Korvikkeesta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
Vauva(10kk) saa yöllä lämmittämätöntä korviketta,illalla laitan pullon huoneeseen valmiiksi.Monesti suurin osa pullosta vielä juomatta,kun on ollut hyvä yö ja muutaman imaisun vain ottanut pullosta.Kysymys kuuluukin onko korvike aamulla juomakelvotonta vai voinko laittaa jääkaappiin ja lämmittää vaikka päivällä sen jossain vaiheessa?

juomakelvotonta.

pullonpyörittäjät-oppaassa (oliko kelan tms julkaisema, löytyy myös netistä) sanottiin, että korvike säilyy syöntikelpoisena 1 tunti pullosta maistamisen jälkeen, 2 tuntia maistamattomana. syljen bakteerit siis myös vaikuttaa.

siis tokihan nuo ovat vain suuntaa antavia ohjeita, mutta mieti; ethän itsekään joisi koko yön pöydällä ollutta maitoa!?

No voi että,ja olen nyt sitten tietämättäni juottanut juomakelvotonta maitoa lapselle yöllä kun sitä samaa pulloa olen tarjonnut koko yön :(
Mitenkähän ne ei neuvolassa siihen sitten mitään sanonut kun kerroin tuosta etten lähde kyllä yöllä lämmittelemään pulloa.... :/

tuohan on juomakelvotonta jo aamuyöstä jos illalla laitat pulloon! Jos et halua käydä yöllä keittiössä, niin korviketetra makkariin ja siitä pulloon, kun vauva herää.

En syöttäis kyllä enää yön yli pöydällä seissyttä, max. tunti pari ja sit menee meillä lavuaarista alas ne juomat..Maistettua(ei lämmitettyä), jääkaapissa säilytettyä olen kyllä tarjonnut toistamiseenkin.

Jauheen kanssa on helppoa. Vettä pulloon ja yöpöydälle. Kun vauvalle tulee nälkä lisään jauheen. Kun vauva vielä söi useammin kävin huuhtelemassa pullon ja täyttämässä uudelleen vedellä.

[QUOTE="a p";23023587]Mitenkähän on,onko sitten siinä jauheesta tehtävässä korvikkeessa samat "säännöt"?[/QUOTE]

Ja tottakai on samat säännöt. Kuinka kauan olet oikein tarjonnut korviketta kun nyt (vasta) kyselet?

Itsellä 3 kk lapsi ja en ikipäivänä syöttäisi hänelle yön seisonutta maitoa jota on hörpitty koko yö. Maito on paras bakteeri alusta ja vauvat herkkiä mahapöpöille!!!! Ensinäkin jo hörpittyä maitoa ei säilytetä tuntia pitempään ja toiseksi jos maito on koko yön lämpimässä pöydällä niin johan se on varsinainen bakteeri pommi, on siitä maisteltu tai ei.
Ja myöskään vettä ei saa seisottaa lämpimässä, siinäkin kasvaa bakteerit, myös keitetyssä.
Keitettyä vettä voi laittaa valmiiksi jääkaappiin keitetyissä pulloissa, mutta niitäkään ei saa säilyttää 12 tuntia pitempää vaan sitten pitää jo keittää uudet vedet keitettyihin pulloihin.

Jotain järkeä touhuun jos lapsistanne välitätte!!!!!

Tv. Mikrobiologiaa lukenut

Itsellä 3 kk lapsi ja en ikipäivänä syöttäisi hänelle yön seisonutta maitoa jota on hörpitty koko yö. Maito on paras bakteeri alusta ja vauvat herkkiä mahapöpöille!!!! Ensinäkin jo hörpittyä maitoa ei säilytetä tuntia pitempään ja toiseksi jos maito on koko yön lämpimässä pöydällä niin johan se on varsinainen bakteeri pommi, on siitä maisteltu tai ei.
Ja myöskään vettä ei saa seisottaa lämpimässä, siinäkin kasvaa bakteerit, myös keitetyssä.
Keitettyä vettä voi laittaa valmiiksi jääkaappiin keitetyissä pulloissa, mutta niitäkään ei saa säilyttää 12 tuntia pitempää vaan sitten pitää jo keittää uudet vedet keitettyihin pulloihin.

Jotain järkeä touhuun jos lapsistanne välitätte!!!!!

Tv. Mikrobiologiaa lukenut

Vesi säilyy kuitenkin paljon paremmin kuin maito. Itsekin saatan pitää vettä lasissa yöllä ja juoda siitä. Ikinä ei seiso yli 12 tuntia kuitenkaan kenenkään vesi meillä. Vauva reilu 9kk eikä ole edes nuhaa sairastanut kertakaan ja samoin minulla on hyvä vastustuskyky, vaikka on vedet huoneenlämmössä.
Jotain järkeä bakteerikammoonkin. :)

Vesi säilyy kuitenkin paljon paremmin kuin maito. Itsekin saatan pitää vettä lasissa yöllä ja juoda siitä. Ikinä ei seiso yli 12 tuntia kuitenkaan kenenkään vesi meillä. Vauva reilu 9kk eikä ole edes nuhaa sairastanut kertakaan ja samoin minulla on hyvä vastustuskyky, vaikka on vedet huoneenlämmössä.
Jotain järkeä bakteerikammoonkin. :)

Kuule, käyppä hieman itse opiskelemassa oikeasti mikrobiologiaa niin ei tulis sinulle mieleenkään syöttää lapsellesi sellaiseen veteen tehtyä maitoa joka seisoo lämpimässä. Ja kun tuohon viittasit, että omakin lasi seisoo yön niin aikuinen on hieman eriasia kuin pikkuinen vauva! Mutta kukin taklaa tyylillään, jos haluat ottaa riskin niin siitä vaan. Minä kuitenkin haluan vältää suurimmat riskit ja tarjota lapselleni parasta. Mun yö ei mene siitä pilalle, että käyn keittiöstä hakemassa lapselleni oikeasti puhdaaseen veteen tehtyä maitoa. Minua harmittaa sinun lapsesi puolesta, että oma laskuutesi voittaa lapsen hyvin voinnin.

Yhteistyössä