koska leipää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mörö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mörö

Vieras
Minkä ikäisenä olette antaneet vauvoille leipää? Ja mitä leipää kannattaa antaa ensin, näkkäriä, tummaa vai vaaleaa? ...Meillä 8kuinen ja mietin joko voisi antaa... Mietityttää onko valmiissa leivissä liikaa suolaa ja kuinka vauvaseni saa nakerrettua leipää niin ettei tukehdu, eikö järsi liian isoja paloja kerralla ja osaako hienontaa/mössätä suussaan sellaiseksi, että menee alas....

oon antanut vauvalle alkaen n. 7-kuisesta leipää pieninä paloina suuhun. tykkää ihan hulluna :) näkkäriä ja täysjyväkorppua saa jyrsittyä kahdella etuhampaalla pikkusia murusia ihan itse.. nyt vauva 8 kk ja oon antanut isomman leipäpalan omaan käteen, sitä imeskelee ja mä vahdin vieressä ettei haukkaa aivan kamalan isoa palasta... aika hyvin on osannut pieniä palasia näykkiä.

N. 7kk alkaen olen antanut vaaleaa leipää ja parin päivän harjoittelun jälkeen annoin jo omaan käteen.Viikon päästä annoin jo näkkärin käteen. Kauhulla katsoin vierestä kuinka vauva sai isoja palasia haukattua siitä, mutta kahdella hampaalla jyrsi sen suussa ensin pehmitettyään sen. Olen kuullut myös monelta muulta tuosta näkkärin syönnin ihmeydestä. Hirveältä se lauksi näytti, mutta kertaakaan ei ole lapsi meinannut tukehtua siihen. Ruisleipä oli sen verran sitkasta, että meni alas vasta reilun vuoden ikäisenä.

meillä ruisleipä oli parempaa, koska vaalea mössääntyi klimpiksi suussa, mutta tumma menee murusiksi. eti mahd. matala suolainen ja hyvin vähänhän lapsi sitä aluksi syö :)

Yhteistyössä