Koska lääkäriin, niin että päivystyksessäkin ottavat todesta..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairasteluasairastelua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairasteluasairastelua

Vieras
11 kk pojalla ollut 2 päivää 39c kuumetta ilman että on muita flunssan oireita. Vajaa 2 vkoa sitten oli sitkeä korvatulehdus ja 6 viikkoa nyt ollut ettei häntä oikein huvittaisi syödä muuta kun maitoa. Taustalla vielä refluksi.
Olen ihan varma että nyt on joku tulehdus kurkussa tai jossain, tai jos korvatulehdus on uusinut, niin liittyy refluksiin(kuten ihan yleisesti tiedossa on että liittyvät toisiinsa)

Mutta koska mennään lääkäriin, ja mitä sanon niin että ottavat todesta eivätkä vain käännytä takaisin? Niiiiin turhauttavaa, kun käännyttävät helposti pois tai antavat tutkimatta turhia antibiootteja:(

Mutta eikös jo tuo korkea kuume ilman syytä pitäisi tutkia?

Eikö kannattaisi harkita oikeaa lastenlääkäriä, eikä niitä arvauskeskuksen kummallisia arvaajia, jotka pitävät valkoista takkia päällään.

Kävin lapsen kanssa kerran terveyskeskuksessa ja se oli viimeinen kerta.
Nuori poika leikki sielää lääkäriä ja mietti, että mikäs tätä lasta oikein vaivaa, en tiedä sanoi, jos laitetaan lähete eteenpäin. Arvaili siinä.

Sanoin, että ei kiitos ja mentiin mehiläiseen jossa saatiin selvyys ja oikeat lääkkeet ja siellä ollaan sen jälkeen käyty.

Ei koskaan lasta terveyskeskukseen

Ihan samaa mieltä ettei terveyskeskukseen!, mutta korvatulehdus ja tämäkin nyt sattuvat aina pyhien aikaan. Ei pääse Mehiläiseen, jossa mekin käyty tuon perus-sairauden kanssa:( Lasten päivystys taitais olla nyt paras ja ainoa..

Mutta kun sanotaan että niiden lääkäreiden kanssa pitää olla tiukkana, mitä siinä oikeasti sanoo jos sanovat vain että "panadolia vaan ja seuratkaa tilannetta"
Menen siellä aina ihan puihin enkä osaa sanoa vastaan tai kyseenalaistaa.
Tuntuu että pitäisi itse osata diagnosoida tarkkaan etukäteen ja vaatia sitten oikeita kokeita.

oisiko vauvarokko? siinähän yleensä lapsi on kuumeesta huolimatta ihan hyväkuntoinen. ja jos on hyväkuntoinen niin ehkä voisi katsella huomiseen kun kuitenkin ilmeisesti juo. mutta kanttiahan tuo seuranta vaatii, jos on huolesta soikeena jo nyt nii menkää lääkäriin

Mä olen käynyt sairaiden lasten kanssa terveyskeskuspäivystyksessä lastenklinikalla, ja aina olen saanut hyvää ja asiantuntevaa hoitoa, labroja on otettu jos on ollut epäselviä tilanteita.

Kyl me ollaan aina saatu lapsellekin tk:sta hyvää hoitoa ja tietäviä lekureita. Privalla oo koskaa käyny. Ja vien kyl lekuriin siinä vaiheessa kun homma jatkuu enkä enää itse tiedä mitä tehdä. Käytä ap ja vaadi sitä hoitoa ellei tipu muuten.

Pakko se on lääkäriin lähteä, ei tuota voi laskeakaan mihinkään, kun vaan itkee. Nukkui juuri vajaa puoli tuntia ja heräsi itkien..vaikka varmasti väsyttää muutaman tunnin yöunien jälkeen..

Kyl me ollaan aina saatu lapsellekin tk:sta hyvää hoitoa ja tietäviä lekureita. Privalla oo koskaa käyny. Ja vien kyl lekuriin siinä vaiheessa kun homma jatkuu enkä enää itse tiedä mitä tehdä. Käytä ap ja vaadi sitä hoitoa ellei tipu muuten.

Mä en edes lähtis yksityiselle. Lastenklinikalla on palvelu ollut ihan hyvää. Jonottamaan tietysti voi joutua aika pitkäänkin, mutta ei ole muuten ongelmia ollut. Kouvolassa asuessa kerran päivystyksestä mentiin suoraan Kotkaan sairaalaan, kun päivystyksen tyyppi ei oikein ymmärtänyt mistä kyse, mutta tästä aikaa jo 10 vuotta.

Suomessa ei ole lekuria, jotka valmistuneet erikseen "yksityiseltä lääkärilinjalta". Toisekseen, moni yksityinen torppaa turhan äkkiä ne antibiootit käteen, että saa potilaan pois vastaanotoltaan. Hoito ja reseptien liiallinen kirjoittelu eivät ole sama asia.

Minkä kuntoinen lapsi on? laskevatko kuumelääkkeet kuumeen alas? Jaksaako juoda/leikkiä? Tuleeko pissaa?

Jos nyt ensin ihan rauhassa mietit vastaukset noihin kysymyksiin, etkä hätiköi. Lapsen korkeaa kuumetta voi seurata n 3-4vrk kotona, jos lapsen yleisvointi pysyy hyvänä ja juomiset/syömiset maistuvat ja pissaa tulee. Jos lapsi on väsähtänyt ei syö eikä juo, siinä vaiheessa lähtisin vaikka sinne kunnalliseen päivystykseen, heti!

Mä en edes lähtis yksityiselle. Lastenklinikalla on palvelu ollut ihan hyvää. Jonottamaan tietysti voi joutua aika pitkäänkin, mutta ei ole muuten ongelmia ollut. Kouvolassa asuessa kerran päivystyksestä mentiin suoraan Kotkaan sairaalaan, kun päivystyksen tyyppi ei oikein ymmärtänyt mistä kyse, mutta tästä aikaa jo 10 vuotta.

Suomessa ei ole lekuria, jotka valmistuneet erikseen "yksityiseltä lääkärilinjalta". Toisekseen, moni yksityinen torppaa turhan äkkiä ne antibiootit käteen, että saa potilaan pois vastaanotoltaan. Hoito ja reseptien liiallinen kirjoittelu eivät ole sama asia.

Näin se on, että se on huono lääkäri, jolta ei sitä antibiootti/penisilliinikuuri saanut flunssaa....vaikka ei olisikaan mitään bakteeritulehdukseen viittaavia löydöksiä...

koska lastenklinikalle on keskitetty pk-seudun yliopistotason hoito. Jos olette Vantaalta menkää Peijakseen tai Jorvin lasten päivystykseen Espoolaiset taas sinne Jorviin.

Pakko se on lääkäriin lähteä, ei tuota voi laskeakaan mihinkään, kun vaan itkee. Nukkui juuri vajaa puoli tuntia ja heräsi itkien..vaikka varmasti väsyttää muutaman tunnin yöunien jälkeen..

Meil toi ties korvia kun kuumetta eikä nukkunu kun pätkiä ja itki vaan sylissäkin. Vein kolmantena päivänä todettuani että ei auta syli ja panadoli.

jos kipulääke ei auta kipuun eikä laske kuumetta, niin siinä tilanteessa lähtisin lääkäriin!! Vaikka sitten sinne tk-päivystykseen!!!!!

Tsemppiä! Lasten sairastelu on rankkaa...

No eipä meijän pojalle ITE:ltä torpattu suoraan antibiootteja vaan ,kun sairastelukierteen takia vein yksityiselle niin määräs heti labraan verikokeisiin sekä allergiatestit.Sai nielutulehdukseen sitten antibiootit ja allergiatesteissä selvis koira-allergia.
Tätä ennen käytin monet kerrat tk:ssa jossa nää meijän venäläiset eurolääkärit vaan pyöritteli silmiään,huoh...Enää en sinne lastani vie vaan ITE:lle varaan ajan tälle tietylle ihanalle naislääkärille!!!

Yhteistyössä