koska mies ymmärtää että raskaana olo ei ole ruusuilla tanss

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄIPPPÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄIPPPÄ

Vieras
imista???????????????????

olin kaksi viikkoa sairaslomalla pahoinvoinnin takia ja mies sanoo että kun mää vaan oon ja lomailen vitt...... kantais ja synnyttäis itse ..... :'(

Seuraavan kerran kun miehelläs on kunnon oksetuskrapula, niin pistä hommiin. Käskytät tekemään oikein urakalla kotitöitä/pihahommia ja psyykkaat vieressä "elä nyt viitti näytellä, sulla mikään pahaolo ole, siinäkin vaan makaat ja oot vaan"

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 11:23 Murr kirjoitti:
Seuraavan kerran kun miehelläs on kunnon oksetuskrapula, niin pistä hommiin. Käskytät tekemään oikein urakalla kotitöitä/pihahommia ja psyykkaat vieressä "elä nyt viitti näytellä, sulla mikään pahaolo ole, siinäkin vaan makaat ja oot vaan"

:laugh: Mahtava idea. Tätä olisi pitänyt kokeilla kun itse kärsin raskauspahoinvoinnista 9 viikkoa. Olisi ehkä hieman mennyt perille miehellekin, miltä voi tuntua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2006 klo 11:23 Murr kirjoitti:

Joo, tarviiks sun aina olla niin #&%?$!* laiska ja saamaton! Itehän sä ton olon hankit (lue halusit) :laugh:

[quote title="20.12.2006 klo 17:46 Mies myöskin kirjoitti"]
Onkos arvon ladyt tehneet itse oikein urakalla koti/pihahommia silloin kun on ollut kunnolla oksetus olo joko sitten raskaudesta tai krapulasta johtuen?
[/quote]

Kyllä on. Esim.viime kesänä pääsin käymään ravintolassa (edellisestä käynnistä olikin 3v). Tästä illasta oli sovittu PUOLI vuotta etukäteen. No kuinka ollakkaan ukko veti kännit sen illan aattona kun mun piti lähteä. Nukkui päivän kun mun olisi piti
änyt sopimuksen mukaan saada rauhassa valmistautua iltaan. LÄhdin pari tuntia myöhässä ja mies ainoastaan laittoi lapset nukkumaan. Tulin aamuneljältä ja mies passitti mulle yösyötöt aamupalat, ja kaikki muut askareet, kun hän oli NIIN väsynyt. Ja lapsilla oli virtaa niin pirusti.

Kele että olin vihainen

Mies:

Tuossahan nimen omaan yritetään tuoda esille sitä asiaa, että miehet eivät ymmärrä tätä naisen raskauspahoinvointia, koska eivät ole ikinä sitä kokeneet. Miksi jotkut miehet sitä vähättelee? Ollappa monta viikkoa oksennustaudissa niin voi ehkä jo mieskin tietää mistä on kyse.

Itse ymmärsin tuon krapulajutun niin, että kokeilemalla mies krapulassa/oksennustaudissa tehä kotihommia ymmärtäisi, että se on lähes mahdoton vaatimus.

Ei voida olettaa että nainen sairaslomalla pyörittää huushollin (miehen käsityksen mukaan naisella siihen olisi saikulla nyt paljon luppoaikaa), siis nainenhan saa sairaslomaa, koska ei pysty tekemään töitä, mutta eikös ne kotihommat ole myös fyysistä työtä?

Juu, raskaus ei ole sairaus mutta raskauden aiheuttamat oireet saattavat olla erittäin sairaalloiset.

Mä en tajuu, että tommosille miehille joku edes lapsia tekee. Mulla on käynyt hyvä onni ja sattunut tosi hyvä mies... Ehkä siksi, että vaadin paljon, enkä suostu palvelijaksi.

Miehen pitäs tajuta, mitensuuri lahja lapsi ylipäätään on. Joidenkin miesten mielestä lapset on vaan jotain ihme asusteita. :(

Niin ette suostu miehen palvelijoiksi, mutta vaaditte että mies palvelee teitä ja tekee ne kotityöt sitten kun on palkkatyöstään tullut kotiin. Sekös on tasapuolista se?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 13:12 Mies myöskin kirjoitti:
Niin ette suostu miehen palvelijoiksi, mutta vaaditte että mies palvelee teitä ja tekee ne kotityöt sitten kun on palkkatyöstään tullut kotiin. Sekös on tasapuolista se?

Kyllä! Jos nainen kantaa lasta yhdeksän kuukautta, josta kärsii 1-2 kuukautta pahoinvoinnista plus kaikki muut hormoonihäiriöistä lähtien, niin eikö silloin ole myös kohtuullista olettaa että mieskin tekee jotain asian eteen kuin ainoastaan käy palkkatyössä ja nakkaa sen kerran siemenet sisään, et laps saadaan alulle? Jeesus mikä tapa ajatella.
Mistä tuollaisia miehiä sikiää? Ja toivottavasti älyävät olla jatkamatta sukua.

\

Onneksi miun mies ei ajattele tuolla tavalla. Minua kohdeltiin raskausaikana kuin kukkaa kämmenellä, ja olen todella onnellinen että mieheni välitti sekä minun että maha-asukkini hyvinvoinnista, se kun ei näköjään ole itsestäänselvyys. Mieheni onneksi arvostaa sitä, että haluan hänen lapsen saattaa maailmaan. Eikä lakkaa kiittämästä ihanasta pojastamme. Jos miehet joutus kokemaan ne raskauden huonot puolet, niin lyön vetoa et vähiin jää ne miehet jotka sen kestäisi. Kyllä äkistäs ja märistäs ku pikkulapset.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 13:38 Miehet ei ymmärrä kirjoitti:
\

Kyllä! Jos nainen kantaa lasta yhdeksän kuukautta, josta kärsii 1-2 kuukautta pahoinvoinnista plus kaikki muut hormoonihäiriöistä lähtien, niin eikö silloin ole myös kohtuullista olettaa että mieskin tekee jotain asian eteen kuin ainoastaan käy palkkatyössä ja nakkaa sen kerran siemenet sisään, et laps saadaan alulle? Jeesus mikä tapa ajatella.

Niin ja se "jotain asian eteen kuin ainoastaan käy palkkatyössä" on sitten kotityöt sekä sisä- että pihatyöt? Että niitä ei sitten jaeta siten että ne olisi kummankin mielestä tasapainossa eikä vaan naisen mielestä?!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 13:51 Mies myöskin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 13:38 Miehet ei ymmärrä kirjoitti:
\

Niin ja se "jotain asian eteen kuin ainoastaan käy palkkatyössä" on sitten kotityöt sekä sisä- että pihatyöt? Että niitä ei sitten jaeta siten että ne olisi kummankin mielestä tasapainossa eikä vaan naisen mielestä?!

Kai sinä ymmärrät, että se on vain väliaikainen ratkaisu? Sekö sitten mielestäsi on reilua että nainen on sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi, ja pitäisi väkisin kyetä samaan kuin terveenäkin? kai sulla nyt sen verran on älliä päässä, että tajuat asian. Eikö sinulle merkitse naisen ja lapsen hyvinvointi mitään? Että tehkööt vaan nainen huonokuntoisena koti-ja pihatyöt sairaslomalla kun herra kantaa rahan kotiin. Tiesitkö pölvästi, että se raha tulee tilille myös sairaslomalla?

Yhteistyössä