korvike äitien kuukautiset =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilli83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lilli83

Vieras
on varmaan ollut tästä puhetta miljoona kertaa mut kysyn nyt kumminkin. eli millonkas teillä on noi menkat alkaneet jotka ette vauvaanne imetä? minä taisin täysimettää noin kuukauden ja sen jälkeen on imetys koko ajan vähentynyt. tällä hetkellä imetän enää kerran päivässä.menkkoja ei oo kuuluunut vielä.tosin ei mulla niitä ikävä vielä ole mutta ajattelin josko te kertoisitte miten teillä on? tyttö on nyt 4kk. ja sen minkä oon huomannut (asiasta hieman poiketen) ni tukka lähtee päästä!! kiitos jos joku viitsii minulle vastata =)

Meilla vauva sai rintamaitoa ja korviketta noin kuukauden verran, jonka jalkeen siirryttiin korvikkeeseen. Menkat alkoivat "viikolla" 10, ensimmaiset olivat runsaat ja pitkat (7vrk), seuraavat ovat olleet todella niukat ja lyhyet (max.4 vrk). Vauva puoli vuotias.

Niin tukka lahti mullakin, vauvan ollessa vajaa kolmikuinen huomasin, etta lattiat/vaatteet/kylppari, JOKA PAIKKA, oli taynna minun irronneita hiuksiani. Hiustenlahto tasaantui pikku hiljaa ilman mitaan vippaskonsteja ja nyt lahto on minun mielesta normaalia. Mutta kylla se saikaytti, etta kaikki tukkako nyt lahtee, ohentunut on mutta ei sita huomaa, kasilla hiuksia ujuttamalla huomaa, on myos hiukan ohuempi hius.

Meillä vauva sai rintamaitoa ja korviketta kokoajan n.5 viikkoiseksi asti, sit alettiin antaa pelkästään korviketta. Mulla kesti jälkivuoto n. 6 viikkoa ja siitä aikalailla tasan 4 viikkoa, ku alko menkat ja kierto oli säännöllinen heti (säännöllisempi kuin ennen raskautta). Vauva nyt 4.5 kk. Ja tosta hiustenlähdöstä, silloin ku alko ekat menkat synnytyksen jälkeen alkoi melkein heti aivan ÄLYTÖN hiustenlähtö, ku vaan koski hiuksiin niin lähti tupoittain ja niitä hiuksia oli jokapaikassa, aattelin et ei tää lopu ennenkuin on kaikki karvat lähtenyt, mutta nyt on normalisoitunut ja tukkaa on päässä vielä ihan kiitettävästi :)

Imetin n. viisi viikkoa, jonka jälkeen jatkettiin korvikkeella. Ekat menkat e tuli kun vauva oli 2kk ja hirveä hiustenlähtö alkoi suunnilleen samoihin aikoihin. Onneks se sitten loppui myöhemmin ja nyt kun poika 2v niin tukka niinkuin ennen raskautta/imetystä

Yhteistyössä