korvaushoito odotusaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuppu2008
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nuppu2008

Uusi jäsen
12.04.2008
27
0
1
Mitä mieltä muut ovat asiasta??? Itse olin ennen sitä mieltä, että ei kuulu tehdä/saada lasta jos on bubrenorfiini rippuvainen. Kauhistelin ihmisä jotka olivat korvaushoidossa odotusaikana ja sitä, kuinka lapsi todennäköisesti joutuu synnyttyään morfiini tippaan vieroitusoireiden takia. :( itse olen addikti. Olin vuosikausia todellinen amfetamiinin suurkäyttäjä. Pääsin kuiteenkin eroon aineesta ja olin muutamia vuosia raittiina, kunnes tapasin miehen joka oli subutex koukussa, eipä mennyt aikaakaan kun raittius oli vain karvas muisto ja subutex lähes jokapäiväinen ystävä. Tuli vankilatuomio ja mies jätti kun ei jaksanut odottaa. vankilassa päätin viekkarit kärsittyäni, että se on loppu nyt...kuvittelin niin... viimeisellä viikolla vankilassa kirjoitin kirjeen ja varasin vapautumispäiväksi subutexia.
Kuukausi meni tapasin nykyisen mieheni. tuolloin subuteksin käyttöni vaan yltyi ja kun yhteisestä sopimuksesta jätimme ehkäisyn pois olin täysin varma että jos tulisin raskaaksi pystyisin itse lopettamaan.
Tulin alle 2kk raskaaksi, enkä yrityksistä huolimatta pystynyt lopettamaan. neuvolasta annettiin lähete päihdepolille ja sieltä passitus korvaushoidon alotukseen. Käyn hakemassa lääkkeeni perhetukikeskuksesta jossa kaikki ovat joko äitejä tai isiä. odottavia tai lapsen saaneita. kaikki lapset joita olen nähnyt ovat "tavallisia" eikä heistä huomaa vanhenpien riippuvuutta. nyt olemme lapsen isän kanssa molemmat korvaushoidossa, haluaisin mielipiteitä asiasta
=)

Ensinnäkin täytyy sanoa että olet rohkea kun uskalsit tarinasi kertoa!Hienoa!!!!
Toiseksi haluan toivottaa sinulle ja miehellesi oikein ihania odotuspäiviä.
Itse "ongelmaan" en osaa sanoa mitään,ei ole omakohtaista kokemusta.
Haleja ainakin miljoona ja jaksamisia,helppoa ei tule varmaankaan olemaan,mutta ole sisukas!!
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

kiitos veitikka :flower: surettaa tietenkin minkälaisen alun lapsi saa elämälleen vanhempien elämänvalintojen vuoksi. Saapahan ainakin ehjän perheen ja rakastanvat vanhemmat. Esikoisen aikana pidättäydyin huumeista, olin 4 siideriä lukuunottamatta selvinpäin. esikoisen olessa 5kk erosimme lapsen isän kanssa, tässä suhteessa ei ole pelkoa eroamisesta,päinvastoin. Nyt minulle ei olla ehdotettu aborttia, aikä vaadittu mahdottomia. :) Lapsen isä omaa saman menneisyyden kuin itse. olemme siis täysin tasavertaisia. olemme myös saaneet molemmat uuden mahdollisuuden olla vanhempia. Esikoiseni asuu isänsä kanssa ja mieheni esikoinen sijaisperheessä. :hug: :hug: :hug: :hug: takaisin

juu oli rohkea avaus sinulta. Toivon sinulle kaikkea hyvää enkä osaa sanoa muuta kuin, että pyytäkää heti apua jos tuntuu vähänkin siltä, että homma alkaa luisumaan käsistä.Ongelmien peittelystä ei kärsi kukaan muu kun tässä tapauksessa lapsi ja viime kädessä te vanhemmat.Rehellisyys maan perii ja apua saa paljon helpommin kun on rehellinen. Apu on myös tehokkaampaa kun ei ole antanut ongelmien kerääntyä liian pitkälle.Toivottavasti teillä riittää motivaatiota. Raskaaksi tuleminen on antanut monelle sen tarvittavan kipinän lopettaa sekoilu (mitä se nyt ikinä kunkin ihmisen kohdalla tarkoittakaan). Edessä on vielä pitkä taival,mutta kaikesta selviää kun suunsa uskaltaa avata!Tsemppiä!

Yhteistyössä