu vakuutusyhtiöstä.

Meillä tippui kone. Vakuutusyhtiöstä saimme korvauksena summan x, joka oli koneen senhetkinen arvo (niillä on taulukot eri merkeille ja ikäpoistoille) vähennettynä omavastuuosuus.
Kuitteja ei pyytäneet, kone vietiin liikkeeseen josta saimme arvion mitä korjaus maksaa ja mitä uusi vastaava maksaa. Tuo arvio toimitettiin vakuutusyhtiöön.

Siis tarkoitin että nyt 2v vanha on tuo rikkinäinen kone. Kun ostin oli vain pari kk vanha. Laitoin äitiään korvaushakemuksen ja kuitista kopion vaikka kaverin nimellä on. Kerroin mikä vikana ja mitä huollossa sanottiin. Ja että minä kumminkin koneen omistin ja maksoin vaikka ka erin nimellä oli kuitti.