Korvareikien takana tummaa ja kipeät patit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut äiti"

Vieras
Hei meidän tyttömme halusi korvareiät kun muilkakin tytöillä oli. Sai ne 3kk sitten ja nyt tänään kun piti vaihtaa uudet korvikset niin huomasin korvelehden takana tumman kohdan reikien kohdalla, molemmissa. Tyttö ei vielä siinä vaiheessa maininnut mitään että olisi kipeät. Aloin puhdistaa ja samalla tyttö sanoin että se sattuu. Vanulapulla pyyhkäisin definsiointi aineella. Kokeilin sitten niitä niin molemmissa oli isot patit mutta ei näy silmin. Käytiin terveyskeskuksessa jossa sanottiin että puhdistakaa ja kokeilkaa laittaa parin päivän päästä uudestaan korvikset. Mua kauhistuttaa kun en ole koskaan tälläista nähnyt, mulla on itsellä reiät eikä mitään ongelmaa ole ollut. Korviksien piti olla hopeat napit missä oli "timantteja" ja kellosepältä on ostettu. Korvikset laitettiin ampumalla. Mitä teen kun luin että pitäisi laittaa korvikset takaisin täällä netissä mutta tyttö ei suostu. Minkälainen on tulehtunut korvanreikä? Yritettiin hiukan puristaa mutta ei sieltä mitään erikoista tullut ei ainakaan paljon jos tuli. En tiedä mitä tämä on kun oli niin tumma sieltä takaa ja kipeä ja ne patit vielä =(

Tod näk se tumma tulee siitä hopeasta. Mulla ainakin tulee hopeisista ja hopeoiduista korviksista. Hopea kun tummuu ajan kanssa. Ja ne patit kudosnestettä? Mulla tulee itsellä patit jos joudun pitkän tauon jälkeen vähän väkisin laittaa korvikset takaisin reikiin. Muutaman päivän päästä on patit ja vähän aristaa. Tulehtunut reikä taas punoittaa, märkii ja on TOSI kipeä. Sanoisin, et jos tyttö ei halua korviksia takaisin, niin sit annatte vaan reikuen mennä umpeen. Eipä nuo nyt kovin välttämättömät oo...

Viestissähän kerroit syyn tapahtuneeseen: kulta- ja kellosepänliikkeen puoskarit runnoneet korvareiät ja vielä täysin väärä koru. Ehkä oikea lävistäjä voisi korjata tilanteen laitattamalla kunnolliset korut, jotka eivät aiheuta tulehdusreaktiota.

Hei valitettavasti en ole tiennyt että että myös korviin saa reiät lävistämällä enkä myöskään sitä ettei sitä konetta saa puhdistettu. Ette tiedä kuinka pahalta tuntuu kun nyt saa tietää mitä kaikkia riskejä siinä on olemassa ja jos jotain tulee mun tytölleni siitä niin en anna sitä koskaan anteeksi itselleni. Tytär halusi kovasti reiät ja menin tietenkin kultasepälle jossa on minulle itselleni joskus laitettu, mutta vain eri kaupunki ja liike. Emme saa sinne enää uudestaan korviksia joten joudumme nyt odottelemaan mitä tapahtuu. Puhdistan nyt keitetyllä vedellä niitä. Alkuperäiset korut olivat sen yli kuukauden eli sai vaihtaa Jouluna uudet kun sai lahjaksi. Enkä tiedä edes täältä mitään paikkaa missä niitä lävistyksiä tehdään netistä löytyi joitain 50km päässä kahta oli haukuttu ja yksi oli kuulemma hyvä paikka mutta ei tänään lauantaina ollut auki.

Me laitettiin kans tytölle tuossa joku kuukausi sitten ja ihan sama homma meillä. Ostettiin sitten kultaiset renkaat, helpompi puhdistaa ja reikä pääsee paremmin hengittämään/parantumaan. Ei niiden reikien kannata vielä antaa umpeutua, hankkii vaan paremmat korut ja puhdistaa paremmin.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Viestissähän kerroit syyn tapahtuneeseen: kulta- ja kellosepänliikkeen puoskarit runnoneet korvareiät ja vielä täysin väärä koru. Ehkä oikea lävistäjä voisi korjata tilanteen laitattamalla kunnolliset korut, jotka eivät aiheuta tulehdusreaktiota.

Näin sanoo yleensä ihmiset ketkä on naamastaan kuin naulapyssyyn törmänneen näköisiä eikä tiedä mistään mitään.

Meidän suvun kaikille naisille on laitettu kelloliikkeessä ampumalla ja yhdelläkään ei ole tullut ongelmia.
Mitä hygieniaan tulee niin eihän se iho edes kosketa sitä "pyssyä"
ja kyllä meillä se aina putsataan ja desifisioidaan käyttöä ennen kuin jälkeen ;)
Siihen pyssyyn tulee itse korvis toiseen puoleen ja toiseen puoleen tulee kanta eli se korvis ammutaan siitä lapi, itse kone ei ihoon koske,
toisin kuin lävistäjällä ne neulat ;)

Toki joskus voi sattua että jollakin tulehtuu syystä tai toisesta mutta sitten kannattaa vaihtaa korvikset,
mieluiten kirurgin teräksiset tai ihan kultaiset
(muista laittaa suojakäsineet käteen jos vaihdat "etuajassa" nämä harkkakorvikset pois)
Ja muista jatkossa pestä ensin kädet kunnolla, sitten vasta putsailla korvakorureikiä ;)
Kuin myös muista ettet käpälöi niitä korviksia jotta ei mene pöpöjä.
Korvisreikähän on verrattavissa ihan avohaavaan ;)

Meille sanottiin kultasepän liikkeessä, että hopea monelle ei kovin hyvin siedetty metalli heti reikien laiton jälkeen. Ensikorviksethan yleensä kirurginterästä tai titaania. Pojalle laitettiin ensikorvikseksi kultasepän liikkeessä titaaninappi ja sitä pidettiin ohjeiden mukaan. Tämän jälkeen ostettiin pieni kultainen rengas. Alkuunsa tietty pitää putsailla ahkeraan sekä pyöritellä korvista puhtain käsin, ettei mene pöpöjä. Nyt korviksen laitosta kolme vuotta ja vasta nyt ostettiin kultainen nappikorvis. Hyvin on mennyt.

Aattele, mulle laitto lävistäjä ekat ja ne tulehtu...mites se silleen jos kerran vaan koruliikkessä ei osata? Ko seuraavat pantii ampumalla eikä mittää ongelmia. renkaat laitettiin lävistäjällä ja äitee kyllä putsas ohjeiden mukaan.

Viimeksi muokattu:
Korvanapit hautovat. Renkaat ovat paremmat. Kaikkein helpoimmat laittaa on sellainen läpivedettävä ketju, jonka etupuolella joku kivi. Ei paina korvalehteä nukkuessa, eikä haudo korvaa. Vaihtakaa korvikset kultaisikisi ja sellaiseen malliin, jossa ei takana ole sitä vastakappaletta, jotta reikä pääsee tuulettumaan.d

nappikorvikset juuri hautovat reikää.en tytöilläni juurikaan niitä käytä.
meillä tuli kans semmonen ihmeellinen patti, joka tk:ssa avattiin ja se alkoi siitä paranemaan. mutta siis ensimmäiseksi puhdistat korvikset ja laitat sellaiseet kultaiset renkaat, jossa ei siis ole takana sitä nappia hautomassa. pidät niitä ainakin 4 kk ja putsailet välillä. näin meillä meni se ohi. ja meille sanottiin että hopeissa korviksissa voi olla nikkeliä siellä alla ja se ainakin mulla itellä aiheutti kuitinaa ja niitä pattteja sinne reikään. eli mie käytän tytöilläni noita rengasmallisia korviksia, että reikä pääsee tuulettumaan.

Jos ette halua reikiä menevän umpeen, niin kiireesti renkaat tilalle. Hopeakorut reagoi jokaisen ihon ph;sta eritavalla, yleensä iho ja koru tummuu ja tälle ei voi tehdä mitään. Lapsella reikä menee umpeen muutamassa päivässä....

Ikävä kyllä ehdin ottaa korun pois kun huomasin sen eikä tyttö antanut enää laittaa korviksia takaisin kun se sattui =( Tänään yritettiin mutta olivat kipeät ettei antanut laittaa joten nyt on ilman korviksia kun en voi niitä väkisinkään runnoa =(

Niin ja niitä kultasepän kultaisia alkuperäisiä nappeja pidettiin yli kuukausi ja samalla ostettiin ne hopeiset sieltä joululahjaksi, sen kun olisin tiennyt niin en olisi ostanut niitä vaan kultaiset tai sitten ne titaanit joista joku kirjoitti. Tosiaan voi olla että on takalukko painanut mutta ei antanut enää laittaa kun teki kipeää, voi surkeus =( Itselläkin on ihan kamala olo tästä, olisi tullut vaikka itselle eikä tytölle...

Ne reiät on varmaan kipeytyneet räpläämisestä, tuskin sen vakavampaa. Jos tyttö antaa, niin sitten vaan hengittävät korut tilalle, puhdistus ja rauhaa... Ja eipä se maailma tosiaan siihen kaadu vaikka reiät umpeutuisivatkin. Itselläni on lukuisia reikiä korvissa, vaikka vuosiin ei niissä ole ollut koruja tulee reiän sisään aina "mätäpatti" jonka säännöllisesti puristan ulos. Sukulaistytöllä oli isot kipeät patit korvanlehdissä, siellä oli ne korvakorut jääneet korvareiän sisään... :X kävi lääkärissä poistattamassa.

[QUOTE="Huolestunut äiti";28138798]Niin ja niitä kultasepän kultaisia alkuperäisiä nappeja pidettiin yli kuukausi[/QUOTE]

Ne napit eivät ole kultaa nähneetkään, huonolaatuista terässeosta ne on.

meillä oli pari päivää ilman korviksia ku se yks patti tyhjennettiin ku siinä oli ihna märkä. se ku rauhottui niin tyttö antoi sitte laittaa korvikset ku kuitenkin niitä niin halusi. kyllä mieki silloin mietin että voi paska ku olis tullu mulle ittelle. laitoin muuten sillä hoitokorviksella ekana ja annoin olla pari päivää ja sitte vasta renkaat.

ostin ittelleni korvikset clitterist ja
en sit tienny onko ne oikeeta hopeeta vaiko ei no sitten niit pidettiin vahan aikaa ja kyl sita tummaa tuli no sitten seuraavat oli ihan oikeeta kultaa eli roikkuvat renkaat

Yhteistyössä