Korvike+soseet ei pidä nälkää

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idunnor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

idunnor

Aktiivinen jäsen
14.06.2008
12 321
1
36
5kk vanha tyttömme syö n.4 purkkia korviketta ja 2-3 purkkia hedelmä/vihannes sosetta päivässä, syöttöväleissä ollaan palattu taas 3h välein rytmiin mikä oli alussa.
Olen lukenut maissivellistä, onko siitä apua? Tai mistä muusta olisi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja idu:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
entäs jos korvaisit yhden vihannes soseen lihasoseella?

Ens viikolla on asiasta tarkoitus puhua neuvolassa, siihen asti ajattelin odottaa lihan kanssa kokeilua.

jos oikein muistan niin me alotettiin lihasoseet noihin aikoihin,samoin puuro.
se pitää ainakin hyvin nälkää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirjanpitoon:
Alkuperäinen kirjoittaja patsy:
me tehdään niin että kun tehdään maidot jauheesta niin muutama lusikallinen enemmän vaan jauhetta kun ohjeessa sanotaan niin tulee hiukka tujumpaa


Toivottavasti tää on vitsi :o

no ei oo ja twhdän ihan lääkärin ja ravintoterapeutin luvalla noin
 
Me ollaan kokoajan ostettu noita valmiita purkkeja, joskus ei ollut lähikaupassa tarjolla jauhetta niin se sitten jäi... Mitenköhän tuo puuro sitten, tottuuko vauvan masu siihen helposti? Pikkuisella ollut aina herkkä maha, eikä taida vielä olla täysin 5kk ikäisen tasolla keskosuudesta johtuen, ainakin näin neuvolassa sanottu, niin hieman pelottaa aina kokeilla uusia juttuja jos vain pahentavat tilannetta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja idu:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
entäs jos korvaisit yhden vihannes soseen lihasoseella?

Ens viikolla on asiasta tarkoitus puhua neuvolassa, siihen asti ajattelin odottaa lihan kanssa kokeilua.

jos oikein muistan niin me alotettiin lihasoseet noihin aikoihin,samoin puuro.
se pitää ainakin hyvin nälkää.

sopiko hyvin pienen masulle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja patsy:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirjanpitoon:
Alkuperäinen kirjoittaja patsy:
me tehdään niin että kun tehdään maidot jauheesta niin muutama lusikallinen enemmän vaan jauhetta kun ohjeessa sanotaan niin tulee hiukka tujumpaa


Toivottavasti tää on vitsi :o

no ei oo ja twhdän ihan lääkärin ja ravintoterapeutin luvalla noin

Ok, kuulosta vaan aika... En oo ennen kuullut, että noin voi tehdä, vaan lähinnä hirveitä varotteluja, että jauhetta on laitettava tasan tarkkaan oikea määrä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja patsy:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirjanpitoon:
Alkuperäinen kirjoittaja patsy:
me tehdään niin että kun tehdään maidot jauheesta niin muutama lusikallinen enemmän vaan jauhetta kun ohjeessa sanotaan niin tulee hiukka tujumpaa


Toivottavasti tää on vitsi :o

no ei oo ja twhdän ihan lääkärin ja ravintoterapeutin luvalla noin

Älä sitten anna ohjeeksi muille! Pitää tosiaan olla jonkun asiantuntijan "lupa", koska liian vahva korvike ei tee hyvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja patsy:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirjanpitoon:
Alkuperäinen kirjoittaja patsy:
me tehdään niin että kun tehdään maidot jauheesta niin muutama lusikallinen enemmän vaan jauhetta kun ohjeessa sanotaan niin tulee hiukka tujumpaa


Toivottavasti tää on vitsi :o

no ei oo ja twhdän ihan lääkärin ja ravintoterapeutin luvalla noin

Omatoimisesti en alkaisia näin toimimaan.
Aika jännä, että näin neuvotaan, koska toinen vaihtoehto on laittaa ruokaan ruokaöljyä lisäksi, jolloin taas ruoka on tuhdimpaa.

AP:lle:
mitä korviketta vauvasi syö? Niiden energiamäärissä on eroja, eri valmistajilla.
Velleistä peruna-porkkana-vellissä on eniten energiaa, maissivellissä on saman verran kuin maidossa.

Kannattaisi hankkia se uusi sauvasekoitin tai yrittää vaikka keittää perunat ja porkkkanat niin muussiksi, että vauvalle voi antaa ja vatkata jollain vielä..??
koska itsetehdyt pitää nälkää loitolla kauemmin kuin kaupan valmiit. Olen huomannut sen omani kohdalla: iso purkki 8 kk ruokasosetta ei pidä nälkää, mutta pienempi määrä kotitekoista vihannes-liha-pöperöä pitää.

 
Mä lisäsin aikoinaan tuolle meijän kuopukselle tuon 1 ruokalusikallisen öljyä. Oli maitoallerginen, joten noita vellejä ei sitten tullut syötettyä ja puuroa ei vielä oltu ennen 5kk ikää annettu, joten jostain oli saatava vähän lisää energiaa. Meillä kun oli käytössä toi erikoismaitojauhe ja sitäkään ei tuo pieni mies mielellään suostunut juomaan.

Kannattaa varmaan alkuun sitten kokeilla tota öljyä ja sen puuron ottaisin kanssa mukaan aika nopeasti. Aamuin illoin kaurapuuroa, sen saa nopeasti tehtyä ja jäähdytettyä korvikkeella vaikka. Olikos se Aamun hyvä -pikakaurahiutaleet, joista saa sellasta pehmeää puuroa, ei mitään kökkäreitä, jos ne inhottaa. Tää olis mun neuvo. Meillä syntyi poika kanssa vähän keskosena, joten todella varovaisesti annoin mitään sille.
 
Nan-maito on ainoa joka sopinut korvikkeista. Täytyypä tänään kokeilla jos saisi tarpeeksi soseutettua bataattia tms ja uppoisikin vielä pieneen.. Perunaa ei masu oikein kestä, ainakaan soseissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä82:
Mä lisäsin aikoinaan tuolle meijän kuopukselle tuon 1 ruokalusikallisen öljyä. Oli maitoallerginen, joten noita vellejä ei sitten tullut syötettyä ja puuroa ei vielä oltu ennen 5kk ikää annettu, joten jostain oli saatava vähän lisää energiaa. Meillä kun oli käytössä toi erikoismaitojauhe ja sitäkään ei tuo pieni mies mielellään suostunut juomaan.

Kannattaa varmaan alkuun sitten kokeilla tota öljyä ja sen puuron ottaisin kanssa mukaan aika nopeasti. Aamuin illoin kaurapuuroa, sen saa nopeasti tehtyä ja jäähdytettyä korvikkeella vaikka. Olikos se Aamun hyvä -pikakaurahiutaleet, joista saa sellasta pehmeää puuroa, ei mitään kökkäreitä, jos ne inhottaa. Tää olis mun neuvo. Meillä syntyi poika kanssa vähän keskosena, joten todella varovaisesti annoin mitään sille.

Tuosta öljyn lisäämisestä en ole kuullutkaan, pitänee kokeilla ensihätään :) Ja jos sitten onnistuisin saamaan sosetta aikaan ilman sitä sekoitinta...
 
Kannattaa pikkuhiljaa viljatuotteita alkaa maistelemaan, ne tosiaan pitää nälkää hyvin. Puurot ja vellit on hyviä ja velli ihan pullostakin vaikka jos iltaisin on tottunut maitoa juomaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja idu:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja idu:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
entäs jos korvaisit yhden vihannes soseen lihasoseella?

Ens viikolla on asiasta tarkoitus puhua neuvolassa, siihen asti ajattelin odottaa lihan kanssa kokeilua.

jos oikein muistan niin me alotettiin lihasoseet noihin aikoihin,samoin puuro.
se pitää ainakin hyvin nälkää.

sopiko hyvin pienen masulle?

meillä ei ollu mitään ongelmia,annettiin piltin kaurapuuroa (sitä jauhetta keltasessa paketissa,oiskohan ollu 6kuisesta eteenpäin suositus mutta 5kuisena annettiin jo)

riis-kaurapuuro teki ihottumaa :/

*muoks* tarkastin paketista,suositusikä on 5-6 kk alkaen :wave:
ja koska oletettavasti puuron maku ei ole häävi,niin laitoin marjasosetta pikkusen sekaan.
puuro aamulla ja varsinkin illalla täyttää masun niin ettei meillä ole enää öisin herätty
 

Yhteistyössä