Korvien vinkumisesta tms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hönts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hönts

Vieras
Onko muilla silleen,että hiljasessa/jos on vaikka tietsikalla tai muuten vähee meteliä ni kuuluu vinkunaa tai muuta ääntä korvista/korvasta?

Mulla kuuluu ajoittain tollasta,enkä sit mukamas osaa olla kuuntelematta...

Voitteko keskittyy lukemiseen ym.?

Mitenhän oppis,että ei se niin haittaa,ettei tarvis kytätä tota.

Siinähän sulla on loppuelämäksi puuhaa kun kuuntelet sitä korvien vinguntaa :D
Minulla on vinkunut korvat sellaiset 35 vuotta ja aina vaan pahenee. Olen sisäistänyt sen että kuuloni huononee pikkuhiljaa enkä vanhana kuule muuta kuin tuon vinkumisen. Siksi kannattaa nyt varjella sitä kuuloa ja kuunnella kaikkea muuta kuin sitä vinkumista. Höperöksi tulet jos keskityt siihen vinkumiseen.

Käsittääkseni useimmilla ihmisillä kuuluu jotain taustalla, jos joutuu ihan hiljaiseen tilaan. Se on niin tavallista, että useimmat ihmiset ei edes tiedä, että heillä on sitä. Itselläni on kyllä ihan normitinnitys, eli sellasta sirinää tai ininää, ei niinkään vinkunaa, kuuluu taustalla. Vähän niin kuin vanhan ajan kuvaputkitelevisio olisi vieressä ja pitäisi sitä sirisevää taustaääntä. Pitkään olin ihan paniikissa tämän kanssa, että en kestä, en opi elämään sen kanssa. Ajattelin, että pitää varmaan jotain rauhottavaa lääkitystä alkaa syömään. Kummasti siihen on kuitenkin tottunut ja nyt sitä en edes huomaa muuten kuin joskus nukkumaan mennessä, eikä se silloinkaan vaivaa. Muistin koko asian nyt pitkästä aikaa, kun luin tuon keskustelun otsikon.