koska lakkaa olemasta masentunut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut muka?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut muka?

Vieras
masennus todettiin 4v sitten. mielenterveystoimistolla en ole käynyt enää pariin vuoteen, ei kuulemma ole ollut tarvetta. lääkkeitä syön edelleen, joskus olen ollut yhteydessä kun on ollut kysymistä lääkkeistä.

nyt sitten kävin olkapää vamman takia lääkärilla joka kirjoitti b-lausunnon kelalle ja työkkärille, no pää diagnoosi oli olkapää vamma mutta sitten... sivudiagnoosissa luki että Depressio.... siis edellen masennus vai???

mitäs tarkoittaa kun nykytialan kohdalle kirjoitettu teksti alkaa: varovaisen ja ponnettoman oloinen. tarkoittaa mitä??

Vaisu ja vaimea = varovainen ja ponneton?

Masennus loppuu silloin, kun tunnet olosi paremmaksi. En oikeasti tiedä paremmin. Itse huomasin sen siten, että alko asiat kiinnostaa ihan erilailla ja jaksoi aamusta nykästä ittensä ylös puuhastelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja =/ :
Masennus loppuu silloin kun päätät ottaa itseäsi niskasta kiinni.
Oletko todella noin yksinkertainen vai näytteletkö vain? Toi on yhtä loukkaavaa kuin se, että jalka kipsissä olevalle sanottaisiin että "ala vain reippaasti kävellä, niin kyllä se siitä".

Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Vaisu ja vaimea = varovainen ja ponneton?

Masennus loppuu silloin, kun tunnet olosi paremmaksi. En oikeasti tiedä paremmin. Itse huomasin sen siten, että alko asiat kiinnostaa ihan erilailla ja jaksoi aamusta nykästä ittensä ylös puuhastelemaan.

no noilla kriteereillä en ole masentunut ollut enää useampaan vuoteen. mutta miks silti diagnoosi et depressio?? ja nyt siis kyse fysiatrian erikoislääkäristä

Kyllä mun mielestä se diagnoosi pitäs "kumota" jos jo terveeksi luokiteltu. Toisaalta, niiden lääkkeiden popsiminen voi vaikuttaa tuohon että se sana siellä vielä kummittelee...

Alkuperäinen kirjoittaja Krokodiili:
Alkuperäinen kirjoittaja =/ :
Masennus loppuu silloin kun päätät ottaa itseäsi niskasta kiinni.
Oletko todella noin yksinkertainen vai näytteletkö vain? Toi on yhtä loukkaavaa kuin se, että jalka kipsissä olevalle sanottaisiin että "ala vain reippaasti kävellä, niin kyllä se siitä".

Pyritkö tahallasi käsittämään kommenttini loukkauksena vai näytteletkö vain?
Puhuin samasta asiasta kun minua edeltävä kirjoittaja. Siitä että jaksaa repiä itsensä ylös joka aamu ja tehdä jotain itsensä huolehtimisen eteen. Entisenä masennuspotilaana tiedän että se on se reitti mitä pitkin sieltä suosta noustaan ylös.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
jos dg kulkee mukanasi, fysiatrian lääkäri ei sitä mene poistamaan koska se on toisen erikoislääkärin tekemä

eli kun diagnoosi yhden kerran annettu se kulkee mukana loppuelämän??

näin se melkein menee. itse pitää ottaa puheeksi kun psykiatrin kanssa olet seuraavaksi juttusilla, jos sinua kovin häiritsee dg.

Eli ymmärsinkö ette itse koe olevasi enää masentunut? MIksi fysiatri sitten kuvaili sinua masentuneeksi?
Ai niin, jos lääkitys on päällä koko ajan täytyy olla myös dg miksi sitä syödään

Yhteistyössä