Korvikkeen käyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korvike
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korvike

Vieras
Meillä on nyt siirrytty imetyksestä äidinmaidonkorvikkeeseen ja vauvalla on ikää pian 9kk. Millä tavalla olette käyttäneet korviketta ruuan valmistuksessa esim. puurojen ja muiden ruokien tekemisessä?

Voiko korviketta keittää esim. tekemällä siitä puuroa. Toistaiseksi vauva on hankala saada juoda juomaan korviketta tarvittava määrä vuorokaudessa ja siksi olisi tarpeellista saada sitä lisättyä ruokaan. voiko muita maitotuotteita jo alkaa pian käyttämään ja milläkanttaa aloittaa?

En oikein osaa vastata kyllä sun kysymykseen, että voiko korviketta keittää... Ei kai siinä mitään estettä ole, mutta voihan siinä tietysti vitamiinit ja hivenaineet hävitä. Puuron olen itse tehnyt aina veteen ja laittanut korvikejauhetta sitten valmiiseen. Se on aika kätevä juttu, se jauhe, mun mielestä, esim. peruna- ja kasvissoseiden valmistus käy samalla periaatteella. Ja varmasti saa pienokainen ihan huomaamatta ne elimistön tärkeät rakennusaineet!

Itse olen varovasti aloitellut 10 kk iästä aina hapanmaitotuotteet, eli piimää, jogurttia jne. Vuoden ikäiselle sitten jo oikeaa maitoa.
Onnea matkaan!

Korvikettä ei saa keittää! Kaikki vitamiinit tuhoutuvat keitettäessä. Puurot ja soseet kannattaa tehdä veteen ja lisätä korvikejauhe tai loraus nestemäistä vasta ennen tarjoilua.