korvike+puuro

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutsi

Vieras
Moro!

Voiko puuron keittää korvikkeeseen vai häviääkö siitä (siis korvikkeesta) keittäessä jotain oleellista? Muksu huono juomaan maitoa, joten jotenkin sitä pitäis saada uppoamaan enemmän.

Mä kyllä keitän puuron korvikkeeseen. Laitan 1dl korviketta ja sitten vettä lisäksi. En sitä tiedä, että häviääkö sieltä joitain oleellisia ainesosia, mutta meillä poika juo kyllä niin paljon maitoa mukista, että puuronkin voisi ihan veteen keittää. Nyt on vain syöty mannavelliä ja siksi korvikkeeseen olen sen tehnyt, vaikkakin kyllä kaurapuuronkin teen korvikkeeseen.

Meillä sama homma, maitoa ei oikeen mee sitä määrää minkä neuvola suosittelee. Just äsken koklasin ekan kerran, laitoin kaurapuuroa mikrossa ja siihen puolet vettä ja puolet korviketta. Sit vielä jäähdyttelin ja notkistin lisäämällä korviketta. Hyvin näytti maistuvan.
Lisäksi aattelin ruveta antamaan välipalana niitä jogurtti- ja rahkasoseita, että niistäkin saisi vähän kalsiumia.

korvikkeeseen oon jo hyvän aikaa keittäny aamu- ja iltapuurot kun meilläkään maito ei käy juoden kaupan (kuin tissistä iltasella/yöllä vieroitus kun käynnissä). En oo ajatellu sen kummemmin että häivääkö korvikkeesta jotain oleellista eikä neuvolastakaan asiaa kommentoitu kun sanoin että keitän puuron maitoon.

Yhteistyössä