Korvakipua yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hmm... mitäköhän tekis. Toi meijän esikoinen (melkein 6v) valitti yöllä korvaansa. Annoin särkylääkettä ja sai sit nukuttuakin. Nyt aamulla ei tietoakaan kivusta. Mietin vaan et pitäiskö tässä lähteä päivystyksessä käymään vai kattelisko vielä. Aikasemminkin on joskus korviaan valitellut ja ei oo ollut mitään, tosin silloin valitteli päivällä. Yhden ab kuurin on syönyt korvatulehdukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
isommalla lapsella olen kyllä katsellut tilannetta, jos kipu on mennyt ohitse. Olisiko ollut vettä korvassa, jos saunoitte eilen?

Ei kyllä saunottu eilen, suihkussa kävivät silleen pikaseen ja ei edes hiuksia pesty joten vähän epäilen et siel olis vettä ollut. Tuntuis vaan et jos siellä olis tulehdusta niin se vaivais enemmälti. Lähinnä vaan mietityttää jos se tulehdus muhiikin piilevänä siellä korvassa ja vaikuttaa kuuloon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei kyllä saunottu eilen, suihkussa kävivät silleen pikaseen ja ei edes hiuksia pesty joten vähän epäilen et siel olis vettä ollut. Tuntuis vaan et jos siellä olis tulehdusta niin se vaivais enemmälti. Lähinnä vaan mietityttää jos se tulehdus muhiikin piilevänä siellä korvassa ja vaikuttaa kuuloon.

Meillä on ollut kummallakin useita tulehduksia, ne ovat kyllä aina sitten kunnolla iskeneet, etenkin nuoremmalla tulee tosi kova kipu. Mutta joskus on niitä satunnaisia vihlaisuja, joista sitten ei sen enempää tule. On niitä minulla itsellänikin joskus.

Taidan vielä seurailla tilannetta kun ei tosiaankaan nyt mitenkään valita tuota korvaansa. Minä kun en haluaisi turhia ab-kuurejakaan syötellä ja useinhan nuo päivystäjät määräävät aika herkästi noita kuureja, ihan vaan "varmuudeksi".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Taidan vielä seurailla tilannetta kun ei tosiaankaan nyt mitenkään valita tuota korvaansa. Minä kun en haluaisi turhia ab-kuurejakaan syötellä ja useinhan nuo päivystäjät määräävät aika herkästi noita kuureja, ihan vaan "varmuudeksi".

Viimeksi esikoiselle määrättiin puuduttavia tippoja ja sitten korvakittiä uinnin ajaksi, ettei mene vettä korviin, se auttoi sillä kerralla hyvin.

Seuraile tilannetta rauhassa. Kyllä korva alkaa vielä kipuilemaan jos siellä tulehdus on. Tosin joskus saattaa olla että kivun sijasta siitä meneekin kuulo melkein täysin. Mutta ei sitäkään voi olla huomaamatta.