Korvike+soseet ei pidä nälkää

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idunnor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lörpötys:
Mä odottaisin lihan kanssa vielä.Mietoa puuroa ehkä antaisin alkuun joko aamulla tai illalla ja sitten aamulla ja illalla.Öljylisää tulin suosittelemaan,sitä voi hiukan lisätä joka ruokaan.

Miksei lihaa? Sitähän voi antaa jo hyvinkin 5kk ikäiselle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja lörpötys:
Mä odottaisin lihan kanssa vielä.Mietoa puuroa ehkä antaisin alkuun joko aamulla tai illalla ja sitten aamulla ja illalla.Öljylisää tulin suosittelemaan,sitä voi hiukan lisätä joka ruokaan.

Miksei lihaa? Sitähän voi antaa jo hyvinkin 5kk ikäiselle..

5kk.n masu ja ruuansulatus joutuvat lihan kanssa aika koville.
Meillä on aloitettu vähäinen lihansyönti vuoden kieppeillä.Ja siis kiinteätkin vasta reilu 6kk.Mutta toki kukin tekee,kuten itse parhaaksi kokee.Meidän lapsille tämä on toiminut.

 
häh, täällä neuvottiin liha aloittamaan ehdottomasti ennen puuroa, eli 5kk iässä

ja puuroista aloita riisihiutalepuurolla, mietoa, eikä ärsytä massua koska ei ole vilja
 
Puuroista hyviä vatsalle on ainakin kaura ja riisi. Itse teen 6 kk ikäiselle puuroa, johon laitan molempia hiutaleita. Ja ilman sauvasekoitinta onnistuu mainiosti ainakin bataatti ja vauvat yleensä tykkää siitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lörpötys:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja lörpötys:
Mä odottaisin lihan kanssa vielä.Mietoa puuroa ehkä antaisin alkuun joko aamulla tai illalla ja sitten aamulla ja illalla.Öljylisää tulin suosittelemaan,sitä voi hiukan lisätä joka ruokaan.

Miksei lihaa? Sitähän voi antaa jo hyvinkin 5kk ikäiselle..

5kk.n masu ja ruuansulatus joutuvat lihan kanssa aika koville.
Meillä on aloitettu vähäinen lihansyönti vuoden kieppeillä.Ja siis kiinteätkin vasta reilu 6kk.Mutta toki kukin tekee,kuten itse parhaaksi kokee.Meidän lapsille tämä on toiminut.

Höpöhöpö, neuvolassakin sanottiin että lihat ois hyvä aloittaa viimeistään puolen vuoden iässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja lörpötys:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja lörpötys:
Mä odottaisin lihan kanssa vielä.Mietoa puuroa ehkä antaisin alkuun joko aamulla tai illalla ja sitten aamulla ja illalla.Öljylisää tulin suosittelemaan,sitä voi hiukan lisätä joka ruokaan.

Miksei lihaa? Sitähän voi antaa jo hyvinkin 5kk ikäiselle..

5kk.n masu ja ruuansulatus joutuvat lihan kanssa aika koville.
Meillä on aloitettu vähäinen lihansyönti vuoden kieppeillä.Ja siis kiinteätkin vasta reilu 6kk.Mutta toki kukin tekee,kuten itse parhaaksi kokee.Meidän lapsille tämä on toiminut.

Höpöhöpö, neuvolassakin sanottiin että lihat ois hyvä aloittaa viimeistään puolen vuoden iässä.

Sanotaan sanotaan,ja saahan ne aloittaa.Mutta minä en ole tehnyt niin. En arvostele ketään,enkä halua provota tms,kerroin vain,kuinka olen itse toiminut.Mutta meillä ei tosiaan muutenkaan syödä lihaa juurikaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja idu:
5kk vanha tyttömme syö n.4 purkkia korviketta ja 2-3 purkkia hedelmä/vihannes sosetta päivässä, syöttöväleissä ollaan palattu taas 3h välein rytmiin mikä oli alussa.
Olen lukenut maissivellistä, onko siitä apua? Tai mistä muusta olisi?

Annappa pottua ja puuroa. Jo pitäis nälän pysyä :D
 

Yhteistyössä